Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rizette schreef:Heb je een link voor mij waar staat dat ze over 1.60 zijn gegaan? Je beweert het telkens maar komt niet met een link. Van horen zeggen is wel bijzonder maar minder geloofwaardig.
Rizette schreef:BeeSunshine schreef:Tegen wolven kun je je paarden en andere dieren niet beschermen hoor.Ze vinden altijd wel een weg om erin te komen. Zijn slimme beesten... Gaan wel eerst voor de makkelijkste prooi, als die moeilijker te pakken zijn dan zijn ook paarden en koeien aan de beurt. Wolven gaan in Duitsland al over stroomafrasteringen van 1,60 meter hoog! Of ze graven zich er gewoon onder door...
Heb je een link voor mij waar staat dat ze over 1.60 zijn gegaan? Je beweert het telkens maar komt niet met een link. Van horen zeggen is wel bijzonder maar minder geloofwaardig.
gohya schreef:Ook al zouden wolven afgeschoten mogen worden,wil niet zeggen dat je dan geen wolven meer hebt.Je schiet ze niet allemaal af en daarbij ze blijven komen vanuit Duitsland. Dan zou je ze moeten uitroeien wil je er vanaf zijn en dát mag dus niet.
Ook moet de wolf eerst van de beschermde dieren lijst af,wil je ze mogen dood schieten.
Als ze blijven komen kan je schieten tot 2de kerstdag,je komt er niet vanaf.
DubbelDun schreef:Gaashekken onderstroom zetten kan alleen als ze de grond niet raken, dus ingraven is dan weer niet mogelijk.
Waves schreef:Juist, dat 2 m hoge gaas in zweden stond dus ook geheel onder stroom. Dat was dan ook ver van de bewoonde wereld, in een land als het onze kan dat gewoon niet. Dat is dus echt vergelijkbaar met dierentuinhekken. Ik weet niet of er een ‘gewone’ sterkte stroom opstond of sterker dan wij kennen.
DubbelDun schreef:@veulen: helaas op de Veluwe is geen sloot te vinden*en ik vraag me sowieso af of een wolf zich daar door laat weerhouden. Ze kunnen zwemmen tenslotte en smallere sloten springen ze zo over heen.
*En greppels graven en daar water in doen heeft hier vanwege de zandgrond ook al geen zin.
Veulen84 schreef:Op de veluwe wonen al 2 wolven. Al ruim 7,5 maand. De man van dat koppel is bijzonder schuw en wordt niet vaak gezien. Wel gehoord, ze huilen samen. De verwachting is wel dat ze blijven en dat is van het voorjaar pups zullen hebben.
In een ander stuk leeft een solitaire wolf. Die leeft er nu een maand of 5/6.
Dan nu een ander interessant feit: Vorig jaar werden er in totaal 166 schapen gedood door wolven. Voor 3 aanvallen in januari in Overijssel (omgeving ommen) waarbij zes schapen werden gedood, dateert de laatste melding over een dood schaap door toedoen van een wolf van begin december. In de Overijsselse plaats De Lutte werd toen één schaap gedood. Het gaat in alle gevallen waarschijnlijk om zwerfwolven die uit duitsland komen.
Dat betekend dat die 3 wolven zich in nederland hebben gevestigd geen schapen aanvallen...! En dat klopt met alle informatie die er is. Wolven die zich vestigen in gebieden met veel wild leveren niet tot geen overlast. Een van de wolven op de veluwe heeft zelfs in nederland geen enkel schaap gepakt. De andere juist wel heel veel. Maar sinds ze op de veluwe zitten is het stil.
Cijfermatig interessant om te lezen: https://www.tubantia.nl/regio/de-veluws ... ~aae096c8/
Loretta schreef:Waves schreef:Juist, dat 2 m hoge gaas in zweden stond dus ook geheel onder stroom. Dat was dan ook ver van de bewoonde wereld, in een land als het onze kan dat gewoon niet. Dat is dus echt vergelijkbaar met dierentuinhekken. Ik weet niet of er een ‘gewone’ sterkte stroom opstond of sterker dan wij kennen.
Overal dierentuinhekken ik zie het al voor me, het hele platteland veranderd in een complete gevangenis. Nog afgezien van het feit wie dat allemaal gaat betalen?
Veulen84 schreef:Op de veluwe wonen al 2 wolven. Al ruim 7,5 maand. De man van dat koppel is bijzonder schuw en wordt niet vaak gezien. Wel gehoord, ze huilen samen. De verwachting is wel dat ze blijven en dat is van het voorjaar pups zullen hebben.
In een ander stuk leeft een solitaire wolf. Die leeft er nu een maand of 5/6.
Dan nu een ander interessant feit: Vorig jaar werden er in totaal 166 schapen gedood door wolven. Voor 3 aanvallen in januari in Overijssel (omgeving ommen) waarbij zes schapen werden gedood, dateert de laatste melding over een dood schaap door toedoen van een wolf van begin december. In de Overijsselse plaats De Lutte werd toen één schaap gedood. Het gaat in alle gevallen waarschijnlijk om zwerfwolven die uit duitsland komen.
Dat betekend dat die 3 wolven zich in nederland hebben gevestigd geen schapen aanvallen...! En dat klopt met alle informatie die er is. Wolven die zich vestigen in gebieden met veel wild leveren niet tot geen overlast. Een van de wolven op de veluwe heeft zelfs in nederland geen enkel schaap gepakt. De andere juist wel heel veel. Maar sinds ze op de veluwe zitten is het stil.
Cijfermatig interessant om te lezen: https://www.tubantia.nl/regio/de-veluws ... ~aae096c8/
Paardenfann4 schreef:Zolang het er 2 of 3 zijn zal het meevallen. Maar als ze jongen krijgen de jongen krijgen jongen dan komen er roedels. Dan wordt het een heel ander verhaal. Daar maak ik mij zorgen over. Die paar die er nu rondlopen daar is wel schade van maar beperkt. Komen er veel meer en die kans is natuurlijk heel erg groot dan worden de problemen groter. Dat is waar iedereen zich zorgen over maakt.
oomens schreef:Een deel van de problemen met opgegeten vee lossen zichzelf vanzelf op. Als goed afschermen, 's nachts opstallen of permanent toezicht houden op veel plaatsen niet rendabel is, dan zal er vanzelf een hoop minder vee gehouden gaan worden. Scheelt ook weer een hoop mogelijke slachtoffers toch? Iets met als een bedrijfstak niet meer rendabel wordt, dat die dan vanzelf krimpt. Moeten we alleen nog zorgen dat de supermarktschappen dan niet alsnog gevuld worden met goedkope import uit roofdiervrije landen.