het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:23

Pony`s zijn belachelijk duur, beetje sportief net onder zadel 10.000 en meer
Verbouwen en klussen ook balen van de offerte Stephanie

ik ben verf aan het uitkiezen voor de aanbouw daar zijn 3 soorten baksteen en wil er graag 1 geheel van maken. Vrienden hebben hun huis is een soort leemkleur heel mooi maar als ik op de kleurenwaaier kijk is het veel te donker naar mijn smaak. Zo raar hoe dat anders kan uitvallen. Voor alleen de aanbowu be ik ook een 1500 euro kwijt, dus nu de kleur kiezen en dan gaan sparen. Verven doe ik zelf als ik dat moest uitbesteden was ik nog veel duurder uit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:31

@lyn: kijk je dan op je scherm op een kleurenwaaier of in het echt? Want kleur kan best een hoop anders overkomen.
Als het een mengkleur is kan een bouwmarkt vaak ook een net iets lichtere tint mengen.

Ik zit met spanning te wachten op een telefoontje van de garage, want mijn auto moest vandaag aan de APK 8-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:51

In het echt ik heb een hele uitgebreide van Keim,, dezelfde verf als hun gebruikt hebben
Wordt ook geen bouwmarktverf

succes met apk, hopelijk geen gekke ( dus dure) dingen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:14

Als jullie muurkleur ongeveer gelijk is aan die van je vrienden dan zal de kleur bij jou ook niet heel erg verschillen. En als je weet waar die verf gekocht is dan kunnen die hem waarschijnlijk ook wel iets 'oplichten' met wit of grijs.

Mijn auto is van 2009, dus dan heb je al snel de vraag wat ie nog waard is en of een grote/dure reparatie die uitgave nog wel waard is.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:42

Onze auto moet over 2 weken ook weer, ik houd mijn hart vast.

Ontworming, vandaag gebeld naar de dierenarts voor de vaccinaties en gevraagd of ik nu wel ontworming krijg. Vorig jaar kreeg ik niks en ik ontworm graag preventief 1x per jaar ondanks schone mest onderzoeken maar de da wilde me niks geven en de assistente deed toen ook al zo vreemd. Nu belde ik en zei dat ze al 2 jaar niet ontwormd waren en deze assistente deed totaal niet moeilijk en ging 2 breed spectrum ontworming meegeven. Finally!!

Ik lees vanavond ff verder bij, moet nog wat oogjes in palen zetten en dan kan de stroom er weer op. Vandaag een hele dag creosoot palen gezet. Veel te warm en zonnig, mijn gezicht staat in de fik :')

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:48

Ik durfde het aan… de poownies hebben hun eerste echt grasjes van het jaar:

Afbeelding

Niet te lang anders Verstampen ze de wei -O-

@joyce ooh leuk zelf deed ik altijd agility. Wil dat na de zwangerschap wel weer doen. Hondensporten zijn altijd zo heerlijk om naar te kijken. Heb zelf ook totaal geen verstand van frisbee hahaha.

@Maartje_M ja je zou zeggen dat dat een leuk budget is. Maar als er geen haast is kom je vanzelf wat tegen hoor. Je zou ook eens bij ponyfokkerijen kunnen kijken. Soms kun je gunstig geprijsd een leuke super makkelijke pony krijgen. 6-8 jaar die alleen veulens heeft gehad. Als je zelf nog op een D past is dat vaak makkelijk te beleren. Ze zijn dan meestal al vanalles gewend omdat ze mee naar keuringen gaan etc. Zo heb ik een paar keer leuke Welshjes en new forest gehad in sectie C… praktisch opstappen en weg rijden *\o/*

Solleke_Noah schreef:
Indrukwekkende bijleespost :D

Ik ontworm altijd preventief, mestonderzoek vertrouw ik niet zo op. Wissel de ontwormingen wel netjes af, ze hebben net equest pramox gehad (een rib uit m'n lijf met vier paarden :') )

Proficiat met je jarige paard DP!

Moest even mijn gedachten op wat anders zetten _O-

Ja ik doe zelf ook preventief ontwormen. Ik doe altijd bulkbestelling van kuren uit Zweden :+

@lynn ja zelf doen bespaard echt veel. Klusjes mensen halen bakken binnen met die uurlonen :)) … althans dat denk ik altijd als ik die prijzen zie :+
Kleuren uitkiezen… Hihi dilemma’s… uiteindelijk ziet het er naar mijn idee toch altijd anders uit als het er echt op zit.

@dubbelfun hopelijk in 1x door 8-) .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:57

Het duimen heeft geholpen, zonder problemen door de keuring. Enige opmerking was dat de remschijven wat blauw waren alsof de rem wel eens blijft hangen. Nooit iets van gemerkt maar daar is een simpel trucje voor als er eens niets achter je zit :)

@Stephanie: fijn plaatje en paardjes blij.

Ik doe het geknipte gras maar in een fijn hooinet, want als ik het los op de grond gooi doen ze 2 a 3 hele grote happen, krijgen het vervolgens zowat niet weggekauwd en staan binnen 1 minuut met een blik van 'meer'.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 03-05-23 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:01

ik heb ook echt geen haast Stephanie, dus we zien wel wat er op ons pad komt :D

Lekker, paarden op de wei!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:09

Handrem DF of wat bedoel je.
De kleur lichter bestellen is ook geen probleem, ik heb alle stalen met de nummers ik ga 50 liter verf niet zelf mengen maar ik vind het zo raar dat de kleur op de staal zo anders lijkt dan als ik naar hun gevel kijk. ik ga toch een tint lichter bestellen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:12

Lynn_Nikita schreef:
De kleur lichter bestellen is ook geen probleem, ik heb alle stalen met de nummers ik ga 50 liter verf niet zelf mengen maar ik vind het zo raar dat de kleur op de staal zo anders lijkt dan als ik naar hun gevel kijk. ik ga toch een tint lichter bestellen

Lichtinval doet heel veel met verf. Ik had in de winkel allemaal leuke stalen meegenomen en een paar muaw stalen. Uiteindelijk elke. De muaw stalen toch echt veel mooier op de muur

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:33

Fijn DubbelFun, dat is weer een zorg minder.

Stephanie, dat is altijd zo'n mooi moment dat ze weer lekker in het gras staan.

Aan verf adviezen ga ik me vooral niet wagen.
We hebben 3x grijs gekocht (verschillende merken) met een lichte blauwteint er in.

Nu hebben we dus al voor de derde keer babyblauwe muren :=

Ik heb net Diekke een uurtje gereden. Ik denk dat ze toch iets te laat de wei uit gegaan is, want ze was buikerig en winderig en ik heb dus maar wat meer gestapt.

Tess stond ineens mest te eten. Dat heb ik haar nog nooit zien doen. Ik vind het vreemd, want ze krijgt dagelijks haar balancer met een beetje muesli en lijnzaadolie. Verder is het hooi van mooie kwaliteit en lijkt met Meigras toch ook zeer rijk. En ze doet amper wat, dus veel verbruiken zal ze niet.
Ik ga maar even een andere balancer bestellen.

Vandaag zijn de weilanden om ons heen gemaaid en ik kan onze katten Ratje en Mouse niet vinden. Nu zou het raar zijn als ze zouden blijven liggen totdat de trekker er is, maar het zit me niet lekker en ik heb doembeelden voor me van doodgemaaide katten |(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:42

Lynn_Nikita schreef:
Op een rustige vlakke weg even goed gas geven en dan je gas loslaten en koppeling intrappen. Als de remschijven aanlopen dan krijg je een te harde afremming in snelheid.

Net de haartjes maar weer in de blondeerprut gezet, nadeel van stekeltjes (=snelle uitgrpei), nu dus en uurtje zoekslaan...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:53

Belker schreef:
Erg he Maartje, ik struin ook rond voor kennissen, maar er is ook weinig echt braafs te vinden in de D maat.

T is drama. Ken iemand,die toch echt n mooi budget had en zelfs ponys van 18 jaar ging kijken , maar gewoon echt beroerd te rijden etc

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:58

Oh bah boemel… ik heb er ook echt een hekel aan als ik de katten niet zie als ze in de buurt met groot materiaal bezig zijn geweest := zijn ze al binnen?

Getup leeftijd boeit me echt geen bal. Bemerkingen tot op zekere hoogte ook niet. Ben wel bij eentje al wezen kijken maar die liep echt niet fijn in haar lijf, bokte ook, dus niet meegenomen. Moet wel een beetje simpel te rijden zijn.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:02

De prijzen zijn nog steeds hoog. Bizar maar goed tegelijk.

Ik heb vanavond nog even gereden. we hadden rechtsom de goede galop te pakken. Fijn als er verbetering in zit.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:03

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het toch echt bizar wat er soms gevraagd wordt hoor… ik had van de week 2 verschillende pony’s. Beide 9 jaar, beide M niveau gestart, beide ruin en geen bijzondere kleur. De ene was €5500 de andere €12500 8)7

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:45

Dat. En die brave fokmerries zijn ook niet aan te komen. Ik ga nog eens bij mijn buren informeren maar het moet maaar net op je pad komen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:59

Ratje is thuis gekomen, maar Mouse niet ;( . Ik heb de camerabeelden zekerheidshalve gecheckt, maar geen Mouse te zien.

De paarden blijven inderdaad best prijzig.
Heb erg mijn hoop gevestigd op de Friese merrie voor herkeuring volgende week dinsdag.
Als dat niet doorgaat, ben ik er echt even verdrietig van.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 06:28

Dat de prijzen hoog zijn is 1 , maar dan wel een gezonde krijgen voor dat geld.

Wij zochten niet en hebben nu voor normaal geld een 9 jarige New forest gekocht. Mooie en leuke pony, zat ( en zit ) wel nog wat werk aan. Die werd ons gegund

Spannend wbt paard, Boemel!
En niet leuk wbt Mouse

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 06:39

Gedver Boemel, ik ga zoo hard voor je duimen dat Mouse snel thuis komt!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:02

Hopelijk is Mouse vannacht gewoon thuis gekomen
En ik duim ook voor de Friese merrie!

Dat is geluk Getup!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:07

Nee, nog steeds geen Mouse. |( Nou is hij al weken geobsedeerd door het jagen op een fazant (die volstrekt maling aan hem heeft), dus hij was de laatste weken toch al meer weg.

Maar, nog nooit een nacht. Ik ben nu ook wel echt ongerust en ik heb moeite met focussen op het werk.

Hoe is het bij jullie met de vliegen? Hier sinds gisteren enorm veel vliegen bij de paarden. Ik ga de vliegenmaskers maar eens opzoeken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:20

boemel schreef:
Nee, nog steeds geen Mouse. |( Nou is hij al weken geobsedeerd door het jagen op een fazant (die volstrekt maling aan hem heeft), dus hij was de laatste weken toch al meer weg.

Maar, nog nooit een nacht. Ik ben nu ook wel echt ongerust en ik heb moeite met focussen op het werk.

Hoe is het bij jullie met de vliegen? Hier sinds gisteren enorm veel vliegen bij de paarden. Ik ga de vliegenmaskers maar eens opzoeken.

Zit hij niet ergens opgesloten? Als de mijne weer een ochtend niet aan komt lopen is hij vaak achter me aan geslopen de schuur in en sluit ik hem op nadien.

Hier van de week een dag dat de snuiten vol zaten met vliegen. Daarna weer minder maar het seizoen is aangebroken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:28

Wat naar dat mouse er nog niet is.
Hopelijk is hij er snel.

Ja hier ineens ook veel vliegen bij de ogen.
Ook een dag goed weer...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:30

Ik ben al aardig aan het zoeken geweest of hij ergens opgesloten zit. Niks gevonden nog.
Mouse is behoorlijk van de dramatiek. Als hij normaal gesproken ergens vast zit, dan "huilt" ie alles bij elkaar.