mysa schreef:Marlis schreef:Hier ook de twijfel om toch een deken op te gaan leggen. Paardje is hoefbevangen en mag dus alleen verplicht in stal staan tot de ondergrond niet meer hard is. Harde ondergrond is en zere voeten en m'n ijzers kaduuk net als vd week. Stal zit aan een kant geen deur in (loods) daar hangt nu een Zijl voor. Krijgt genoeg eten maar staat dus continu stil en heeft geen mega wintervacht en twijfel of het teveel gaat kosten om zich warm te houden met de hoefbevangenhei. Buiten dat is zij door een nachtelijk sloot avontuur paar jaar geleden spierbevangen geweest in erge maten dus dat telt ook nog mee, kou en der spieren.
Alleen aan andere kant wie weet kan der vacht het wel aan..
Wat zouden jullie doen? Heb liners genoeg liggen en boven deken.
Ik heb mijn bevangen- gevoelige wel een deken op. Het is belangrijk dat de bloedtoevoer naar de hoeven goed blijft. Dat zal sneller lukken als de rest van het lijf warm is.
Hoeveel grams heb jij op? Ik had ook nog overlegd met de DA maar het antwoord was kijk het aan. Maar ja maybe idd beter voorkomen dan genezen en straks lekker een dek op doen, lopen om warm te blijven gaat ook niet.