Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zep schreef:Als ik heel eerlijk ben zie ik het probleem niet zo goed. Ik vraag me af of het uitblijven van die moedergevoelens wel direct verband houdt met je paard
Cinzano schreef:Ik ben dus van mening dat als je kinderen verkeerd terecht komen het geheel aan jou (de ouders dus) te wijten valt. Dus als je idd denkt een crimineel op de wereld te gaan zitten moet je het niet doen nee.
Iduna schreef:Bovendien heb ik een grenzeloos geduld met de paarden,voor kinderen kan ik dat echt niet opbrengen.
gijsenkim"]
Ik kan Sanne ook wel eens achter het behang plakken, maar ik heb net zoals ik dat in mijn relatie wel eens heb, of met de paarden for that matter effe geen zin in....... soms duurt dat een uur, soms duurt dat een dag. Ik neem aan dat jij ook wel eens iets heb van bah nu even niet, dus dat is niks vreemd.
[/quote]
Hmm nee geen last van, ga iedere dag weer met plezier naar knollie, zelfs met een gebroken elleboog was ik ieder dag op stal te vinden al was het dan maar om te knuffen tot ik weer kon rijden.
Dag zonder Tjootje is een dag niet geleefd, hihiih
[quote="gijsenkim schreef:Als ik op vakantie ga dan wil ik geen paard hoeven zien
coydog schreef:Omgeving doet ook veel hoor.
Het komt vaak voor dat in een gezin het ene wel aan de drugs gaat en het andere niet.
Dat ligt dan echt niet aan de opvoeding.
CCCCorine schreef:Jeetje, aparte vergelijking. Ik moet zeggen dat ik nog lang geen last heb van een biologische klok die hard begint te tikken, maar een kind en een paard zijn toch niet te vergelijken?
Ik houd veel van paarden, maar ik mag hopen dat als ik ooit een kind krijg, dat ik daar toch op een hele andere manier van ga houden. Paarden komen en gaan, zijn vervangbaar. Mochten ze blijvend 'arbeidsongeschikt' raken, dan ga je toch al redelijk snel op zoek naar een ander, waar je wel wat mee kunt. Als het echt niet blijkt te klikken ruil je ze meestal wel in voor een ander... Ik hoop dat dit voor zoveel mogelijk kinderen niet opgaat eigenlijk...
Cinzano"]
Ik ben dus van mening dat als je kinderen verkeerd terecht komen het geheel aan jou (de ouders dus) te wijten valt. Dus als je idd denkt een crimineel op de wereld te gaan zitten moet je het niet doen nee.
[/quote]
[quote="sum schreef:Ik denk dat je daar als ouder niet geheel alles over te vertellen hebt. Je kind is niet altijd alleen maar thuis, maar gaat ook naar school, sportvereniging, enz enz. Daar doen ze ook contacten op. Tegen een verkeerde vriendengroep kun je als ouder heel weinig doen lijkt me.
A3jkn schreef:Zo ook met kinderen denk ik, daar ga je weer op een andere manier van houden. Het is iets wat voortkomt uit jezelf, met iets van jezelf erin. Dat is toch ook heel speciaal denk ik.
ArwenLune"]
[quote="Sterre schreef:Het valt me trouwens wel op, dat de mensen die zeggen géén kinderen te willen hebben, zich ontzetend aan het verdedigen zijn!
Anya schreef:Neem je 1 - 4 kinderen, dan is dit normaal. Dat is de norm.