Normale prijs stalling aan huis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:27

Ja,gelukt!

MarjanB

Re: Normale prijs stalling aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:39

Ik kan hem ook nog niet vinden. Wellicht zonder de aanhalingstekens maken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:48

Ik kan hem vinden, inclusief aanhalingstekens
Maar ik ga geen lid worden want geen interesse in vakantie.
Denk dat prive pagina sowieso niet handig is, lok je geen mensen met leuke foto's enz.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:50

Hoewel iedereen hier zegt dat €300 teveel is, vind ik dat wel schappelijk. Ligt dus echt enorm aan de regio waar je in zit.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 15:50

Ze geeft zelf aan in een niet dure regio te zitten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:13

Sharmila schreef:
Vergunning aanvraag ligt er al. Plan ook wel eigenlijk. Mensen kunnen alleen een week of weekend boeken. Zo tackelen we een beetje de drukte.

Heb je het ook helemaal in detail uitgewerkt wat de voordelen en nadelen zijn inclusief de bijbehorende kosten en opbrengsten? Globaal iets uitrekenen ziet er vaak leuk uit maar er worden vaak ook veel dingen vergeten, de zogenaamde verrassingen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:18

Sharmila schreef:
Ons huis is eigenlijk 2 huizen in 1. Van de bank mogen we het absoluut niet verhuren. Maar een b&b mag wel. Mega mega krom.
Van de bank mag een B&B wel, alleen heb je daar niet zo veel aan als de gemeente het niet toe staat, hoe is het bestemmingsplan van jullie huis? Wat staat daar in? Ons huis is ook zo ingericht door de vorige bewoners, alles dubbel en een aparte ingang, toch mocht het niet van de Gemeente ondanks dat het huis zich er wel voor leent in alle opzichten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:23

Je FB staat als besloten groep, das niet handig.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:30

Je hebt de groep prive staan, dan is ie niet te vinden ;)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:46

Wat een A-locatie!! Ik zou zeker interesse hebben in een verblijf in de toekomst :D kom al m'n hele leven heel graag in Burgh-Haamstede en omgeving. Het lijkt me ook niet een heel goedkope buurt gezien de bossen en het strand?

Qua prijs moet je denk ik kijken naar wat stallen om je heen doen, dan heb je een beetje een referentiekader.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 18:02

Amable schreef:
Je hebt de groep prive staan, dan is ie niet te vinden ;)

Zit te kijken had hem inderdaad privé staan. Omdat het nu niet af is. Alles is volledig zichtbaar voor leden natuurlijk. En deze dombo snapt natuurlijk niet hoe ze dat aan moet passen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 18:05

Lijkt me een goed idee om z.s.m. de B&B netjes in te richten en gewoon te gaan verhuren, op basis van kale verhuur zeg maar. En dan nog even zonder paarden erbij.

Want wat hoef je nou eigenlijk te hebben om klanten te trekken...?
Een fijn plekje. Schoon, met de noodzakelijke inrichting. Bed, bank, tafel, stoelen. Kookplaat en kook- en eetgerei. Koelkast. Toilet en douche.

Het is erg fijn als je ook een koffiezetapparaat hebt en een waterkoker.
En wellicht als je een koffiezetter hebt met cupjes of koffiepads, dat je die er dan bij zet om te pakken, gewoon 10 stuks ofzo. Een keukenrol en 3 WC-rollen en als ze meer nodig hebben dan gaan ze die lekker kopen in de winkel.

Laat mensen zelf beddengoed meebrengen. Of als je toch wat meer verzorging aan wilt bieden, zorg dan dat je een grote wasmand ergens hebt staan, waar mensen dan zelf hun gebruikte lakens / dekbedovertrek en kussenslopen in kunnen doen als ze weggaan. Zodat jij die bedden niet meer af hoeft te halen maar de boel alleen maar in de wasmachine hoeft te doen.

Schoon beddengoed voor de volgende gast leg je dan gewoon netjes als een opgevouwen bundel op het bed / bedden zodat de nieuwe gast zelf op kan maken wat die gaat gebruiken. En zelf ziet dat het lekker schoon beddengoed is, niet dat je denkt van humm heeft de vorige gast hier ook al onder geslapen... :?

Je kan het jezelf op allerlei manieren makkelijk maken. Mensen hebben ook best begrip voor dingen die nog niet helemaal af zijn rondom het huisje, als je maar gewoon eerlijk bent over wat je biedt, en ze een comfortabel plekje hebben waar ze fijn kunnen slapen, eten maken, en rustig buiten zitten met een hapje eten. En vanuit die locatie lekker op pad kunnen in de omgeving :)

Als de basis okee is kan je nu direct al gaan verhuren en extra inkomsten binnenhalen.
En in de loop der tijd dingen toe gaan voegen zoals een plekje voor paarden aan het huisje. Of extra luxe voor de vakantiegangers.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 21:46

pmarena schreef:
Lijkt me een goed idee om z.s.m. de B&B netjes in te richten en gewoon te gaan verhuren, op basis van kale verhuur zeg maar. En dan nog even zonder paarden erbij.

Want wat hoef je nou eigenlijk te hebben om klanten te trekken...?
Een fijn plekje. Schoon, met de noodzakelijke inrichting. Bed, bank, tafel, stoelen. Kookplaat en kook- en eetgerei. Koelkast. Toilet en douche.

Het is erg fijn als je ook een koffiezetapparaat hebt en een waterkoker.
En wellicht als je een koffiezetter hebt met cupjes of koffiepads, dat je die er dan bij zet om te pakken, gewoon 10 stuks ofzo. Een keukenrol en 3 WC-rollen en als ze meer nodig hebben dan gaan ze die lekker kopen in de winkel.

Laat mensen zelf beddengoed meebrengen. Of als je toch wat meer verzorging aan wilt bieden, zorg dan dat je een grote wasmand ergens hebt staan, waar mensen dan zelf hun gebruikte lakens / dekbedovertrek en kussenslopen in kunnen doen als ze weggaan. Zodat jij die bedden niet meer af hoeft te halen maar de boel alleen maar in de wasmachine hoeft te doen.

Schoon beddengoed voor de volgende gast leg je dan gewoon netjes als een opgevouwen bundel op het bed / bedden zodat de nieuwe gast zelf op kan maken wat die gaat gebruiken. En zelf ziet dat het lekker schoon beddengoed is, niet dat je denkt van humm heeft de vorige gast hier ook al onder geslapen... :?

Je kan het jezelf op allerlei manieren makkelijk maken. Mensen hebben ook best begrip voor dingen die nog niet helemaal af zijn rondom het huisje, als je maar gewoon eerlijk bent over wat je biedt, en ze een comfortabel plekje hebben waar ze fijn kunnen slapen, eten maken, en rustig buiten zitten met een hapje eten. En vanuit die locatie lekker op pad kunnen in de omgeving :)

Als de basis okee is kan je nu direct al gaan verhuren en extra inkomsten binnenhalen.
En in de loop der tijd dingen toe gaan voegen zoals een plekje voor paarden aan het huisje. Of extra luxe voor de vakantiegangers.

Dit is super advies weet ik uit ervaring. Door er open te zijn, over hoe het werkt trek je ook de mensen naar je slaapplek die hiervoor kiezen. En dan zijn de makkelijkste klanten precies de mensen die je wilt hebben.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:58

Een opgemaakt bed als ik in een B&B kom vind ikzelf wel echt een pré. Zelf afhalen vind ik dan weer geen probleem.

Goed om te horen dat je je prijs hebt aangepast TS. Dat er dan geen interesse meer is zij zo. Veel succes met het opzetten van je B&B!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 23:55

De slaapkamer is af hoor. En de badkamer ook. Heb al een mooie leren bankje staan voor de woonkamer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:56

Ziet er wel mooi uit!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:00

Prachtig! Dit lijkt me inderdaad een stuk beter om geld mee te verdienen, ziet er super uit zo. Succes met alles!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:21

Dat is toch helemaal keurig +:)+

Wat houdt jullie op dit moment nog tegen om de boel op AirBNB te zetten...?
Wat moet er nog gebeuren...? :)

_Mar3 schreef:
Een opgemaakt bed als ik in een B&B kom vind ikzelf wel echt een pré. Zelf afhalen vind ik dan weer geen probleem.

Ben ik an sich met je eens, je bent op vakantie en wilt weinig rompslomp hebben.
Maar ik heb wel een keer de ervaring gehad dat het beddengoed niet fris was... sindsdien heb ik toch liever dat er gewoon een fris bundeltje beddengoed klaarligt zodat ik zeker weet dat men niet lekker makkelijk de boel er op heeft laten liggen van de vorige gast :=

Maar zulke dingen kan je natuurlijk ook als extra's aanbieden. Dat je optioneel een opgemaakt bed aanbiedt. Optioneel een handdoekenpakket. Wellicht zelfs optioneel in de ochtend een ontbijtmandje met verse broodjes en beleg, gekookt eitje. Dat soort dingen.

Dat je een basisprijs hebt voor mensen die gewoon het huisje willen huren en alles zelf meenemen en alles zelf schoon achterlaten zodat ze hun schoonmaakkosten-borg terug krijgen. En dat mensen daar optionele "modules" bovenop kunnen aanvinken tot de mate van ontzorging die TS aan zou willen bieden.

En dat kan je gewoon in de loop der tijd opbouwen natuurlijk, als ze zich beter voelt / meer luxe op het terrein ontstaat :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-12-22 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:23

Super netjes toch!
Dat krijg je echt gemakkelijk verhuurd.
Idd eerst zonder paard zodat je dat middervrij kunt maken en dan met paard.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:06

Geen idee wat goede sites zijn om te adverteren en of het al mag.
Maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die last minute dit oud en nieuw weekend weg willen en lekker naar de kust willen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:08

Nou dat is wel heel erg voortvarend, zo niet overhaast :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:08

Netjes hoor :j ik zou dit gewoon verhuren als vakantieappartement. Het is een compleet ander concept dan een B&B eigenlijk, dat is in feite alleen een kamer en badkamer, maar hier heb je eigenlijk een compleet appartement tot je beschikking!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:10

Wat een opluchting dat je je plan wijzigt :j

De mensen die nu komen logeren gaan in ieder geval weer weg :+ lastige pensionklanten gaan heel moeilijk weg.

En nu is het te overzien als je een mindere dag of mindere periode hebt.

Maar wat heb je dat vlot verandert en gerealiseerd :oo

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:18

pmarena schreef:
Nou dat is wel heel erg voortvarend, zo niet overhaast :=

:D Is een vakantieweekend, gewild en weinig beschikbaar..

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 10:24

Wat me tegen houdt was mijn chemo. Ik heb dinsdag mijn chemo gehad. Dus deze week ben ik gewoon na het verzorgen van de paarden moe. Ik trek het dan niet om een appartement schoon te maken en lakens te strijken etc etc.

In januari heb ik (als het goed is) mijn laatste chemo. Dan durf ik in februari eventueel wel het appartement open te gooien tot aan mijn operatie. Dan kijk ik daarna wel even weer hoe ik me voel.

Maar dan nog. KVK nummer aanvragen, vergunning etc etc. Het voelt gewoon als een zware last met die vermoeidheid ofzo.