Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:JKK zijn nu nog rozetten, die hebben nog geen stengel. Hier toch nog niet. Is een plant die ook maar wat later in het jaar goed doorschiet en dan lang bloeit/blijft staan.
Of het veel helpt weet ik niet, ik zat echt met een vergeven weiland. Maar elk kapot rozet is iig alweer even eentje minder voor dat moment.
Hier heeft het even heel pittig geregend gedurende half uu en daarna mooie zachte, rustige bui die nog steeds bezig is. Ideaal dus!
@Pandora, volgens mij zit je niet zo heel ver uit de buurt? Ik zit regio Aalst/Erpe-Mere met mijn stukken weiland
FleurVP schreef:Doorzaaien kun je altijd proberen maar echt inzaaien... Wij hebben dat vorig jaar mei nog geprobeerd (daarvoor stond er een schuur dus eerder kon niet) en toen kwam er vooral metershoog onkruid. De wei hebben we toen in augustus laten frezen, 2 weken later nog een keer met een rotoreg oid en ingezaaid. Daar is nu bijna geen onkruid, alleen maar gras en dat zonder te spuiten.
Ik heb ook stukje wat eigenlijk gefreesd en ingezaaid moet worden maar dat doe ik pas dit najaar. Als ik het nu doe kunnen ze er in het voorjaar 2021 pas op en dat geldt voor het najaar eigenlijk ook (dan misschien in mei ipv april ofzo als er gemaaid is). Dan laat ik ze er liever nog een zomer af en toe grasjes zoeken.
Kendra schreef:Waar wonen jullie allemaal wel niet???
Hier (Drenthe) is het kurkdroog en alle serieuze weerberichten voorspellen voor de komende weken alleen maar zon...