Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
996981 schreef:DuoPenotti schreef:Snap wel wat twiggy bedoeld.
De hele dure stallen die ik ken zijn die met 3 binnenbakken. Al weather spring tuin.
100 paarden en 4 paddocks van 10*10.
Dat valt voor mij ook niet onder goed. Zonder er ooit gestaan te hebben.
En dan krijg ik het verwijt aannames te doen en ongenuanceerd te zijn. Fantastisch dit.
DuoPenotti schreef:Vertel eens wat er niet klopt aan mijn bewering van de stallen die IK ken.
Jou ken ik niet xxx jou stal of waar jij op pension staat of wat ook ken ik niet.
Dus... Vertel.
996981 schreef:DuoPenotti schreef:Vertel eens wat er niet klopt aan mijn bewering van de stallen die IK ken.
Jou ken ik niet natas jou stal of waar jij op pension staat of wat ook ken ik niet.
Dus... Vertel.
Maar je weet m’n naam wel?geen idee overigens waarom je die moet noemen? Lijkt me niks toevoegen aan welke discussie dan ook. Erg laag om op deze manier te gaan “discussiëren”.
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Je kan niet ontkennen dat er helaas nog teveel van die stallen bestaan. Die vooral goed zijn voor de luxe en het gemak van de mens.
Dat idee heb ik ook. Een dure stal is niet meteen de beste plek voor iedereen en elk paard.
Prijs zegt zeker niet alles!
DuoPenotti schreef:996981 schreef:
Maar je weet m’n naam wel?geen idee overigens waarom je die moet noemen? Lijkt me niks toevoegen aan welke discussie dan ook. Erg laag om op deze manier te gaan “discussiëren”.
Oh sorry, zal hem weg halen als je wilt.
Meestal zet ik er 99 neer, nu vergeten.
Ja weet jou naam omdat je die zelf hebt geplaats.Weet ik zo niet eens meer zeker hoe. Meen als achtergrond van een foto van een scorebord?
En jou nummertje kan ik nooit onthouden. Dus in mijn hoofd ben je altijd natas.
Zit dus niks laags aan bedoeld.
996981 schreef:Goed verhaal….
Ik zal de foto eens opzoeken, want ik kan me niet herinneren ooit een dergelijke foto te hebben geplaatst.
996981 schreef:Prijs zegt zoveel dat je voor €200,- niet onbeperkt hooi kan verwachten.
Natuurlijk zegt prijs niet alles, maar de kans dat je voor een hoger bedrag kwaliteit vindt is groter dan voor een lage prijs. Dat is met alles zo. Ook met stalling.
DuoPenotti schreef:En ja hier in de regio zijn stallen waar je paard voor 200 goed staat.
Maar daar zijn geen 3 binnenbakken en een springtuin en luxe kantine, dat dan weer niet.
Prioriteiten verschil heet dat...
En dat dat in de randstad niet is weet ook iedereen, maar daar woont niet iedereen
Dus je gaat te kort door de bocht
Phonix schreef:Heb ik gedaan hoor en er zit nog wel geld in. Ja het is wel duurder geworden dus ik snap de verhogingen in de prijs die er tegenover zit.
Ik snap ts wel, soms kan het echt te veel worden als alles tegenzit. Wij gaan allemaal anders om met stress en zo voort.
Dat jouw paard niet maagzweeren krijgt van lang zonder staan, betekend niet dat een ander het niet krijgt. Soms is het ook goed om te denken van uit een perspectief van een ander en niet alleen “ja maar mijn paard krijgt dit niet”. Top voor jou…maar zo is het niet altijd voor een ander.
Elisa2 schreef:Kennelijk wel want ze bestaan nog steeds en in deze omgeving zijn er veel pensionstallen voor hetzelfde geld die prima lopen. Sommigen hebben zelfs wachtlijsten van jaren.
DuoPenotti schreef:Of ze dat nu vol gaan houden in de toekomst weet ik niet. Heb ze nooit naar de boekhouding gevraagt
Maar ze hebben het wel al jaren vol gehouden.
Met idd Alles netjes voor elkaar.
Raar dat men dan uit een andere omgeving meteen denkt dat het meteen een prut stal/bodem is.
Hier regio zuid Oost Brabant - midden Limburg is enorm veel sport. Met bijvoorbeeld de peelbergen om de hoek.
Kwaliteit is men betreft bodems juist erg verwend in. Ook voor de hobby ruiter.
996981 schreef:DuoPenotti schreef:Of ze dat nu vol gaan houden in de toekomst weet ik niet. Heb ze nooit naar de boekhouding gevraagt
Maar ze hebben het wel al jaren vol gehouden.
Met idd Alles netjes voor elkaar.
Raar dat men dan uit een andere omgeving meteen denkt dat het meteen een prut stal/bodem is.
Hier regio zuid Oost Brabant - midden Limburg is enorm veel sport. Met bijvoorbeeld de peelbergen om de hoek.
Kwaliteit is men betreft bodems juist erg verwend in. Ook voor de hobby ruiter.
Ja, tien jaar geleden waren prijzen nu eenmaal anders. Je gaat er vanuit dat het uitkan, want ze doen het. Zo werkt het echter niet. Je ziet in dit topic hoe er naar prijsverhoging aangekeken wordt. De meeste pensionhouders zijn geen rasechte ondernemers die voor hun dienst durven vragen wat het waard is. Het zijn vaak liefhebbers die in het ondernemers gegroeid zijn.
Het ding is dat er met zulke bedrijven niks overblijft om jezelf loon uit te keren, laat staan om de benodigde machines aan te schaffen die volgens TS nodig zijn om paarden te kunnen houden, om de paddocks dusdanig te draineren dat ze nooit nat staan, om zoveel land aan te schaffen dat er altijd gras staat etc. Bij het dubbele aan stalgeld wordt dat voor de gemiddelde stal nog steeds lastig en bij het driedubbele is het nog steeds niet vanzelfsprekend.
Elisa2 schreef:Ik denk ook echt dat de omgeving waar je zit een enorm verschil kan maken wbt faciliteiten en prijzen.