Tittel schreef:Ik heb al meerdere paarden en ponys's zien sterven. Elke keer als ze sterven voelt het of er ook een klein deel van mij sterft. Ik ben een hele emotionele persoon dus ik leef hier enorm in mee en trek het me ook erg aan. Mijn eigen pony is op 12 jarige leeftijd tijdens het dollen in de wei zo dood neergevallen. Ze is overleden aan een hartstilstand. Op de Fjordenpaardenfokkerij heb ik meerdere paarden zien sterven of gevonden toen ze overleden waren. Van een pasgeborden veulen, een doodziek veulentje tot een echte oudje. Dit ging mij echt niet ik de koude kleren zitten. Twee weken geleden heb ik een pony zien sterven door het eten van St. Jacobskruiskruid. Het arme beestje heeft 1,5 dag geleden, doordat de dierenarts een verkeerde diagnose heeft gesteld. Dit was echt verschikkelijk. Ik ben bij haar geweest en nadat ze was overleden ben in ingestort. Ik persoonlijk ga nooit een van mijn paarden af laten schieten of slachten. Ik hoop dat er snel een paardencrematorium komt in Nederland. Mochten ze toch voor de tijd komen te overlijden dan laat ik ze net als mijn pony ophalen en vernietigen. Dit klinkt vreemd, maar zo weet ik zeker dat ze niet in bepaalde produkten worden verwerkt.
4 februari 2004 is een haflinger die al paar jaar bij mij stond van toen een vriendin overleden door een Ongeluk.
Ik verzorgde dat paard elke dag. En hield zielsveel van dat paard.
Die vriendin mocht dr paard toen laten Cremeren. maar dat ken niet iedereen zich veroorloven. Het is 1000 euro ongeveer.
En je paar mag niet groter zijn dan 1.55 ongeveer.
Meiden als je je paard laat cremeren en het is een groot paard. en ze zeggen dat het paard in de oven ken. dan weet ik zeker dat het paard er niet heel in gaat. maar in een half stuk. in 2 ovens dus.
Goldie (die haflinger) is gecremeerd in Roermond (Limburg).
Die mensen hebben echt respect voor je. en zijn hartstikke vriendelijk:).
Het cremeren duurt ongeveer 6/7 uur ofzo. maximaal.
Je kan dan door de stad van roermond gaan lopen met wachten ofzo.
om er even tussen uit te zijn.
een paard van 600kilo is ongeveer 20 kilo as.
maar het is wel een heeeeele opluchting als je dr toch nog ken dragen en in je handen ken houden. maarja.
Ik mis dr nog steeds. en kijk tegen die datum op » 4 februari :'(:(.
Groetjes desiree. (als je het verhaal btje snap:P)