ik weeg 90 kilo ben ik te zwaar voor mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyran

Re: ik weeg 90 kilo ben ik te zwaar voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:01

@IngridM.
Dat van die foto's kan ik wel begrijpen hoor. ik sta ook nooit te springen om gefotografeerd te worden. de confrontatie met mezelf vind ik nog altijd moeilijk. het accepteren hoe ik eruit zie kan ik na al die jaren nog steeds niet.

toevallig heb ik dan wel een foto van mezelf geplaatst, dat was een hele overwinning voor mij. de foto is pas gemaakt door mijn vriend omdat hij zo trots is dat ik eindelijk weer kan gaan paardrijden. en we hadden een nieuw zadel gekocht voor Mandel

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:16

@Kyran, allereerst gefeliciteerd met de verloren kilo's, ga zo door!

Ik hoef mezelf ook helemaal niet zonodig op de foto te zien, ik vind het verschrikkelijk. Is dan ook voor het eerst dat ik een foto van mijn paard met mij erop het geplaatst.

En als ik dan al die foto's hier zie van mensen die veel plezier hebben met hun paard vind ik het allemaal wel meevallen met al die "dikkerds".

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:24

Wat goed dat je bent afgevallen! Super hoor en zo doorgaan!

Ik denk inderdaad dat de rug van je paard en de wijze waarop je paard loopt het belangrijkste is. Want denk er wel om dat jij 90 weegt, maar je hebt ook kleding aan en een zadel op. Dus in totaal is het wel meer. Maar als jouw paard fijn loopt zou ik me geen zorgen maken. Niet ieder paard is hetzelfde.

Zo zeggen mensen altijd dat een fjord veel kan dragen. Nou dat is ook niet waar. Ik weeg zelf 74 kg en mijn fjord (1.48) heeft daar geen problemen mee. Onlangs heb ik mijn vriend laten rijden en die weegt 90 kilo. Nou dat ging dus niet goed. Mijn paardje liep moeilijk en ongelukkig, had in de galop bijna geen sprong meer. Die kan dat dus niet aan. Een vriendin van mij weegt daarentegen meer dan 100 kg en rijdt met veel plezier op een Haflinger die zo sterk is als een huis....

Goed naar je paardje kijken dus!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:05

Zoals al eerder in dit topic gezegd is kan iemand van 50 kilo zijn paard meer in de weg zitten dan bijv. iemand van 90 kilo. Ik ben ook niet slank en heb een nrps-er van 1.54 die ik ook in de wedstrijden uitbreng. Als ik haar op haar rug druk en voel, krimpt ze geen moment in.
Ik denk dat jij zelf het beste voelt wat jou paardje aankan.
Dus zolang jullie er beide plezier in hebben, gewoon lekker doorgaan.
En al die opmerkingen over het afvallen, erg triest. Was het maar zo makkelijk. En sommige mensen moeten ook niet denken dat de wat dikkere mensen alleen maar vreten en ongezond eten, want dit hoeft absoluut geen reden te zijn. Ik ben zelf 20 kilo aangekomen door een ongeluk.

fotootjes van mij en mijn paardje

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tam20 op 10-08-05 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:35

Faas schreef:
Jouw onderschrift Gaia .

Hihihi, ja leuk is ie hè? Ik kwam 'm ergens tegen en dacht: die is van mij!!!!
IngridM schreef:
gaia leuk je hier weer 'ns te zien, ook jij bent niet echt meer actief op bokt ? (ik ook niet zo meer...)

Hey Ingrid, nou ik ben nog wel actief, maar ik lees meer dan dat ik post, vandaar. Gaat het verder allemaal oké met jou en Maddox? Ik vind jullie trouwens ook een hele mooie combi, hoor. Als ik denk aan de foto's die ik ooit van jullie heb gezien. Die kun je makkelijk plaatsen, hoor

Tam20 mooie combi zijn jullie! Mooi paard heb je!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:00

@ingrid: even in je profiel gekeken. Geen rijfoto's . Maar zowel jij als je paard hebben een leuk koppie. Ik doel op de foto van jullie samen. Die foto deed me iets.

@Tam: ik vind het zo gaaf te zien dat ook de stevigeren onder ons dressuur durven te rijden. Ik zou dat best willen maar zeker hier in Drenthe, poeh, lama.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:17

ik moet ook zeggen dat ik nu -hoe ik nu ben- ook geen foto's heb. Die foto's waar Gaia op doelt zijn van een jaar geleden.

leuke opmerking faas ! maddox en ik zijn ook echt vriendjes !

Trouwens; een tijdje terug kwam de fysio voor maddox, ik stapte echt net af en hij werd gelijk onder handen genomen. Ik had dus zoiets van "oef, hij zal wel gaan zeggen dat ie vast zit etc" Maar de fysio was toen zo super tevreden !!! Hij was lekker los en soepeltjes en dat ondanks dat ik er net met m'n gewicht op had gezeten ! Was toch fijn om te horen en blijkbaar zit ik hem dus niet in de weg.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:18

Faas schreef:
@ingrid: even in je profiel gekeken. Geen rijfoto's . Maar zowel jij als je paard hebben een leuk koppie. Ik doel op de foto van jullie samen. Die foto deed me iets.

@Tam: ik vind het zo gaaf te zien dat ook de stevigeren onder ons dressuur durven te rijden. Ik zou dat best willen maar zeker hier in Drenthe, poeh, lama.

Ik denk dat hier in het Gooi en omstreken het niet minder erg is, krijg alleen maar leuk en positief commentaar gelukkig

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:59

@Tam20: mooie combinatie zijn jullie!

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:13

Faas schreef:

Euhh hoezo juist niet in drenthe? Dat lijkt me nou juist een provincie waar mensen wonen die het weinig uitmaakt. Hier rond amsterdam is het veel meer modeshow en mooi zijn maar ook hier doet men er niet moeilijk over geloof ik.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:40

IngridM schreef:

Trouwens; een tijdje terug kwam de fysio voor maddox, ik stapte echt net af en hij werd gelijk onder handen genomen. Ik had dus zoiets van "oef, hij zal wel gaan zeggen dat ie vast zit etc" Maar de fysio was toen zo super tevreden !!! Hij was lekker los en soepeltjes en dat ondanks dat ik er net met m'n gewicht op had gezeten ! Was toch fijn om te horen en blijkbaar zit ik hem dus niet in de weg.

Dat is toch een heel mooi compliment, Ingrid? Enne...zijn die foto's alweer een jaar geleden? Dan wordt het tijd voor nieuwe

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:34

Afbeelding

Afbeelding

hoop dat i t nu wel doet
Laatst bijgewerkt door Tassie78 op 10-08-05 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:51

ja gelukt..ik zie je foto.
en je hoeft je nergens voor te schamen... ik ben zo blij om al die stevigere ruiters om me heen te zien in dit topic..

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 17:52

zow dat is en grote foto haha en op mijn laptop scherm is hij helemaal biggie maar en hele mooie combi alleen volgende keer wel even lachen naar het vogeltje

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:53

hahaha ik heb de foto al verkleind

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 18:14

ja dat is beter haha moes de hele tijd met de pijltjes heen en weer om je te kunnen zien haha heel mooi paardje

miek100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:05

nee volgens mij ben je niet te zwaar.
je hebt een stevige pony dus die kan dat wel hebben.
jullie zien er happy uit wat dan nog
doei

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:41

ik heb ook nog niemand gezien hier waar van ik denk dat kan echt niet hoor ziet er alemaal netejs uit

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:44

Dressuur85 schreef:
Euhh hoezo juist niet in drenthe? Dat lijkt me nou juist een provincie waar mensen wonen die het weinig uitmaakt. Hier rond amsterdam is het veel meer modeshow en mooi zijn maar ook hier doet men er niet moeilijk over geloof ik.

Vergis je niet hoor . Ik ga wel eens mee schrijven. Dan wil je niet weten watje hoort . En als ik dan zeg 'nou ik ga maar niet want ik ben te dik' dan hoor ik 'ja maar Fa dat is toch anders' . uh uh, niets anders

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:45

SisLeone schreef:
en je hoeft je nergens voor te schamen... ik ben zo blij om al die stevigere ruiters om me heen te zien in dit topic..

Ik ook. Blij bedoel ik .

Maar dan vraag ik me toch af. Hoe komen jullie aan wedstrijdkleding in grotere maten?

Udinae, prachtig paard heb je . En het ziet er erg mooi uit.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:52

Faas schreef:
SisLeone schreef:

Ik ook. Blij bedoel ik .

Maar dan vraag ik me toch af. Hoe komen jullie aan wedstrijdkleding in grotere maten?

Udinae, prachtig paard heb je . En het ziet er erg mooi uit.

hihih m,n broek is een heren maat en m,n jasje is gewoon een colbertjasje laarsen heb ik op maat laten maken hier hebben ze trouwens wel dingen in grotere maten http://www.xlequestrian.nl/

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 06:06

de wedstrijd jasjes vallen heel groot teminste die ik heb en ze gaan toto 46 geloof ik maar ik heb van dat jasje maat 42 dus ze vallen heeeel groot (of ik had gewoon geluk)

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:52

sinds die site bestaat bestel ik mijn rijbroeken daar ook (eindelijk weer eens damesbroeken). verder rijd ik geen wedstrijden dus heb ik die kleding niet nodig.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:15

kimmy1986x schreef:
de wedstrijd jasjes vallen heel groot teminste die ik heb en ze gaan toto 46 geloof ik maar ik heb van dat jasje maat 42 dus ze vallen heeeel groot (of ik had gewoon geluk)

over welk jasje heb je het ? die van http://www.xlequestrian.nl/ ? i wil namelijk ook een echte maar alles wat ik tot nu gepast heb is me te klein

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:36

ja het merk zou ik even na moeten kijken thuis weet ik niet uit men hoofd