Eric Laarakker, Steffi v.d. Laarse,Rodinde ect

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:37

wij zijn een paar weken geleden bij Rodinde geweest.
Twickle had een blockkade en zijn bekken zijn rechter getikt.
Nu een paar week later loopt hij al stukken beter,en zit hij beter in zn vel.
Einde deze week mag ik er waarschijnlijk weer op,dus dan zal ik echt resul-
taat zien.
Voor vragen mag je altijd PB'en!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:40

Thanks Missouri!

Wat Ulke doet lijkt op dat wat een osteopaat ook doet, daar ben ik mee bekend. Werkt meestal goed, niet altijd en is ook niet altijd afdoende. Soms is er grover geschut nodig lijkt wel...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:48

Mieke schreef:
Werkt meestal goed, niet altijd en is ook niet altijd afdoende. Soms is er grover geschut nodig lijkt wel...

Ben ik het mee eens. Maar zolang het zo kan, ben ik er erg blij mee (en ik denk Pipo ook wel Knipoog ).
Grover geschut is ook meestal voor problemen die niet vroeg genoeg herkend zijn, waardoor ze te lang hebben kunnen woekeren. Tja, en dan is er wel eens een hamer/beitel/bijl/menhir nodig Knipoog Haha!
Zolang er bij Silly kleine dingetjes dwars zitten en tijdig gecorrigeerd worden (ik heb een om-de-12-weken-abonnement bij Ulke ) is mep-maar-raak-voor-een-knaak niet nodig Haha! Haha!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:15

Leone schreef:
Gerrie schreef; 'In de meeste gevallen hebben mensen met hun dier al een heel regulier circuit achter de rug.
Gaan ze als de behandeling niet aanslaat, vervolgens naar Steffi of Erik die je verhaal aanhoren en hun behandeling in gaan stellen'

En daar gaat het volgens mij dus vaak fout, wat de eigenaren moeten uit gaan leggen wat een arts gecontateerd heeft... en dat doorvertellen...
ik zou graag zien dat mijn reguliere arts of samenwerkt met een alternatieve arts of zelf "extra"methodes onder de knie heeft

Ik denk dat je voor wat betreft het vette gedeelte niet bang hoeft te zijn.
Ook bij het doorvertellen aan een andere DA zal ie ook doorvragen als er iets niet duidlijk lijkt?

De reguliere artsen zonder speciale extra kennis zijn in de meerderheid terwijl de klant juist roept om uitbreiding!

Het zal nog wat tijd duren eer we zover zijn zoals jij dat graag zou willen zien.
Tot die tijd zul je zelf actief en alert moeten blijven..

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:48

Ik kan Rodinde bij iedereen aanbevelen! Zij is zo gedreven om de oorzaak van de klachten van je paard te vinden, ze zal echt nooit half werk leveren!
Vorig jaar ben ik met een paard bij haar geweest en ze werkt zo nauwkeurig, kijkt alles na, net zo lang totdat ze precies weet wat je paard mankeert....
Mijn zus gaat nog regelmatig naar haar toe met paarden, en iedere keer komt Rodinde met een onverwachte, maar kloppende constatering/oplossing!!

Echt SUPER is zij!! OK dan!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:05

naar mijn weten komt rodinde wel op lokatie hoor, ze is al verscheidene keren geweest maar wij hebben ook meerdere paarden, missch. daarom??

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:08

patries_kjp schreef:
naar mijn weten komt rodinde wel op lokatie hoor, ze is al verscheidene keren geweest maar wij hebben ook meerdere paarden, missch. daarom??

Weet iemand hoe dit precies zit?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:11

patries_kjp schreef:

volgens mij komt ze op lokatie ja.
maar dan zijn er wel weer extra kosten aan verbonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:00

Missouri schreef:
Ben ik het mee eens. Maar zolang het zo kan, ben ik er erg blij mee (en ik denk Pipo ook wel Knipoog ).
Grover geschut is ook meestal voor problemen die niet vroeg genoeg herkend zijn, waardoor ze te lang hebben kunnen woekeren. Tja, en dan is er wel eens een hamer/beitel/bijl/menhir nodig Knipoog Haha!
Zolang er bij Silly kleine dingetjes dwars zitten en tijdig gecorrigeerd worden (ik heb een om-de-12-weken-abonnement bij Ulke ) is mep-maar-raak-voor-een-knaak niet nodig Haha! Haha!

Ik ben er zeker blij mee, ondanks dat we vandaag duidelijk een mindere dag hadden. Echt een terugslag. Ze liep niet kreupel, maar na een paar dagen zonder rijden loopt ze nooit echt kreupel. Maar wel de staart tegen de kont en heel erg moe leek het wel. Na een kwartiertje droeg ze de staart wel weer mooi.

Maar nog steeds wel losser in het lijf dan ze was geweest, ik verwacht ook niet dat ik er met een behandeling ben. Dat verwachtte Ulke overigens ook niet. Ik hoop niet dat ik zwaarder geschut nodig heb, want dit zag er al niet al te fijn uit. Maar het is waarschijnlijk wel een blessure die al vrij lang zit, dus de kans is wel aanwezig.

Mij is verteld dat er op de 3de en 4de dag altijd een terugslag is. KLopt dat?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:11

Pipo, mij is juist verteld dat bij een blessure die er al lang is, het juist heel voorzichtig rechtgezet wordt, dit omdat (in Q zn geval ruim 2/2,5 jaar) de gewrichtsbanden etc opgerekt zijn, en als je het dan in 1 keer compleet corrigeert, op een grove manier, het evenhard weer terug gaat staan in de oude, scheve stand

klonk vrij logisch, omdat alle banden, pezen&spieren gevormd zijn naar de scheve stand zegmaar, dat alles dus weer teruggetrokken wordt naar die positie.

Bij Q wordt er heel voorzichtig gemanipuleerd, wat hij zelf net aankan zegmaar, en t is niet opnieuw scheef geworden.

Harrie Hoevers werkte iets grover(maar nogsteeds zonder hamers etc, gewoon met zn handen) dit hielp maar tijdelijk, maar dat kwam ook omdat zn bekken niet aangepakt werd, maar alleen de scheve ruggenwervels
dus grof geschut bij jouw merrie, dat is denk ik niet nodig, ze reageerd goed op de 1e behandeling en dat is al heel positief!!

of de terugslag op dag 3 en 4 is dat weet ik niet, weet wel dat ze stijf kunnen zijn van spierpijn.
bij mensen(iig bij mij) is het dag 2+3 altijd het ergste met mn spierpijn als ik bv weer eens gevallen ben(vandaag vor de 3e x in 11 dagen tijd gelanceerd, toch n andere hobby zoeken denk ik Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:18

Bij mensen weet ik dat kraken ook het ergst is op dag 3 en 4 ( en bij sommige 2 Haha!) Daarom vond ik het wel logisch klinken.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 20:18

Renske20 schreef:
(vandaag vor de 3e x in 11 dagen tijd gelanceerd, toch n andere hobby zoeken denk ik Knipoog )

Wat is het toch een heerlijke sport/hobby paardrijden..... Niets ernstig hoop ik?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:37

@ Pipo, ik ben zelf altijd de dag van het kraken wat misselijk, alleen als mn nek gekraakt is trouwens, rug kraken voel ik idd op dag 2+3 net zoals bij spierpijn

@ Gamier, had al een pijnlijkt stuitje avn de andere 2 en nu heb ik de afdruk van de bakrand op mn rug+kont staan in t blauw/rood Scheve mond zo'n 8 cm breed en 25 cm lang is blauw, eromheen is het rood
maar gelukkig had ik ook deze keer mn cap op!want ook mn hoofd raakte de bakrand!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 21:52

[quote="Renske20@] Gamier, had al een pijnlijkt stuitje avn de andere 2 en nu heb ik de afdruk van de bakrand op mn rug+kont staan in t blauw/rood Scheve mond zo'n 8 cm breed en 25 cm lang is blauw, eromheen is het rood maar gelukkig had ik ook deze keer mn cap op!want ook mn hoofd raakte de bakrand![/quote]

Oeps dat is minder! Kijk je uit! Het is niets dat Q zo opgeknapt is Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:31

Pipo schreef:
Ik ben er zeker blij mee, ondanks dat we vandaag duidelijk een mindere dag hadden. Echt een terugslag. Ze liep niet kreupel, maar na een paar dagen zonder rijden loopt ze nooit echt kreupel. Maar wel de staart tegen de kont en heel erg moe leek het wel. Na een kwartiertje droeg ze de staart wel weer mooi.

Maar nog steeds wel losser in het lijf dan ze was geweest, ik verwacht ook niet dat ik er met een behandeling ben. Dat verwachtte Ulke overigens ook niet. Ik hoop niet dat ik zwaarder geschut nodig heb, want dit zag er al niet al te fijn uit. Maar het is waarschijnlijk wel een blessure die al vrij lang zit, dus de kans is wel aanwezig.

Mij is verteld dat er op de 3de en 4de dag altijd een terugslag is. KLopt dat?

Dat 'moeiige' komt omdat ze op een andere manier loopt, dit lang niet gedaan heeft en het dus niet gewend is. Daar krijgt ze ook weer (spier)pijn van, probeert weer op de oude manier te lopen wat dan helemaaaaal niet fijn voelt.
Paard moet gewoon even wennen aan zijn 'nieuwe' lijf Haha!

Klopt idd dat er na een paar dagen een terugslag is, bij paarden met een groter en langer zittend probleem is die groter dan bij paarden met een kleine hapering.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 15:05

Nou Gamier is geweest. Het is toch een breukje maar deze was niet de oorzaak van zijn problemen. Hij is helemaal nagekeken door een Equine osteopaat (wat dat dan ook mag zijn). 1 Halswevel bleek scheef te zitten en een aantal zatten helemaal vast. Ook had hij zeer grote beperkingen in zijn linker achter en voorbeen ten hoogte van de schouder/heup. Hij heeft Gamier manuel gemanipuleerd ... Wat een maf gezicht is dat zeg.

Hij is een uur met hem bezig geweest.... Gamier vond het in het begin pijnlijk maar aan het eind heerlijk! Je zag ook duidelijk dat de bewegingen aan het eind van de behandeling veel makkelijker gingen. Ik mag een week niet op hem rijden en heb oefeningen voor zijn voor en achterbenen (schouder/ heup gewichten) mee gekregen die ik een aantal keer per dag moet doen. Na een week moet ik veel oefenen met rechtrichten en verzamelen aangezien hij dit door zijn (oude) beperkingen weer geheel opnieuw zal moeten leren.

In eerste instantie dacht hij 2 behandelingen nodig te hebben aangezien Gamier echt grote beperkingen had en hij de ervaring had dat Arabiertjes de behandeling niet zo goed verdragen. Maar Gamier liet alles heel rustig over hem heen komen ....

Wat heel frapant is, is dat Gamier bij thuiskomst in de losgooibak direct ging rollen..... en helemaal rond!!!!!! Dat had hij in weken al niet meer gedaan.

Nu zal de tijd ons leren of deze behandeling alleen genoeg is geweest!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:08

Begrijp me niet verkeerd maar dit hele topic gaat over de DA die anders werken dan de reguliere.

Lees ik nu je bericht dat je bij een osteopaat bent gweest Verward

Fijn iig dat je verschil hebt opgemerkt en je paard ook!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:09

super hoor, klinkt niet verkeerd! een osteopaat is volgens mij iemand die door middel van voorzichtoige manipulatie botten weer recht zet (oid), en idd neit echt regulier Haha!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 15:11

Gerrie schreef:
Begrijp me niet verkeerd maar dit hele topic gaat over de DA die anders werken dan de reguliere.

Lees ik nu je bericht dat je bij een osteopaat bent gweest Verward

Dit topiq is door mijn gestart en er waren een aantal mensen die graag de afloop wilde weten. Ik ben vandaag bij de kliniek geweest voor foto's en een Fysiotherapeut/osteopaat heeft er naar gekeken en hem behandeld vandaar........

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 15:13

Aha!

dan is het me nu duidelijk

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 15:14

Lielle schreef:
super hoor, klinkt niet verkeerd! een osteopaat is volgens mij iemand die door middel van voorzichtoige manipulatie botten weer recht zet (oid), en idd neit echt regulier Haha!

Dus mijn DA werkt ook samen met mensen die niet werken op de reguliere manier Haha! Toch leuk om te weten......

Bye the way mijn DA/VA is een erkend paardendierenarts (Pieter Jacobs te Roosendaal)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:15

He gamier super dat het zo is meegevallen. Ik vind het echt super fijn voor je. Begint 2005 toch minder dramatisch dan je maandag dacht.

En fijn dat je me op de hoogte heb gehouden in je topic

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 19:19

GvdT schreef:
He gamier super dat het zo is meegevallen. Ik vind het echt super fijn voor je. Begint 2005 toch minder dramatisch dan je maandag dacht.

En fijn dat je me op de hoogte heb gehouden in je topic

Thanks en wat betreft de schuine staart van onze mannentjes....... Gewoon een genen kwestie Knipoog Ze hebben alles getest en zeker na het verhaal over zijn grote broer is mij verzekerd dat dit gewoon bij Gamier (en dus ook bij Gomie) hoort!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:58

Hoi hoi hoi, ben ik niet de enige waar ze het tegen gezegd hebben.

Er waren zat mensen die me niet geloofde

Veel succes met de revalidate OK dan! en slaap ze vannacht Haha!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 20:08

Ik heb nu nog wel een vraagje voor de deskundigers (en dat zijn jullie allemaal!) wat is nu precies een Equine osteopaat??? Ik heb op internet gezocht maar kan er weinig over vinden!