[VOLG]Van wei naar equihabitat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:37

Ik ben echt jaloers op je stuk.
Vriendjes worden ze nog wel, heeft tijd nodig :(:)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:39

Vriendjes worden heeft wat tijd nodig!
Hier ook vandaag de nieuwe maar weer even uit de kudde gehaald nadat ie door de draden is gesprongen, ondanks dat t heel goed ging overdag

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 19:40

Jawel. Maar ik gun ze gewoon allemaal rust en gezelligheid. Ze denken er alleen zelf nog anders over :+
Na het weekend zien we wel weer verder. En anders duurt het maar langer. Heeft geen haast.

Het leek echt goed te gaan vanmiddag. Beetje lelijk kijken en dat was het. Tot alles in en bij stal ging staan.
Het stomme was, de shets konden weg. Maar als ze wegrenden ging Noura er weer als een blij ei achteraan en Jim earodynamisch ( geen typo :+ ) er achteraan.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:43

Ging je niet een stukje zo afzetten dat alleen de shets er konden komen, onder een draadje door? Of is het misschien een idee om alleen Jim met de shets te laten zodat hij niet zo de noodzaak ziet om zn meisje voor zichzelf te houden? T komt op mij een beetje over als angst om zn meisje te moeten delen met 1 van die smurfen :+

Snap wel dat je ze graag samen hebt...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:56

Paarden, rare beesten zijn het ...

Noura heeft misschien wel cowsense, daar moet je gebruik van maken!

Zonder gekheid, het is natuurlijk best vervelend dat de paarden nog niet met zijn vieren bij elkaar kunnen, maar dat komt vast nog wel goed.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 19:57

Dat zou ook nog een optie zijn muga. Zou heel goed kunnen dat dat er achter zit. Ik ben alleen bang dat hij dan door het draad gaat richting Noura. Daar zie ik hem ook wel voor aan.
Het stomme was dat het echt een paar uur goed ging. Geen gedoe. Pas na een uur of 3 kreeg Noura de kolder in haar kop en begon het gedonder.

Stukje had ik afgezet. Maar de shets renden er onderdoor ipv daar te gaan staan. Ene kant er in en andere kant er uit zeg maar. En die van mij hadden heel snel door dat ze dan gewoon om konden lopen en er weer bij waren :roll:

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:54

Toen er bij mijn merrie ruinen bijkwamen, claimde de andere merrie haar en werd agressief naar de nieuwe ruinen. En later werden de ruinen agressief naar elkaar (kenden elkaar al), omdat toen de rollen opnieuw uitgezocht moesten worden. Maar na een paar weken is het rustig, al vinden niet alle paarden elkaar leuk, maar het blijft bij oortjes naar achter. Wat m'n punt was, misschien is het inderdaad Jim die Noura (nog) niet wil delen.

Ben benieuwd naar je verdere vorderingen van je plekje! Wel fijn die camera's.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 00:30

Maar je bent nu best snel met het matchen. En in de tijd dat het goed lijkt te gaan voor ons, mens, gebeurt er vaak ook al van alles wat we net missen.

De shetjes woonde daar ook al en je hebt 2 setjes van 2.

Ik zou wat meer tijd nemen naast elkaar, juist omdat je bijv een stal hebt waar ze elkaar kunnen tegenkomen.

Meestal ontstaan problemen bij stallen of eten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:08

Zou ze inderdaad gewoon nog wat extra tijd geven. Wij hebben op onze plek met mijn merries ze telkens pas na 1,5 of 2 weken bij elkaar gezet. Daarna ging dat eigenlijk altijd wel heel goed.

Het beschermende van de oudere ruin naar de jongere merrie is hier ook wel een heel bekend beeld, voornamelijk in het begin. Nu na bijna 2 maanden is dat alweer bijna over.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 10:46

Okee, dat klinkt goed. Ze kunnen alle tijd krijgen die ze nodig hebben. Voorlopig blijven ze ook nog even apart. Het is zoals het is.
Ik merk wel dat ik me steeds meer realiseer hoe nuchter, koel en makkelijk Noura is ten opzichte van Jim. Die heeft me toch een gebruiksaanwijzing :+
Hij is heel lief hoor. Maar hij maakt het zichzelf zo enorm moeilijk :(:)
Ik gun hem ook gewoon de rust, een fijne plek, vriendjes. Het komt ongetwijfeld wel. De plek is al heel zen en de rest heeft tijd nodig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 16:53

We hebben een kort rondje gewandeld. Dit rondje is 10 minuten. Prima om Noura er weer aan te laten wennen dat we wel eens weg gaan. Ze was echt super braaf. Wel hinniken, maar dat was het. En ik was net halverwege dat ik telefoon kreeg dat er 1 weg was en de ander liep te hinniken. De buurt houdt ze ook in de gaten. Fijn :j
Jimmy vond het ook wel lekker om even op pad te zijn. Niet te ver, maar dit was goed zo :j
We hebben even onze voorraad hooi bekeken :))
Mooie baaltjes <3
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-22 23:41

Kijk nou, we hadden bezoek vanavond <3

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:49

Misschien een gekke gedachte maar anders de boel opsplitsen in een shet met paard samen te zetten ipv de 'gewoonlijke' groep van 2? Misschien accepteren ze dan elkaar meer/beter/sneller, doordat ze hun vaste vriendje niet aan hun zij hebben?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 20:36

Het krijgt een wending. De oude shet gaat niet zo goed en er is al gesproken over afscheid nemen en inslapen. Wanneer en hoe weet ik nog niet. Maar dat maakt de situatie weer heel ander. Even over nadenken maar.

Inmiddels is er kennis gemaakt met de buren. Hoop gegil en gemuts :roll:
Maar al snel ging ieder weer zijn eigen gang.
Afbeelding

De oude shet is spontaan heftig hengstig geworden :(:)
Helemaal verliefd op Jim. Niet wederzijds overigens :=
Afbeelding

En het wordt tijd dat we weer wat gaan doen. Ze vervelen zich :+
Waar ik ga, gaan zij zeg maar. Van de week draaien we de pony’s weer om. Het voorste deel biedt ook al meer uitdaging in voerplaatsen. Maar ik zal er binnenkort weer eens een zadel op gooien.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 07:26

<3
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 10:44

Vanmorgen even snel het masker bij Jim op gedaan en een weitje open gezet.
Vanmiddag moet ik de hooiplaats aanpassen :roll:
Afbeelding

Maar eerst aan het werk. De paarden staan ondertussen lekker te snacken :9
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:42

Oeps, ze hebben die dus al gesloopt. :+

Ze gunnen je niet de tijd om je te vervelen. :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 11:45

Echt hè :+

Dat bosje takken daarachter is trouwens ons kreupelhout stukje. Daar gooien we oud hout in, zoals takken van de bomen. Ik hoor er regelmatig wat geritsel :D
Het is de bedoeling dat daar nog aan weerszijden paaltjes komen, zodat het een soort brede minitakkenwal wordt. Oftewel: om te voorkomen dat het tegen het draad aan gaat komen, maar er wel een mooie brede takkenbeschutting is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 23:11

Oma en Noura liggen, Jim en Ximo waken. Steeds dichter bij elkaar (wel met draadje er tussen). Dat is een goed teken <3

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 07:19

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 09:14

Zo'n camera is wel ideaal zeg :D !

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:16

Heerlijk hoor je mag oprecht trots zijn op jullie paradijsje.
Zo fijn dat het ook mag om zoiets neer te zetten,bij ons mag t helaas niet.
Hoe groot is je schuilstal?
Die van ons is 4m maar die van jou lijkt enorm!
Hij moet opgehaald worden maar dat gaat een paar weken duren en daar ben ik echt niet blij mee.
En de camera’s zijn handig alleen moeten ze wel altijd doen wat je wilt :') batterij snel leeg door veel door t beeld wandelende paardjes :')
En een nadeel je ziet alles ook dingen die je niet meer van je netvlies krijgt :(

Wij hebben ook echt een mooi nieuw plekje gevonden alleen zouden we tot half Aug blijven staan omdat ons contract pas eind aug af zou lopen.
Waar mn stalgenootje altijd zo bang voor was is donderdag nacht werkelijkheid geworden en hebben helaas een man gezien op de camera die haar shetmerrie ‘verkracht’
We zagen t pas de avond erna omdat er soms veel data wordt opgeslagen door lopende pony’s en we niet alles terug kijken.
Direct pony’s ingeladen en verhuisd naar de nieuwe plek.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:45

Hè gadverdamme zeg. Ja sommige dingen wil je gewoon niet zien.
Ik overweeg ook een camera met mijn oude fjord, maar soms denk ik wil ik wel weten wat hij allemaal uitvreet. Maar dit soort dingen is wel heel erg.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:24

Nee indd maar ondanks dat gaan we de camera’s toch weer ophangen op ons nieuwe plekje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:29

Oh bah wat naar zeg! Kijken jullie 't standaard terug of was er aanleiding terug te kijken (merrie gewond??)

@ts prachtig plekje en fijn dat ze zo relaxed al zijn samen. Nu nog even die kleine ponys accepteren en dan is het helemaal een top plekje <3