Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:20

hoe kom je eigenlijk aan die bobcat.
wat een handig leuk ding zeg.
is dat kwa onderhoud en aanschafprijs een beetje te doen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:23

Maar wat een plaatje <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 18:31

Stoere bink ! :D

Ik wil een gokje wagen op de quizvraag : omdat hij met zijn dikke kop niet goed zou passen in de openingen tussen de tralies ? :=
Sorry paard, je hebt een mooi hoofd hoor <3

Rozenstruik

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:30

Ah wat fijn dat dit paard er toch bij is gekomen *\o/* , daar zullen paard en eigenaar heel blij mee zijn!
Hopelijk kan mijn paard snel volgen... :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:13

Ja het is echt een buffel :D . Hij is zo leuk, we zijn op stal echt een beetje gek op hem. Toen hij kwam wisten we de eerste dag zijn naam niet, toen hebben we hem zelf 'Henk' genoemd. Henk de Tank. Zijn eigenaresse noemt hem nu naar ons toe ook maar Henk, omdat wij het ook altijd over Henk hebben :D .

We maakten ons inderdaad zorgen om zijn hoofd, het kan maar net aan.

@Rozenstruik, als Woods er in gaat is de stal vol. Zou toch een dubbel feestje zijn :D

@ Ellepel, nieuw prijs is niet grappig. Kan je ook wel op internet vinden. Onderhoud willen we dus zoveel mogelijk zelf gaan doen, maar dat is soms ook best specifiek.

Voordeel is gewoon dat hij zo klein is :) Andere oplossingen zijn vaak gewoon groter ( en duurder en minder makkelijk in een stal te gebruiken )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:39

ja nou ja ze hadden bij mij op stal een avant, echt geweldig ding.
maar die gaan ook niet eeuwig mee.
vooral het mest ruimen buiten bij de voerplaats is gewoon zwaar, dan is zoiets echt een uitkomst :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:52

Ah, de trekpaarden worden altijd uitgesloten. (je kan niet geloven op hoeveel stallen ik afgewezen ben met mijn trekpaarden.)
Nu, feit is wel dat ze simpelweg meer slopen dan een gewoon paard. Als ze hun kont tegen een gemiddelde staldeur zetten is het meestal de staldeur die het begeeft ...

Veel kans dat hij de hooiruif buiten zal preferen boven die van binnen, dus ik zou me kwa hoofd niet teveel zorgen maken, mits het past uiteraard.
Edit: ik zie net dat de ruif buiten ook verticale stangen heeft. Ik heb daarvoor een bogenruif genomen,omdat ik ook vreesde dat ze niet doorheen de verticale stangen zouden passen :+

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:56

Het is niet allemaal familie van elkaar. Maar wel een deel. Vroeger toen het nog een manege was stonden er geloof ik 12 in de loopstal. Inmiddels zijn het er nog maar 6. Waarvan er 4 familie van elkaar zijn.

Hier kan geen ander paard bij want deze groep is al zolang bij elkaar, dat elk nieuw paard risico loopt.

Wel gemerkt dat als er een paard weg gaat dat niet heel veel invloed heeft op de groep, ondanks dat het familie van elkaar was.

En jeetje wat is die Henk een buffel. Wel fijn dat jullie het toch proberen om te zien of het niet toch lukt om hem erbij te hebben.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 16:28

@TuckTuck, fijn dat het al zo lang een stabiele groep is!

@Duhelo, wij hebben ook niet altijd plek, de box moet inderdaad wel geschikt zijn :)

En ze zijn veel viezer en eten veel meer haha :+ . Maar we zijn gek op Henk, het is zo'n goedzak!

@ Ellepel, ik ga eens googelen naar een avant!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:49

Henk <3. Prachtig. En wat fijn voor hem en zijn baas dat het zo goed past.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:59

ruitje schreef:
@Duhelo, wij hebben ook niet altijd plek, de box moet inderdaad wel geschikt zijn :)

En ze zijn veel viezer en eten veel meer haha :+ . Maar we zijn gek op Henk, het is zo'n goedzak!

Ja, hetgene dat erin gaat en eruit komt is inderdaad ongeveer het dubbele.
Nee, iets minder, mijn twee trekpaarden staan gelijk aan drie gewone paarden kwa voeropname. Maar een gewone stalprijs komt dan inderdaad niet zozeer meer uit.
De meeste boxen van 3*3 zijn ook gewoon klein als er een dergelijke bonk in staat, dus dat maakt de zaak ook niet zo evident :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 16:57

Helaas moet ik melden dat Henk er uit is :o

Henk was overbeschermend naar het voer. In de andere paddocks voeren we niet en daar is het echt een schat van een dier, daar denk je doe mij nog maar 5 Henks. Ook op het land nooit problemen.

Maar hij claimde alle voerplekken in deze loopstal en was ook nogal duidelijk in het feit dat de rest daar niet bij mocht :')

Ik vind het echt super jammer, want ik heb best een zwak voor Henk de Tank, maar we hebben steeds gezegd dat we de groep voor een individu moeten laten gaan, en dit ging dus niet. Vond het echt rot dit te bespreken met de eigenaar, gun het haar zo, maar je gunt de andere eigenaren ook een fijne plek voor hun paard :o

Volgende week gaan ze het land op en worden er 2 paarden geïntroduceerd. Ik zal updaten hoe dat gaat :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:20

Jammer dat het niet lukte.
Maar ik krijg hier nu wel een beeld bij en moet stiekem wel lachen met Henkie ... :') :')
Het is nu ook niet meteen het rankste volbloedje, dus dat komt wel aan als hij zachtjes gaat beuken }>

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:24

Goh, ik wilde al een berichtje sturen 'hoe is het gegaan?' maar er zijn pas een paar dagen voorbij. Even geduld dus maar gewoon :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 21:33

Vandaag zijn de dag&nacht weidegang paarden het land op gegaan.

Morgen gaan de overdag groepen & de loopstal dus dan zal ik die updaten :D

Onze grote vriend ;)
Afbeelding

De grootste diva van stal, staat hier denk ik al bijna 10 jaar ofzo en is nooit te stoppen dus die doen we altijd heel laat. Dit jaar dacht ze: ' joejoe ik ga terug' . Ik vind dit zo leuk aan paarden lang in pension hebben, je kent ze ondertussen door en door :) . Al hun fratsen en grappen incluus :')

Afbeelding

Afbeelding

De ruinen deden het super.

En zo stonden ze na 3 uur.

Er was dit jaar een klant met een drone, dus ik verwacht nog wel spectaculaire beelden later :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:03

Hahaha ik moest vanmiddag zo lachen om die laatste merrie. :')

Heerlijk dat ze weer staan!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:09

Die laatste merrie inderdaad.

Hebben jullie in de ruinengroep een draver? Alles gaat in volle galop en die op 1 na laatste ruin in uitgestrekte draf

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 07:40

Rocamor schreef:

Hebben jullie in de ruinengroep een draver? Alles gaat in volle galop en die op 1 na laatste ruin in uitgestrekte draf

Deze bedoel je :')

:= Haha ja, we hebben er meerdere in pension. Dat was een 18 jarige, tot zijn 4e bij ons gekoerst, toen weggegeven aan een meisje en dat 'meisje' is inmiddels mijn schoonzus :D

Laatst bijgewerkt door ruitje op 30-04-20 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 07:44

Leo schreef:
Hahaha ik moest vanmiddag zo lachen om die laatste merrie. :')

Heerlijk dat ze weer staan!

Ja een draak is het, ze was de laatste week in de paddock niet te hanteren omdat ze aanvoelde dat het landseizoen begon. Mooi wel hoor, van die paarden die hier al jaren staan en weten hoe het er aan toe gaat. Die weten allang wat er gaat gebeuren ;)

Ook voor deze merrie heb ik echt een zwak, is echt een van de paarden met de sterkste karakters op stal, heel erg leuk dier :D .

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:47

Wat leuk om weer even te zien. Is toch altijd een van de leukste dagen dat de groepen weer naar buiten mogen en dat er dan altijd wel 1 is die denkt hmm misschien ga ik daar dan toch maar niet langs. :D

Lekker weer het land seizoen en de beruchte wandelingen naar het land elke dag :o

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:01

Mooi, die drone beelden!!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:11

Gaaf om te zien dat die gewoon makkelijk die andere in galop eruit draaft zo zeg!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:18

ruitje schreef:
Rocamor schreef:

Deze bedoel je :')

:= Haha ja, we hebben er meerdere in pension. Dat was een 18 jarige, tot zijn 4e bij ons gekoerst, toen weggegeven aan een meisje en dat 'meisje' is inmiddels mijn schoonzus :D

[ Video ]

Die bedoel ik inderdaad. Prachtig omdat zo via de drone te zien. En al 18 joh? Ik had echt zo'n: "Ziet-um-goan-joh" gevoel erbij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 11:35

@Ruitje,mooie grote loopstal .Een vraagje,zie ik dat nu verkeerd op de foto's of niet,maar is die stal aan 2 kanten open?Gaat het dan niet tochten?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 13:34

Die merrie _O- , geweldig! Ben ook onder de indruk van de draver, wat een snelheid in draf! En prachtig die video's, leuk dat je ze met ons deelt.