probleempjes met mun ponytjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:09

Heej,

We laten de ponys de komende dagen meer met rust, en zoals ik al eens in een bericht heb laten lezen, zei ik dat we meer gaan besteden aan stallen enz. Natuurlijk is ieder paard anders, ieder paard heeft een eigen karakter, en dat van die neusriem, iedereen maakt wel eens een foutje Vingers aflikken, maar goed ik heb dus een eigen pony, die word wel heel goed verzorgt enzo, en de ponys worden binnenkort zeker bekapt, dat zal ik in deze topic na laten lezen. En als ze binnen een paar dagen niet bekapt worden (wat trouwens al jaaaaaaaaaaaaaren eerder had moeten gebeuren), dan ga ik hoogstpersoonlijk *LOL* naar die eigenaar toe. Hij moet ook voor zijn ponys zorgen, en niet alleen wij Huilen . Hij heeft de ponys gekocht dus hij moet zorgen dat ze een fijn thuis hebben. En ik vind dat die eigenaar de ponys al lang had moeten verkopen, al jaaaaaaaaaren geleden, aan mensen die hun pony wel hadden kunnen verzorgen. Maar dit is niet gebeurt, wij zijn deze ponys komen verzorgen en daar zijn we trots op. En daarom gaan we ook steeds beter met die ponys om en krijgen we meer vertrouwen in elkaar, maar hoe het er nu aan toe gaat kan echt niet! Boos! Ik weet dat die ponys verschrikkelijk lijden onder wat ze hebben moeten doorstaan, en dat is niet huns schuld en (een beetje het onze), maar ook van de eigenaar. De eigenaar heeft ponys en hij hoord er voor te zorgen!! Scheve mond Als het zo nog langer doorgaat bel ik ook nog de DB als het moet, tuurlijk zou dit eigenlijk al moeten, maar als de hoefsmid is geweest gaan we met de ponys weer opnieuw beginnen, tenminste voor zover dit nog kan. Ik hoop graag weer op een reactie na dit verhaaltje, en ik hoop dat jullie het ook een beetje begrijpen en dat ik er super mee in zit .

groetjes aniek Pling

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:15

Niekoezz schreef:
Heej,

We laten de ponys de komende dagen meer met rust,

Dat is alweer een foute zin, niet de komende dagen met rust laten, de komende tijd. Nadat ze bekapt zijn ( wanneer dat ook moge wezen ) zullen ze erg gevoelig zijn, ze moeten wennen aan hun nieuwe voetjes.
Denk a.u.b niet dat je ze dan meteen weer volop aan het werk kunt zetten, zo bezorg je ze nog meer problemen en hebben jullie straks kreupele pony's

Daarbij zijn jullie het ook niet met elkaar eens, de een roept heel wat anders dan de ander.
Als jullie nou eerst eens met elkaar eens zijn, is misschien ook handig

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:18

Telkens als ik een bericht typ heeft iemand wel weer iets negatiefs. Ik begrijp jullie goed, maar je moet niet op elke zin letten, natuurlijk moeten we ze na het bekappen een tijd met rust laten, en we hoeven het toch niet altijd met elkaar eens te zijn. Maar michelle bedoelt dat onze ponys anders zijn, maar natuurlijk is iedere pony anders.
gr aniek.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:26

Ik bedoelde eigenlijk dat die andere miep riep dat jullie niet van plan waren ze met rust te laten.

En vind je het gek dat je negatieve reacties krijgt ( zo negatief ben ik niet, let alleen maar op details van jouw verhaaltjes )
Als je dit topic nog eens doorleest zie je hoe warrig het is, hoe jullie jezelf en elkaar tegen spreken en adviezen in de wind slaan omdat jullie paarden niet zo zouden zijn als andere...
Geloofwaardig komt het niet meer over, en waarom zouden wij nog goedbedoelde reacties geven als er eerst toch maar tegen aan gehikt wordt. Pas als het grootste gros roept dat het zo is kom je erop terug en roep je : Oke ik zal het doen zoals jullie...

Het is goed dat jullie je voor die pony's inzetten, natuurlijk, maar denk niet alles te weten en zo te gedragen als het niet zo is, de mensen hier bedoelen en goed en willen helpen.
Als er tegenin gegaan wordt met een grote waffel is de lol er gauw af om jullie nog adviezen te geven

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:33

Ach waar praten die bokkers toch over.... 10 jaar en meer ervaring met stalpaarden weegt niet op tegen een maand of ???? met weidepony's...

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:51

Oke, kan iemand een slotje op dit bericht zetten?

ik (aniek) ben heel blij met jullie goedbedoelde reacties, en leren zo steeds meer door andermans ervaringen en meningen te lezen. Het is fijn dat jullie er ook zoveel aandacht aan besteden, en we hebben nu meer een idee wat we allemaal moeten doen, ik zal over een maand ofzo nog een keer een bericht achterlaten over deze paarden hoe het er dan mee is.
groetjes xx aniek.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:25

lijkt me idd tijd voro een slotje