paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:43

trouwens, een goede instructrice moet weten welke slager wel eerlijk is,
en altijd vragen om de staart, knip hier van te voren een stukje van af of vlecht een klein plukje in

of beter nog, als ie dan echt naar de slacht moet, zorg dan dat een goed te vertrouwen persoon mee gaat tot ie dood is.
dat is de beste manier om er zeker van te zijn dat ie dood is.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:45

dank je wel. misschien had ik van te voren daar meer informatie over moeten vragen

Karl66

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:45

Je zei dat je hem in mei gekocht had en een half jaar had bereden en dat hij twee weken geleden voor de slacht verkocht is. Dus hij heeft ongeveer 6 tot 8 weken bij je instructrice gestaan.

Daar is hij vier keer gecorrigeerd, wat jou geld kostte. Wat voor corrigeren is dat geweest?

Trouwens ik weet niet of je je nog herinnert wat je vanavond allemaal beweerd hebt. Maar je vertelde ook nog dat hij bij je instructrice mok kreeg, waar ze helemaal niks aan deed. Maar ook dat dat jij hem vanwege de mok niet wilde houden

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:48

schattebol schreef:
Zé, nu heb ik nog meer schrik om een paard te kopen. Hoe kan je zulke oplichterij vermijden of doorzien?

een dierenarts laten kijken en je paard clinisch laten keuren
voor de rest maak ik geen woorden vuil aan dit topic omdat ik simpelweg niet weet wat waar is en wat niet. persoonlijk heb ik het idee dat er ergens een ''missing link'' is
dat wil niet zeggen dat ik de TS (wie dat ook mag zijn) niet geloof of onderuit probeer te halen.
TS: als het waar is veel sterkte. als het een leugen is dan vind ik dat je je niet naar je leeftijd hebt gedragen (je ziet er in je profiel niet uit als een tiener/pennymeisje )

1 opmerking wil ik echter nog wel meegeven: er worden verschillende namen genoemd in dit topic van mensen waarvan ik het idee krijg dat ze in Friesland en omgeving een behoorlijke naam hebben in de paardewereld oa de instructeur van TS. het is echter volgens mij verboden om mensen door het slijk te halen. daarom heb ik even op de TEM knop gedrukt omdat ik vind dat de modjes hier maar eens grondig naar moeten kijken!!

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:49

Hedwigb schreef:
Jongens dit is GEEN zielig verhaal. Dat sommige mensen niet geloven dat dit paard niet berijdbaar was, is nogal eigenwijs. En om dan te zeggen dat de TS een verwend nest is, vind ik ook erg kort door de bocht. Het is niet alleen de TS die niet op dit paard kon rijden omdat hij te gevaarlijk was, ook Tineke en ook Albert Zoer konden er niet mee overweg! De TS wil gewoon ongelukken voorkomen, omdat dit paard gevaarlijk is, en zij degene is die dit ECHT kan weten! TS heeft hem bij Tineke in de verkoop gegooit, omdat Tineke veel contacten heeft, en zo een GESCHIKT persoon kon vinden voor Ufarno, toen dit niet lukte, hebben ze hem naar de slachter gebracht. Okey, meenemen in goed vertrouwen, tsja dat is niet helemaal handig, maar daar gaat het hier eigenlijk helemaal niet om. Het gaat erom dat dit paar nu te koop staat, terwijl hij ongelukken kan veroorzaken!! Toon eens wat meer begrip voor de TS... en voor de mensen die denken dat ik 1 of ander schaduwaccount ben..tsja, ik ga me niet verontschuldigen tegenover jullie, sorry! En nog even ter verduidelijking. De TS heeft ufarno via marktplaats gekocht, doordat hij niet geschikt bleek, heeft ze hem bij tineke gestald, die zocht een baasje, ondertussen heeft zij Ulysses van Tineke gekocht, een paard wat wel geschikt bleek! EN waarom vinden jullie de TS zo ongeloofwaardig? Ik bedoel..diegene die de advertenties plaatst...die heeft nogal typisch woordgebruik en blijkt ook nog eens op 3 verschillende plaatsen te wonen? en 3 paarden met goede bloedlijnen aan te bieden voor spotprijzen?

Omdat er één persoon is die zichzelf continue blijft tegenspreken en dat is de TS.

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:50

Ik vind het echt vaag dat die knul die die beesten te koopzet 3 verschillende woonplaatsen neerzet ..

meija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:50

"leven jullie welleens mee?" en vlak er na
"medeleven hoef ik niet."
zelfs daarin spreekt XlucienneX zich tegen. Meer woorden zijn er bijna niet aan vuil te maken.( en dan nog dat ik hoop dat Ufarno een baasje krijgt wat hem met respect behandeld.)

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:51

zo heb ik het niet bedoeld. maar ik weet niet wat mok inhoud en hij stond toen al bij mijn instructrice ver van mijn huis af dus ik kon de mok ook niet 2 keer daags behandelen en de poten werden maar dikker

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:51

het word idd te triest voor woorden

mijn oprechte excuses naar de TS als het wel waar blijkt te zijn

maar nogmaals, verhaal rammelt van alle kanten

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:52

LadyLuna schreef:
Ik vind het echt vaag dat die knul die die beesten te koopzet 3 verschillende woonplaatsen neerzet ..

Ergens in dit topic komt een poster voor die deze handelaar kent en volgens haar was het geen onbetrouwbare handelaar.

Hedwigb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:53

Omdat hij OOK NOG EENS MOK kreeg, is het misschien beter voor een paard dat toch al niet goed bereden kan worden, naar de slacht gebracht te worden, ja het klinkt nu wel raar, maar anders moet je EN wachten tot het paard geen mok meer heeft EN HOPEN dat er dan nog een geschikt baasje kan worden gevonden. En LadyLuna..thanks, dat is dus wat ik bedoel...en omdat 1 poster zegt dat het GEEN onbetrouwbare handelaar is, is dat dus wel gelijk geloofwaardig?

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:53

XlucienneX schreef:
zo heb ik het niet bedoeld. maar ik weet niet wat mok inhoud en hij stond toen al bij mijn instructrice ver van mijn huis af dus ik kon de mok ook niet 2 keer daags behandelen en de poten werden maar dikker

weer twee tegenspraken in een zin

je weet niet wat mok inhoud, maar wilde wel 2 x daags behandelen??
wat wilde je dan behandelen?
en mok word niet binnen twee weken zo erg dat de benen er dik van worden

ben jij eigenlijk wel ervaren genoeg voor een eigen paard??

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:54

haha het is zo'n leugen dat het bericht al meteen na plaatsing verwijderd word

Anoniem

Zou het niet kunnen zijn dat die knul een tussen persoon is voor particulieren?
Ik weet het niet hoor, ik weet alleen dat er zulke mensen zijn.

Karl66

Re:

XlucienneX schreef:

Jij zei in één van je posts dat dat de reden was om hem te verkopen. Maar dat hij naar je instructrice ging om verkocht te worden.

Nog los van het feit dat jij haar ervan beschuldigd dat zij er niks aan deed.

CM_

Re:

woeps, niet goed gekeken _

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:55

crossmonster schreef:
XlucienneX schreef:

weer twee tegenspraken in een zin

je weet niet wat mok inhoud, maar wilde wel 2 x daags behandelen??
wat wilde je dan behandelen?
en mok word niet binnen twee weken zo erg dat de benen er dik van worden

de dierenarts adviseerde mij de mok 2 keer te behandelen.

ik ga mij niet eens verdedigen op je andere vraag. nogmaals als je toch komt om af te kraken blijf dan weg

ben jij eigenlijk wel ervaren genoeg voor een eigen paard??

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:56

Karl66 schreef:
LadyLuna schreef:

Ergens in dit topic komt een poster voor die deze handelaar kent en volgens haar was het geen onbetrouwbare handelaar.

Wanneer een handelaar ophangt wanneer je vraagt waarom z'n advertenties op verschillende adressen staan denk ik niet dat dit erg betrouwbaar overkomt, of wel?

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:56

en de mok kreeg hij toch daar pas?
je instructrice had toch de zorg over hem overgenomen, dan hoort zij dat toch te doen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:57

Ik ben nog steeds wel benieuwd wat voor correctie dat paard ongeveer 1 x per twee weken moest krijgen?

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:59

Ik vind het hier alleen maar zonde voor die instructrice ( tienneke). Want die wordt hier wel door de modder gehaald.

Begin al eens met een tegen advertentie op martkplaats te zetten! een waarschuwing. Dat lezen toch veel mensen.

Als je verhaal klopt. Want ik vind toch ook dat er nog wel wat mist....

Zo niet wil ook ik mijn oprechte verontschuldigen aanbrengen voor het in twijfel trekken. En wens ik je een goede afloop van dit hele gebeuren.....

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:00

ik ga naar bed,
lees morgen wel verder

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:00

mensen ik ga op bed ik word hier doodmoe van

als iedereen steeds andere vragen stelt word het ook een zootje.

ik hoop gewoon dat er geen ongelukken komen en verder al het best voor um.

bedankt voor de tips

ik ga eens kijken wat ik verder nog ga doen

at crossmonster.

het klinkt raar maar zei ging er niks aan doen. ik wou wel maar kon er niet heen ik moest gewoon naar mijn school.
we hebben het toen niet behandelt omdat we dachten dat we hem zomaar kwijt konden.
maar dat is niet gelukt.toen hij ook nog dikke poten kreeg hebben ze hem elke dag lekker afgespoten om het vocht uit de benen te krijgen.
uhm ik weet niet of ik nu nog vergeten ben te zeggen
ik denk dat ik mijn hele verhaal kwijt ben. als jullie het nu geloven of niet ik wil het beste voor hem. ik was er van overtuigd dat de slacht dat was. mensen sorry maar ik dacht als hij steeds weer gekwetst word door mensen die hem niet begrijpen dan is het ook niet leuk voor hem

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:01

Dito schreef:
Karl66 schreef:

Wanneer een handelaar ophangt wanneer je vraagt waarom z'n advertenties op verschillende adressen staan denk ik niet dat dit erg betrouwbaar overkomt, of wel?

Ik zelf ken die handelaar niet en kan er niet over oordelen los van wat iemand anders over die handelaar meldde.

Maar aangezien de TS lekker om zich heen aan het slaan is, om maar iedereen de schuld te geven waar mogelijk is en tegelijk een zwaar rammelend verhaal vertelt. Geef ik op dit moment liever deze handelaar het voordeel van de twijfel, want mensen zwartmaken is zo gebeurd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 00:02

Gaan slapen lijkt me ook verstandiger dan jezelf blijven tegenspreken