Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Debo schreef:ach ja ik ben waarscheinlijk een van de weinigen die vind dat wij niet over leven en dood van anderen mogen beslissen...
maar fok rustig door en eet smakelijk...
Citaat:dat is iets heel anders door_ ik heb het over veulens en afgedankte dieren... daarbij zou mijn paard als ie echt wat mankeerd ingeslapen worden en niet worden afgeslacht... maar oke zo als ik al zei... eet smakelijk
Miran schreef:Goh jongens, wat hebben we weer een respect voor elkaar. Iedereen mag toch zelf beslissen wat hij eet?
Ik eet zelf geen vlees, koop scharreleieren, maar eet wel kaas, gelatine (als ik geen goede vervanger kan vinden) en gebruik leer. Het vegetarier zijn is voor mij een stukje principe, maar ik vind het ook gewoon niet lekker. Als er een dood beest op mijn bord krijgt, krijg ik het echt niet weg.
Het is natuurlijk grote onzin als je geen vlees koopt, het dan weg ligt te rotten in de winkel. De markt is gebaseerd op vraag en aanbod, als de vraag daalt doordat mensen stoppen met het eten van vlees, zal het aanbod vanzelf ook dalen. En als het aanbod daalt, zullen er ook minder ponies naar Italie vervoerd worden, om daar geslacht te worden en als vlees weer teruggereden te worden.
Verder wordt hier gesuggereerd dat geen vlees eten ongezond is. De gemiddelde Nederlander eet juist veel te veel vlees. Het beste is (heb ik niet zelf bedacht) om eens per week een goed stukje vlees te eten, als biefstuk.
Maar iedereen heeft zijn eigen leven, daarmee moet je zelf weten wat je ermee doet. Laat een ander alleen wel in zijn waarde, of hij nu wel of geen vlees eet, of bijv. alleen geen paardenvlees.