Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Prima stal met vervelende stalgenoot: veranderen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:25

Goh, netjes zeg van de stalhouder, en netjes van jou dat je toch de vier dagen betaalt. Fijn dat je het zo kunt afsluiten. Veel plezier op je nieuwe plekje!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:26

Fijn dat het zo goed is gegaan :j

En veel plezier en geluk op je nieuwe plekkie.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:26

Netjes opgelost :)

Heb je uiteindelijk ook je weidegenoot nog ingelicht?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:27

Goed gedaan en wat ik later zat te bedenken.

De stalbaas is al een mooi eindje op leeftijd,kans is groter dat de leeftijd toch van hem gaat winnen en dan moet je misschien wel vlot en onverwachts weg.

Nu heb je het heel bewust en goed rond gekeken voor wat het beste is voor jullie, dat geeft ook een boel rust.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:31

Fijn dat het goed is opgelost met de stalbaas.

Heel veel plezier op je nieuwe plek.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:33

Wat is het netjes afgerond zo allemaal en fijn dat de verhuizing ook goed ging.
Heel veel geluk en plezier gewenst op de nieuwe stallen. Ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden als ze wat meer gesetteld zijn straks in de kudde.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:35

Dat is netjes afgerond +:)+ Heel veel plezier gewenst op de nieuwe stal. :)

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:37

Oh wat fijn dat het zo goed en fijn afgerond kon worden. Lief van je dat je die laatste vier dagen toch betaald.

Heel veel geluk op jullie nieuwe plek!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:39

Super, goed afgerond zo! Nou lekker alles van je af schudden en weer gaan genieten!!

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 21:07

Dank iedereen! Er is zo'n gigantische last van mijn schouders gevallen. Wat zal ik goed slapen deze nacht :Z Morgen lekker de paarden borstelen en gewoonweg genieten.

Ook enorm opgelucht dat het netjes is afgehandeld met de stalbaas. Had nl geen rechtstreeks probleem met hem.
Maar goed: een hele ervaring maar ik heb m'n lesje geleerd. Dit laat ik niet meer gebeuren.

Daan13 schreef:
De stalbaas is al een mooi eindje op leeftijd,kans is groter dat de leeftijd toch van hem gaat winnen en dan moet je misschien wel vlot en onverwachts weg.

Nu heb je het heel bewust en goed rond gekeken voor wat het beste is voor jullie, dat geeft ook een boel rust.

Klopt Daan, dit was iets wat'k zo al langer in het achterhoofd hield. "Wat als hij plots het loodje legt..." Hij is nog in prima gezondheid maarja, het kan toch zomaar gebeuren.

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 21:10

Poekkie schreef:
Netjes opgelost :)

Heb je uiteindelijk ook je weidegenoot nog ingelicht?

Ik was dit oorspronkelijk niet van plan maar heb het toch gedaan. Aangezien we maar met z'n tweetjes waren zou ik wel snappen dat het enorm schrikken moet zijn om plots 1 paard in de weide te zien staan :\
Heb haar een berichtje gestuurd met de melding dat ik besloten had te verhuizen om het voor iedereen weer gezellig te maken en dat de paarden deze avond dus zullen vertrekken.

Berichtjes terug gekregen met de vraag waar ik heen ging, dat het toch zo jammer was dat het zo gelopen is, dat ze ons zal missen...
Of het oprecht was of niet: géén idee... Voor mij voelde het niet oprecht aan maar goed ja, ik heb dan ook geen nuchtere visie daarop :')

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:13

Je hebt toch niet verteld waar je naartoe verhuisd met de paarden hè? Komt ze straks ook. := :+

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 21:17

katybug schreef:
Je hebt toch niet verteld waar je naartoe verhuisd met de paarden hè? Komt ze straks ook. := :+

Stel. Je. Voor. 8)7

Ze zal zo wel te weten komen waar ik heen ben gegaan. Het typische dorpsleven is hier waar iedereen wel wat van elkaar weet. Het heeft zijn charmes maar soms is het gewoon rotvervelend :+
Maar dat zie ik haar nu niet doen :P Ze heeft zelf ook nog een weide niet ver van haar. Ze staat nu waar ze staat omdat die weide effectief aan haar huis palt.
Dusja dat was ook zo'n ergerpuntje. Het was precies Big Brother - was ze er niet maar zag ik haar hoofd wel uit het raam kijken :wow:

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:24

YellowLemon schreef:
katybug schreef:

Stel. Je. Voor. 8)7

Ze zal zo wel te weten komen waar ik heen ben gegaan. Het typische dorpsleven is hier waar iedereen wel wat van elkaar weet. Het heeft zijn charmes maar soms is het gewoon rotvervelend :+
Maar dat zie ik haar nu niet doen :P Ze heeft zelf ook nog een weide niet ver van haar. Ze staat nu waar ze staat omdat die weide effectief aan haar huis palt.
Dusja dat was ook zo'n ergerpuntje. Het was precies Big Brother - was ze er niet maar zag ik haar hoofd wel uit het raam kijken :wow:

Ze zal het dan inderdaad wel weten of snel te weten komen. Ze zal je vast niet achterna komen als ik dit zo hoor.

Oh my...zo was ze er inderdaad altijd..vreselijk..

Maar dat is voorbij! Op naar rust en ontspanning en weer genieten van je paarden! *\o/*

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:58

Fantastisch dat het zo is gelopen.
Het lijkt uiteindelijk de beste oplossing voor alle partijen (nah ja, behalve voor het paard van je voormalige stalgenoot)
Maar goed voor jou en je paarden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:47

Wat fijn TS. En je neemt het weer mee.

Ik zou het wel snappen als zij wat baalt en haar paard nu alleen staat. Dat kan ook zo een reactie geven.

Maar even offtopic voor Belgen; Daar is helemaal geen opzegtermijn bekend? Nooit? Gewoon met niks gebruikelijk of specifiek voor stallen niet?

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:50

Fijn dat je nu lekker tot rust kan komen en weer zorgeloos tutten met de paarden. :D
Ik had haar ook mooi niet verteld waar ik heen zou gaan inderdaad. := Eigenlijk ben je ook niet weggegaan om de gezelligheid weer terug te laten komen.. Maar laat dat maar gewoon los.

Vind het je wel enorm sieren hoe je het hebt behandelt met de stalbaas (en dat nog wil gaan doen) en ook met het berichtje naar de bemoeial toe. Dat is een mooi staaltje menselijkheid en bewijst dat jij er 100% boven gaat staan. Of ze dan oprecht reageert is mooi haar probleem. Die last is nu hartstikke mooi van je schouders.

Tijd om te genieten! *\o/*

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:58

Superpony: Ik ben van belgie en hier is een opzegtermijn wel gebruikelijk hoor :)
Waarborg minder, maar bij ons op stal bvb wel.

sarablack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:59

superpony schreef:
Wat fijn TS. En je neemt het weer mee.

Ik zou het wel snappen als zij wat baalt en haar paard nu alleen staat. Dat kan ook zo een reactie geven.

Maar even offtopic voor Belgen; Daar is helemaal geen opzegtermijn bekend? Nooit? Gewoon met niks gebruikelijk of specifiek voor stallen niet?

Jawel hoor,ook gewoon een maand opzeg.Alleen de ene houd zich er meer aan als de andere wisselt per stal. Bij ons is het ook een maand opzeg,enkel onder sommige omstandige heden wijken we er thuis ook wel vanaf.

Ts je mag een percentage belastingvrij bijverdienen,dus het wil helemaal niet zeggen dat je vorige stal baas het in het zwart deed.

Ik wens je alle geluk in de wereld op je nieuwe stalling. Maar vind het wel altijd vreemd dat mensen ergens in het (zwart) gaan staan en daar pas over gaan klagen als ze het uit komt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:55

Nu er voor gaan waken dat het op de nieuwe plek niet weer zo gaat gebeuren. Hopelijk zijn daar allemaal mensen die niet zo in elkaar steken maar je weet maar nooit. Het lijkt wel of er overal wel 1 is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:09

Netjes geregeld, hopelijk sta je n nu op een plek doe beter bijbij je past.

YellowLemon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 08:41

Hm ja, weet niet zo goed of het hier officieel in de wet geregeld is dat je hoe dan ook een opzegtermijn moet betalen in paardenstallingen. Ik las op een website dat je dit als "gebruiker" wel verplicht bent dit te voldoen bij een schriftelijke én een mondelinge overeenkomst.

In mijn geval was er hier van beide geen sprake. Werd niet mondeling besproken en geen contractje moeten ondertekenen. Maar nogmaals: als hij er nog mee aan kwam lopen, dan begreep ik dat en ging ik het gewoon netjes betalen :) Of het nu in het zwart was of niet. Soms waren we al halverwege een nieuwe maand en vergat ik gewoon geld af te halen :+ Ging ik dan snel snel de maandtermijn voldoen en zei hij vrolijk: "ah, ik zag het wel eens binnenkomen hoor" :D Dus vandaar. Hij heeft nooit moeilijk gedaan bij mijn verstrooidheid; zou ik dus ook niet hebben gedaan bij hem.

Bij de stalling waar ik voorheen vandaan kwam, was er wel een contractje te ondertekenen waar ook op genoteerd stond dat ik een opzegtermijn van een maand had. Maar daar was de communicatie fantastisch. Toen waren mijn vriend en ik op zoek naar een huisje, had ik dit ook ruim op voorhand aangegeven en ik denk al een viertal maanden op voorhand heb ik meegegeven dat we wat gekocht hadden en ik dus binnen x aantal maanden ging vertrekken. Ik heb daar ook meegezocht naar een 'vervanger' en nu nog willen ze binnenkort eens langskomen om de paarden te bezoeken. Vond het altijd o zo jammer dat we daar "moesten" vertrekken omwille dat de afstand te groot zou zijn. Dan ging ik telkens 40-45min onderweg zijn met de auto.

Nu zal ik ook een contractje te ondertekenen krijgen en ik vermoed dat daar ook een opzegtermijn op zal staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:37

superpony schreef:

Op "echte" pensionstallen met contract heb je wel opzegtermijn. Maar zo een officieus pensionstalletje of een weiland bij de boer dat je contant in het zwart afrekent, daar doen ze vaak niet moeilijk over opzegtermijnen.

RachelB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:41

Wat Gini zegt ik heb ook op een stadsweide gestaan daar doen ze idd niet zo moeilijk over opzegtermijnen en dergelijke

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 01:45

Oke, maar bedoelde bijv ook met huis huur? Je baan? En dat soort dingen.

Ik las een beetje in Belgie kennen we het niet, dus dacht helemaal niet.