[VOLG] project aanleg hit actief

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daydream

Re: [volg] project aanleg hit actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 02:29

Wat is de verf mooi geworden Ajesca

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 18:57

Er is inderdaad geen duidelijke plattegrond beschikbaar, van wat we nu hebben wordt het alleen maar onduidelijker denk ik. :')

Zometeen gaan we aan het scheppen zodat morgen de duiker geplaatst kan worden.
Annemiek ik ben ook trots op ons, haha niks houdt ons nog tegen!
Af en toe even naar je werk en dan gaan we weer verder! :P +:)+

Selka, ook met een soortgelijk project? :)

Hier wordt nog met man en macht gewerkt om de grond zover te krijgen dat het ingezaaid kan worden.
Afbeelding

Ook zijn de paddocks voor de paarden die straks niet in de HIT actief gaan verder opgevuld met zand en nog een pad voor het cross en uitstapbaantje wordt opgehoogd omdat het nu altijd net een nat stuk blijft.
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:14

Nee helaas niet zo'n project. Was het maar waar :) We hebben een huis gekocht met bijna 3 ha grond en ik wil een soort Paddock Paradise voor de jongens maken maar zit op klei. Ik vind jullie roosters etc echt heel interessant! Ben nog wel benieuwd hoe jullie hooi gaan voeren.

Hele gave foto's weer!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 19:19

Oh met 3 hectare moet je daar ook wel iets moois van kunnen maken, leuk hoor!
Hooi voeren gaan we doen in van die grote hooiruiven met een dakje er boven, dan kunnen ze gezamenlijk eten, maar de selectiepoort bepaalt of ze op dat moment in die ruimte mogen of niet.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 20:14

De monteurs zijn begonnen en het krachtvoerstation staat! *\o/*
Een beetje een schemer foto, maar hij staat er op!

Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:50

Gaaf hoor! Welke dingen staan de komende tijd nog op de planning? En hebben jullie een idee wanneer de paarden erop gaan komen?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 21:13

Ik weet niet of ik het mentaal nog red om op die twee vragen antwoord te geven.. :')

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:13

SparklingApp schreef:
Ik weet niet of ik het mentaal nog red om op die twee vragen antwoord te geven.. :')

Haha zal ik dan maar even een poging doen :(:)

De komende dagen zullen de monteurs nog een hooistation en 2 selectiepoorten installeren.
Verder zijn de stratenmakers eindelijk met het grote stuk van bijna 900 vierkante meter begonnen.
Op deze plaats komen de hooiruiven en 1 ruif met stro. Het is voor ons echt onmogelijk te voorspellen wanneer de bestrating klaar zal zijn. Ik verwacht over 2 weken?
Maandag komt de loonwerker weer en die zal de greppel met afvoer naar de poel gaan aanleggen. Ook gaan ze komende week aan de andere kant alles weer vlakken en inzaaien. Bij het hit actief gedeelte moeten de lantaarnpalen nog geplaatst worden en daarna zullen we de definitieve omheining neerzetten.
De inloopschuur zit bijna in de verf dus die is dan klaar voor gebruik. Als laatste zullen we de nieuwe spuitplaatsen betegelen, het solarium ophangen en de nieuwe zadelkamers inrichten.

Nog een hoop te doen dus maar we maken iedere dag enorme stappen dus ik hoop toch echt dat het met max 2 weken in gebruik genomen kan gaan worden.

Helaas is mijn schouder even behoorlijk overbelast dus ik doe heel even rustig aan maar er zijn genoeg kleine dingetjes die ik nog kan doen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:40

Top zeg! Nog veel werk te verzetten maar jullie hebben ook al heel veel gedaan. 900m2 bestraten.. dat is nogal een stuk!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:18

Hopelijk machinaal? Dat gaat met m2 tegelijk... zware klus!

Als het straks klaar is kun je de eerste paar jaar hopelijk vooral genieten....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:09

SparklingApp schreef:

Hahaha :+ .

ajesca123 schreef:
SparklingApp schreef:

Haha zal ik dan maar even een poging doen :(:)

De komende dagen zullen de monteurs nog een hooistation en 2 selectiepoorten installeren.
Verder zijn de stratenmakers eindelijk met het grote stuk van bijna 900 vierkante meter begonnen.
Op deze plaats komen de hooiruiven en 1 ruif met stro. Het is voor ons echt onmogelijk te voorspellen wanneer de bestrating klaar zal zijn. Ik verwacht over 2 weken?
Maandag komt de loonwerker weer en die zal de greppel met afvoer naar de poel gaan aanleggen. Ook gaan ze komende week aan de andere kant alles weer vlakken en inzaaien. Bij het hit actief gedeelte moeten de lantaarnpalen nog geplaatst worden en daarna zullen we de definitieve omheining neerzetten.
De inloopschuur zit bijna in de verf dus die is dan klaar voor gebruik. Als laatste zullen we de nieuwe spuitplaatsen betegelen, het solarium ophangen en de nieuwe zadelkamers inrichten.

Nog een hoop te doen dus maar we maken iedere dag enorme stappen dus ik hoop toch echt dat het met max 2 weken in gebruik genomen kan gaan worden.

Helaas is mijn schouder even behoorlijk overbelast dus ik doe heel even rustig aan maar er zijn genoeg kleine dingetjes die ik nog kan doen.

Leuk om je opsomming te lezen. Die twee weken voor de bestrating klinken wel reëel ja. Mooie oplossing met die greppel, hopelijk blijkt het in de praktijk ook helemaal te werken.
Gaaf wel, lantaarnpalen, is toch wel fijn om te zien welk paard je moet hebben in het donker :+ . Lag er nog een vergunning voor lantaarnpalen of moest dat weer aangevraagd worden? Scheelt natuurlijk dat je een bedrijf bent, als particulier mag je vaak geen hoge verlichting plaatsen. Hoeveel palen komen er?

Die omheining, hoeveel meter moeten jullie daarvan nog zetten? Dat lijkt me echt nog een gigantische klus. Gaan jullie die weer helemaal met de hand plaatsen of nu met een boor en traktor?

Met bovenstaande lijst en planning denk ik niet dat over twee weken de paarden er al op kunnen (één of twee weken later gok ik), maar wel gaaf dat jullie het idee hebben dat dat toch wel heel erg dichtbij is!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 11:24

Ik ben er ook bang voor dat het een beetje een erg optimistische schatting is, maar we gaan ons best doen!

Lantarenpalen en de rest van de verlichting was geen probleem, we mogen het inrichten tot maximaal 4 meter hoogte zolang de bestemming op dat stuk agrarisch blijft en geen sport.
Gelukkig hebben we ook geen rechtstreekse buren, dus niemand heeft er last van.
Er komen 4 lantarenpalen en 3 grote buiten lampen aan de schuur.
Mijn zwager heeft een lichtplan berekening gemaakt en zo zou iedereen zijn paard moeten kunnen herkennen in het donker.

We hebben een gatenboor met motor, maar alles in de bosrand lukt daar niet mee, gelukkig hebben we daar bijna alles al gedaan.

Straten gaat steen voor steen, dus duimen dat het weer goed blijft en ze daar mee door kunnen tot het af is!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:31

Gaaf Melanie,
Ik reed vandaag langs en wat is er weer een hoop gebeurd! Gaaf om te zien.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:26

Hé wat een leuk project om te volgen wat is er veel gebeurd en wat pakken jullie het groots aan....wauw

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 16:00

Bedankt Eline! :D En alle andere natuurlijk, leuk om te horen! (of lezen in dit geval..)
We weten nu zeker dat het wat langer gaat duren.. de monteurs kwamen met een probleem, we zouden alleen op beide voerstations een dakje doen, maar we hebben na wat wikken en wegen gekozen om in alle 4 de stations klapdeuren te nemen zodat een achterop komend paard het paard wat in het station staat niet in zijn kont kan bijten.
Nu zeiden de monteurs dat die constructie anders is en dat onder een afdak moet.
Voor twee stations was dat voorzien, maar voor die andere twee niet, ook moeten die meer dicht gemaakt worden dan we van te voren hadden bedacht.
Soms heb je van die dagen dat je mooi klussen af kunt strepen en soms komt er ineens weer heel veel bij. -O-

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:13

Zo'n voerstation lijkt me hier ook wel wat... Zijn die dingen erg duur?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 19:14

Alles bij elkaar is het best wel prijzig.
Via pb wil ik eventueel wel wat bedragen doorgeven. :)

Ik heb nog wat foto's!
Onze familie zondagavond bezigheid. :P
Afbeelding

En het hooistation.
Afbeelding

En de twee selectiepoorten.
Afbeelding

De monteurs zijn klaar, alle stations lopen super mooi, hekken sluiten heel rustig en gelijkmatig en het ziet er werkend echt heel gaaf uit!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:05

Het hooistation snap ik niet helemaal. Kan er dan 1 paard per keer hooi eten? Waarom geen slowfeeders?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 20:20

We hebben grote hooiruiven voor het voordroog, maar we hebben twee paarden die geen voordroog kunnen verdragen en hooi krijgen, die kunnen straks bij dit hooistation eten.. maar dan wel om de beurt inderdaad.
Slowfeeders kan je niet individueel afstemmen als ze in de groep lopen, dus zijn voor onze opzet niet geschikt. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:23

Ah dan snap ik m beter! Maar hoe voorkom je dan dat die 2 geen voordroog eten?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:23

SparklingApp schreef:
We hebben grote hooiruiven voor het voordroog, maar we hebben twee paarden die geen voordroog kunnen verdragen en hooi krijgen, die kunnen straks bij dit hooistation eten.. maar dan wel om de beurt inderdaad.
Slowfeeders kan je niet individueel afstemmen als ze in de groep lopen, dus zijn voor onze opzet niet geschikt. :)

Kunnen dan de paarden die geen voordroog verdragen niet bij de hooiruiven?Hoe worden zij daar tegen gehouden?
Ik vind het erg interessant hoe jullie dit opzetten. Echt respect voor dit mooie project!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:27

Ik ga zo starten met het tekenen van de plattegrond! Op die manier zal er denk ik al een hoop duidelijk worden ;)

De grote plaats waar de ruiven met voordroog staan zijn alleen bereikbaar via een selectiepoort. Deze stellen we zo in dat ze niet open gaan voor de paarden die geen voordroog mogen eten. Het hooistation is ook per paard in te stellen en gaat dus alleen open voor de paarden die hooi krijgen ipv voordroog. De andere paarden zullen niet bij het hooi kunnen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:30

Stille meelezer, maar: bril-jant bedacht, met zo'n selectiepoort!
Edit: mag ik een pb met de kosten van zo'n selectiepoort en van de kosten van de paddockroosters? Ik heb ergens (maar waar?) nog een prijslijst liggen, maar die is al zeker 10 jaar oud.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:35

Leuk om het zo echt te zien ontstaan!
En zo te zien hebben ze de nodige verbeteringen uitgevoerd aan de hooistations inmiddels! Ik zie zo al een aantal verbeteringen ten opzichte van de 10-jaar oude hooistations die hier op de HIT staan.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:52

Ik wil ook wel een pb met prijzen voor voerstation en selectiepoorten als dat kan!