Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:47

Met een totale lockdown was het simpel. Klanten hoeven op mijn stal niets te doen, dus als je niet zonder reden mag reizen kan je niet komen.
Maar het samenscholen is weer een ander ding. Want eind Vd middag zijn er best wel eens meer dan 3 mensen op het terrein.

tienus63

Re: Corona: Neemt jouw stal maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:51

Meer dan 4 inclusief jezelf en 1,5 meter afstand is op privé terrein niet wenselijk.
Neem aan dat een stal als bedrijf gezien wordt en dan is het niet toegestaan om met meer dan 4 personen inclusief jezelf samen te zijn ondanks dat jen1,5 meter van elkaar af staat.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:53

tienus63 schreef:
Meer dan 4 inclusief jezelf en 1,5 meter afstand is op privé terrein niet wenselijk.
Neem aan dat een stal als bedrijf gezien wordt en dan is het niet toegestaan om met meer dan 4 personen inclusief jezelf samen te zijn ondanks dat jen1,5 meter van elkaar af staat.

Dit snap ik niet. Dit zou betekenen dat in winkels / op het werk ook niet meer dan 4 personen mogen komen? Dat is niet aan de orde. Het gaat er om dat er gehandhaafd wordt als je minder dan 1,5 m van elkaar afstaat bij meer dan 3 personen. (dacht ik)

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:54

alice0cullen schreef:
Tot nu toe mag ik als pension klant nog komen, ben er 1 van drie. Maar het is ook een melkvee bedrijf en die hebben te horen gekregen dat als er iemand met corona besmet raakt in de straat, komen ze de melk al niet meer ophalen. Dus die knijpt hem enorm. Als er een lock down komt zijn we niet meer welkom.

Aan wie leveren ze de melk?Ik heb deze nog niet gelezen en zit volop in het agrarisch nieuws.Melkfabrieken hebben wel goede regels opgezet ivm melk ophalen en beschermen van medewerkers.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:55

Bagheera_206 schreef:
Max drie op verjaardagsvisite

Beter idee: geen verjaardagsvisite, bellen, afspraak maken voor de toekomst en samen een game spelen of een film kijken, ieder vanuit z'n eigen huis.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:57

Shadow0 schreef:
Bagheera_206 schreef:
Max drie op verjaardagsvisite

Beter idee: geen verjaardagsvisite, bellen, afspraak maken voor de toekomst en samen een game spelen of een film kijken, ieder vanuit z'n eigen huis.

Ik ben 30 maart jarig, ik vier 't gewoon alleen bij m'n paard :+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:12

Ben benieuwd hoe ze het nu bij ons op stal gaan doen, staan zeker met 50 paarden denk ik?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:16

Em_ schreef:
tienus63 schreef:

Dit snap ik niet. Dit zou betekenen dat in winkels / op het werk ook niet meer dan 4 personen mogen komen? Dat is niet aan de orde. Het gaat er om dat er gehandhaafd wordt als je minder dan 1,5 m van elkaar afstaat bij meer dan 3 personen. (dacht ik)

Met werk en winkel worstel ik zelf ook.

Of er is een uitzondering voor winkels en voor bedrijven cq werkplekken waar de onderlinge afstand werknemers niet vergroot kan worden en personeel nodig is om winkel te kunnen draaien.
Ruim afstand houden, beperkt aantal klanten in de winkel.
Wachtenden buiten moeten ruim afstand houden.

Alle overige detailhandel blijft in principe tot en met heden gewoon open tenzij winkel(keten) zelf anders beslist?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:32

Vraag me af de stallen waar je als eigenaar nu al niet mocht komen hoe die dit gaan doen tot 1 juni?
Ik zou indien mogelijk accuut mijn paard verhuizen want nog 2 maanden niet naar je paard zou voor mij echt niet kunnen. Ik snap echt de ernst van de ziekte en de maatregelen masr 2 mnd geen paard zou echt niet gaan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:57

Op stal zijn er nu geen problemen bij ons. Iedereen houdt toch wel beetje afstand. Maar rond 1 mei moeten mijn paarden de wei op. Dat is een vervoer van 15 km over de weg. Knijp hem elke keer weer dat dat niet gaat lukken. Wat nou als er zwaardere maatregelen komen. Paarden hele zomer op stal?

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:59

Ik begin toch wel een beetje te stressen nu, eind april zouden wij de paarden verhuizen naar een nieuwe stal, maar hoe we dat gaan doen weet ik ook nog niet echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:00

Het lijkt nog geen consequenties te hebben. 1.5 meter afstand sowieso aanhouden..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:00

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:16

Em_ schreef:

Ik was 16 maart jarig. Ik heb het gewoon niet gevierd. Dat komt volgend jaar wel weer. :j

Mijn paard is nu geblesseerd. Mag alleen stappen, alleen niet in de bak. Ik ga dus wel naar buiten, maar alleen. En bos vermijd ik sowieso nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:18

Oei, en dat al van 18 maart.. volgens mij weet niemand dat :=
Verklaard wel waarom gisteren vissers een boete hebben gekregen terwijl eerder bij de gestelde vragen nog stond dat gaan vissen mocht. Vond het al zo raar, maar hebben ze dus aangepast.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:23

[***] schreef:
Oei, en dat al van 18 maart.. volgens mij weet niemand dat :=
Verklaard wel waarom gisteren vissers een boete hebben gekregen terwijl eerder bij de gestelde vragen nog stond dat gaan vissen mocht. Vond het al zo raar, maar hebben ze dus aangepast.

In België of in Nederland?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:23

België

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:26

België ja, sorry, reageerde op Sure_lee dus dacht dat het duidelijk was.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:41

Ik begin nu ook te stressen. Bij mij op stal bijna 100 paarden. Ben benieuwd wat ze gaan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:48

Volgens stalhouder is het rijden noodzakelijk voor het welzijn van de paarden en dus toegestaan. Hoop maar dat de politie het ook zo ziet als die passeren want de boetes zijn niet min :=

Staat trouwens ook nog eens op de site van natuur en bos, dat paardrijden en hengelen niet mag dus buitenritten zou ik toch voorzichtig mee zijn..

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:52

[***] schreef:
Volgens stalhouder is het rijden noodzakelijk voor het welzijn van de paarden en dus toegestaan. Hoop maar dat de politie het ook zo ziet als die passeren want de boetes zijn niet min :=

Staat trouwens ook nog eens op de site van natuur en bos, dat paardrijden en hengelen niet mag dus buitenritten zou ik toch voorzichtig mee zijn..

Geloof wel dat het nog mag want vandaag was er op stal bij ons politie waardoor we nu wel meer moeten gaan spreiden in uren (normaal komt er niemand op dezelfde tijd maar nu ineens wel omdat sommigen veel meer komen) maar we mochten wel gewoon blijven rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:57

Ook België?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:10

Melissa1996 schreef:
Ben ik toch heel blij waar ze nu staan, gewoon je gezond verstand gebruiken. We hebben 10 paarden en zijn totaal met z'n 8 a 9 mensen, zelden tegelijk en als dat wel is zorg dat je beetje afstand houd.
Ik heb zelf 2 merries dragend, zou gek worden als ik niet langs kon komen.

Iedereen komt alleen op stal, supermarkt, werk of thuis.

Enkel nog eigenaren, max 2 tegelijk. Per tweetal de paarden verzorgen en verder wegblijven... Stay strong allemaal...

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:41

Daihyo schreef:
Em_ schreef:

Ik was 16 maart jarig. Ik heb het gewoon niet gevierd. Dat komt volgend jaar wel weer. :j

Mijn paard is nu geblesseerd. Mag alleen stappen, alleen niet in de bak. Ik ga dus wel naar buiten, maar alleen. En bos vermijd ik sowieso nu.

Dat bedoel ik ook he :P alleen (=in m'n eentje) :')

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:22

Misschien op grotere stallen, rouleren, zodat er niet teveel mensen ineens zijn?