Vervelende staleigenaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:38

Steven198007 schreef:
Heb al een paar keer prive uitgelegd aan die moderators dat er 2 verhalen aan een 1 verhaal zitten

Dat geldt voor zoveel topics op bokt.
Moet bokt dan maar opgeven worden?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 09:40

fijn dit soort topics te lezen, mensen met paarden............ alleen als je een eigen stal hebt zijn er geen problemen. - de goede niet te na gesproken -.

Mondy

Re: Vervelende staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:10

Naja... ik denk dat een andere kant van een verhaal ook gedeeld mag worden dan toch. Mits dat op een volwassen manier gebeurd dan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:15

Mondy schreef:
Naja... ik denk dat een andere kant van een verhaal ook gedeeld mag worden dan toch. Mits dat op een volwassen manier gebeurd dan.

Dat vind ik ook.
Verwijderen van het topic zou imo ook niet terecht zijn.
Maar op slot wel. Want wat kan er nu nog bijgedragen worden?

Want de mods gummen de uit eerste hand reacties van 2 mensen en laten enkel het eenzijdige verhaal van ts zien.
Dan gum je of alles, of niks.

Hier klopt niks van.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 10:57

Naja ik weet natuurlijk niet wat diegene getypt hebben. Over en weer modder gooien is een verschil met gewoon feiten. Al vind ik het in deze ook jammer dat het geen hoor/wederhoor is. Ts haalt er ook vanalles bij wat al dan niet zou kunnen gebeuren

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:06

DuoPenotti schreef:
Mondy schreef:

Dat vind ik ook.
Verwijderen van het topic zou imo ook niet terecht zijn.
Maar op slot wel. Want wat kan er nu nog bijgedragen worden?

Want de mods gummen de uit eerste hand reacties van 2 mensen en laten enkel het eenzijdige verhaal van ts zien.
Dan gum je of alles, of niks.

Hier klopt niks van.

Dat gummen van bepaalde reacties gebeurt inderdaad vaker terwijl anderen blijven staan.

Maar goed, ik denk niet dat wij er achter gaan komen wat er echt speelt. Dan moeten ze alle 3 hun verhaal eerlijk en open schrijven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:09

Het geeft zoveel duidelijkheid dat die doos merci die ik eerder opperde geen nut zal hebben :P
En ts beter elders kan gaan staan.
En daar met een schone lei kan beginnen en beseffen dat een stalhouder het paspoort mag vragen.
Dat de stalhouder mag beslissen geen dragende paarden te willen.
En dat er ook openingstijden bestaan.
En dat ze beter al deze dingen vooraf kan uitvragen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:43

DuoPenotti schreef:
Het geeft zoveel duidelijkheid dat die doos merci die ik eerder opperde geen nut zal hebben :P
En daar met een schone lei kan beginnen en beseffen dat een stalhouder het paspoort mag vragen.

Opperde jij eerder ook al niet dat alles wel al gezegd werd?
Of geldt dat enkel voor alle anderen hier behalve jijzelf?
Want voor iemand waarvoor alles al gezegd werd ondertussen, ben jij wel degene die nog het meest actief is in dit topic..

Bizar... Het lijkt bijna leedvermaak en stoken... Of een poging ts haar topic gesloten te krijgen.

DuoPenotti schreef:
Denk dat alles wel gezegd is.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 11:57

De inhoud van beide kanten van het verhaal doen in principe niet zoveel ter zake en hoe dan ook is er hier denk ik niemand die zich niet bewust is van het feit dat een verhaal twee kanten heeft en die TS alleen maar naar de mond praat.

TS heeft dit topic geopend om advies te krijgen. De feiten op een rijtje:
- stalhouder wil paspoort op stal hebben. TS heeft hiervoor onvoldoende vertrouwen in stalhouder. —> reactie / advies van zowat iedereen: paspoort moet wettelijk gezien bij pony zijn en dus in dit geval op stal.
- TS heeft een conflict met staleigenaar en met de koper van haar voormalige haflinger. Er zijn dingen gezegd die beter niet gezegd waren of op z’n minst op een andere manier gecommuniceerd hadden kunnen worden (ook vanuit de kant van TS) —> reactie / advies: probeer een face to face gesprek met elkaar aan te gaan, naar elkaar te luisteren en dit onderling op een volwassen manier op te lossen.
- TS wil op elk moment naar haar pony kunnen. —> het is normaal dat er openingstijden zijn en dat bv ‘s avonds de toegang tot het terrein afgesloten is. Over de door TS vermelde openingsuren valt te discussiëren vermits ze erg beperkt zijn.
- TS heeft pony laten dekken ondanks dat staleigenaar aangegeven heeft geen drachtige merrie op zijn terrein te willen —> er zijn meerdere stalhouders die daar niet voor open staan, net als dat er heel wat stallen zijn waar men niet openstaat voor bv hengsten.
- TS wil niet dat pony los gelaten wordt op het erf en hier zou ook discussie over zijn met de staleigenaar —> ook hier lijkt een vertrouwensbreuk tussen beide partijen te zijn.

Een normaal gesprek tussen partijen lijkt niet mogelijk…. Jullie zijn het wellicht wel met elkaar eens dat dit voor beide partijen niet werkt. Het beste en enige dat jullie kunnen doen is besluiten dat jullie wegen scheiden.

En zoals Femke_tweety zegt: dit hoort niet via een openbaar forum uitgevochten te worden. Jullie hebben elkaar duidelijk veel te zeggen / verwijten. Prima, maar doe dat dan face to face, rechtstreeks tot elkaar I.p.v. openbaar. Dat is een pak constructiever.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:00

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie graag allemaal wijzen op je eigen verantwoordelijkheid om een topic goed te laten verlopen en een goede sfeer te behouden. Het hoeft echt niet altijd gezellig en leuk te zijn in een topic, maar we verwachten wel dat jullie respectvol en inhoudelijk blijven reageren. Een verhaal heeft altijd twee kanten en een topicstarter mag daar ook op gewezen worden, maar het is niet de bedoeling om ruzie te maken of persoonlijke vetes uit te vechten (zie ook punt 2 in de Bokt regels). Indien dat wel gebeurt, zal het moderatorteam ingrijpen, zoals hier reeds is gebeurd.

We verzoeken jullie bovenstaande in het achterhoofd te houden als je hier een reactie gaat plaatsen. Alvast bedankt!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:01

Little_Gift schreef:
DuoPenotti schreef:

Opperde jij eerder ook al niet dat alles wel al gezegd werd?
Of geldt dat enkel voor alle anderen hier behalve jijzelf?
Want voor iemand waarvoor alles al gezegd werd ondertussen, ben jij wel degene die nog het meest actief is in dit topic..

Bizar... Het lijkt bijna leedvermaak en stoken... Of een poging ts haar topic gesloten te krijgen.

DuoPenotti schreef:
Denk dat alles wel gezegd is.

En jij vind het nodig om daar nog even je plasje over heen te doen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:02

Ts heb je ondertussen een plekje kunnen vinden voor je merrie ? Vraag uitzetten via een fbgroep oid een optie ?
Hopelijk ga je er uit komen op een of andere manier. Sowieso voor het veulentje er is.Dat je iig altijd naar je merrie toe kan

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:07

Bijzonder topic, volg het al vanaf het begin. hoop dat ts een stal vind die bij haar drachtige shet past en dat dat wel goed mag gaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:20

Rustig maar hoor, LittleGift :(:)
Als er íets zeker is, dan is het wel dat de mods nog nóóit naar mij geluisterd hebben . Dus de kans dat dit topic door míj ineens op slot gaat… laten we zeggen: kleiner dan een Shetlander in een Grand Prix-proef . :+
Misschien dus leuker om het minder persoonlijk te maken, want ik kan je verzekeren: ik ben een waardeloos doelwit voor een vete .

En weet je wat, laat ik de wijste zijn en nu dit topic verlaten.

Ts, succes met je pony en haar dracht en het waarschijnlijk zoeken naar een andere stal.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 12:47

Femke_Tweety schreef:
Ik ga het toch een keer rechtstreeks vragen gewoon als bokt-gebruiker die dit onderlinge gehak echt zat is. De tig tem en modacties de afgelopen dagen zijn blijkbaar niet voldoende,

En het houdt ergens een keer op met steeds alleen braaf temmen en er zelf niets van zeggen,

De drie bokkers in kwestie die elkaar blijkbaar persoonlijk kennen, de zeer nieuwe vlinder84, de net nieuw aangemelde steven-cijfers en Cinnepin, :D ;)

Vechten jullie alstjeblieft je dingen onderling uit en niet hier.

Het verziekt de boktsfeer en het is echt niet leuk om mee te lezen als gewone bokt gebruiker.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 12:48

Mondy schreef:
Ts heb je ondertussen een plekje kunnen vinden voor je merrie ? Vraag uitzetten via een fbgroep oid een optie ?
Hopelijk ga je er uit komen op een of andere manier. Sowieso voor het veulentje er is.Dat je iig altijd naar je merrie toe kan

Nog niks kunnen vinden, helaas.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 12:49

pateeke schreef:
De inhoud van beide kanten van het verhaal doen in principe niet zoveel ter zake en hoe dan ook is er hier denk ik niemand die zich niet bewust is van het feit dat een verhaal twee kanten heeft en die TS alleen maar naar de mond praat.

- stalhouder wil paspoort op stal hebben. TS heeft hiervoor onvoldoende vertrouwen in stalhouder. —> reactie / advies van zowat iedereen: paspoort moet wettelijk gezien bij pony zijn en dus in dit geval op stal.
- TS heeft een conflict met staleigenaar en met de koper van haar voormalige haflinger. Er zijn dingen gezegd die beter niet gezegd waren of op z’n minst op een andere manier gecommuniceerd hadden kunnen worden (ook vanuit de kant van TS) —> reactie / advies: probeer een face to face gesprek met elkaar aan te gaan, naar elkaar te luisteren en dit onderling op een volwassen manier op te lossen.
- TS wil op elk moment naar haar pony kunnen. —> het is normaal dat er openingstijden zijn en dat bv ‘s avonds de toegang tot het terrein afgesloten is. Over de door TS vermelde openingsuren valt te discussiëren vermits ze erg beperkt zijn.
- TS heeft pony laten dekken ondanks dat staleigenaar aangegeven heeft geen drachtige merrie op zijn terrein te willen —> er zijn meerdere stalhouders die daar niet voor open staan, net als dat er heel wat stallen zijn waar men niet openstaat voor bv hengsten.
- TS wil niet dat pony los gelaten wordt op het erf en hier zou ook discussie over zijn met de staleigenaar —> ook hier lijkt een vertrouwensbreuk tussen beide partijen te zijn.

Een normaal gesprek tussen partijen lijkt niet mogelijk…. Jullie zijn het wellicht wel met elkaar eens dat dit voor beide partijen niet werkt. Het beste en enige dat jullie kunnen doen is besluiten dat jullie wegen scheiden.

En zoals Femke_tweety zegt: dit hoort niet via een openbaar forum uitgevochten te worden. Jullie hebben elkaar duidelijk veel te zeggen / verwijten. Prima, maar doe dat dan face to face, rechtstreeks tot elkaar I.p.v. openbaar. Dat is een pak constructiever.

Hij is zelf fokker.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 12:58

Vlinder84 schreef:
pateeke schreef:

Hij is zelf fokker.

Dat kan, maar doet weinig ter zake. Of hij nu fokker is of niet, hij mag aangeven dat hij geen drachtige merrie van een klant op zijn erf wil... En het lijkt mij niet bepaald de kern van de zaak in dit geval.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:22

Een drachtige merrie betekent waken. En dat zal hij dan moeten doen, of heeft opeens mensen op heel andere tijdstippen op het erf. Meer zorgen, toezicht en werk als het veulen eenmaal komt. Hij mag prima vinden dat hij dat niet op z'n erf wilt hebben.

Maar ergens wel gek dat jullie aan beide kanten blijven doormodderen op deze manier. Hij had je allang weg kunnen sturen. Verhuis gewoon met je pony.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 13:28

Vlinder84 schreef:
Mondy schreef:

Ik weet niet waar je zoekt, maar ik weet wel een stalling waar het heel normaal is als een merrie drachtig is en waar iedereen (voor zover ik weet!) veulentjes juist leuk vindt. En die ook ruime openingstijden heeft. (Eventueel per pb).

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-25 13:35

Thanx voor het meedenken Anjali. Ik stuur je een pb.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:39

Hoe is het overleg dinsdag geweest?
Had je geen overleg gepland ivm zadel en dergelijke?
Zijn jullie nog tot iets constructiefs kunnen komen?
En hoe gaat het ondertussen met je merrietje?

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 14:54

Ik ben een stille meelezer maar wil toch ff reageren
Ik zou als ik jouw was kijken of je wat anders kan vinden voor je shet
Dit om nog meer gezeur en gedoe te verkomen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:35

Vlinder84 schreef:
Thanx voor het meedenken Anjali. Ik stuur je een pb.

Die heb ik ontvangen en al geantwoord. Helaas veel te ver bij jou uit de buurt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:41

Vlinder84 schreef:
Mondy schreef:

Maar ik dacht dat je gisteren met je pony naar een andere stal zou lippen om haar daar neer te zetten.

Dat is dus niet gelukt?