Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Urielle schreef:zodra er vocht tussen de verschillende metalen kan, ontstaat die reactie. Dan ontstaat een soort contactpunt als bij een batterij.
Dus als bij jou koper erop gesmolten is kan er geen speeksel tussen en heb je dus geen reactie. Is het een stukje koper dat er aan verbonden zit kan er wel speeksel tussen en volgt een reactie.
Maar zoals gezegd: het aantal volt is zo minimaal!
in principe wél een reactie kunnen veroorzaken?
Wranglerbutt schreef:Bovendien heeft het paard geen metalen vullingen die de elektrische lading naar de tandzenuwen leidt...
Urielle schreef:ja, dat geeft reactie. Maar zo weinig dat wij het in elk geval niet kunnen voelen en vermoedelijk het paard ook niet. Maar daarvoor zouden we dan een bioloog moeten consulteren
Citaat:the current gets conducted into the tooth's root, usually by the filling or crown
the current sets off a nerve impulse in the root's nerve
the nerve impulse is sent to the brain
the brain interprets the impulse as pain
If you have no metal dental work in your mouth, you should not feel this effect.
Citaat:
If you have no metal dental work in your mouth, you should not feel this effect.
Maar ik heb zxojuist een hap onrijpe appel gegeten, zo zuur dat je hele gezicht samen trekt. Al kauwend nog dat (net schoongemaakte) bit in mijn mond genomen en heen en weer bewogen. Niks nada noppes, geen reactie te voelen, overigens voelde ik helemaal niks meer, zelfs niet dat koper smaakje (wat je niet alleen proeft maar ook voelt, je gaat er van kwijlen
)
Wranglerbutt schreef:Duh? Waar denk je dat ik hier mee bezig ben geweest?

runningkawa schreef:Over schokken heb ik ook nog nooit gepraat, wel over onaangename prikkelingen
KiWiKo schreef:omdat het bit door de werking van de rolletjes kleine stroomstootjes afgeeft, en dus eigenlijk erg dieronvriendelijk is
runningkawa schreef:Juist, maar ik had geen zin het nog eens te typen...
Wranglerbutt schreef:runningkawa schreef:Over schokken heb ik ook nog nooit gepraat, wel over onaangename prikkelingen
Niet direct nee, maar dit staat op pagina 2:KiWiKo schreef:omdat het bit door de werking van de rolletjes kleine stroomstootjes afgeeft, en dus eigenlijk erg dieronvriendelijk is
en de post direct daarna staat dit:runningkawa schreef:Juist, maar ik had geen zin het nog eens te typen...
Letterlijk heb je het misschien nergens gezegd, maar je hebt het absoluut gesuggereerd!
Citaat:En zoals in de link aangeven, ik ben zo'n eigenwijze en heb dergelijk bit eens in mijn mond gestopt en voelde ook een tinteling.
geen 220 gevoel, maar wel een waarneembare tinteling.
Urielle schreef:RK > ik heb mijn vriend ermee aan de slag gezet. Dat is een dr in biochemie en heeft ook de nodige fysica gehad.
Koper met ijzer geeft 0,1 Volt en koper met zink 1,1 Volt, geroest ijzer geeft met koper 0,43 Volt. Er zijn verschillende vormen wel maar dit is de basisinformatie. Dit is zo minimaal dat het geen echte stroomstoot is, meer een reactie in het metaal zoals in een batterij, dat voelen wij ook niet. Hij is nu aan het kijken of RVS iets doet. Ow, RVS staat niet in het lijstje. RVS bestaat chroom en nikkel - voor de liefhebbers. Als nikkel ontbindt krijg je 0,23 Volt. Als chroom ontbindt krijg je 0,73 Volt.
Mijn vriend heeft wat gerekend en schat RVS+koper op 0,5 Volt.
Geeft dus reactie maar zo miniem dat er niks van te voelen is.
germie schreef:Waarom stoppen wij mensen daar dan überhaupt een bit in?Een paard voelt meer dan een mens, denk maar eens aan een spoorrails. Een paard voelt daar reststroom, en wij niet.
Zolang je niet het minimale weet wat een paard voelt kun je je eigen mond niet vergelijken met een paardenmond.
, ik ben er vanavond weer! Wranglerbutt schreef:germie schreef:Waarom stoppen wij mensen daar dan überhaupt een bit in?Een paard voelt meer dan een mens, denk maar eens aan een spoorrails. Een paard voelt daar reststroom, en wij niet.
Zolang je niet het minimale weet wat een paard voelt kun je je eigen mond niet vergelijken met een paardenmond.
Ik ga een stukkie - bitloos - rijden, ik ben er vanavond weer!