Oeh lastige beslissing ... Als ze allemaal om het even zijn geen van de paarden verschil maken in eventuele toekomst plannen. Je kan ze allemaal te koop zetten en kieskeurig zijn waar ze heen gaan en afwachten welke de laatste zou zijn en die aan houden.
Azmay
Geplaatst: 23-02-17 22:57
Ik had een schutting staan om de wind te breken bij de voerbak. Nu niet meer
Droes vind ik eng, geloof dat rimburg hier niet super ver vandaan is
Ik begrijp je dilemma Anke. Ik had in 2015 alleen mijn ruin op pension. Toen we okt 2015 gingen verhuizen naar hier moest er natuurlijk een pony bij als maatje voor mijn paard. Ik ging kijken voor een Shet hengstje van 9 maand maar mijn dochter vond die 1.5 jarige NMPRS merrie zo leuk. Dus ze toen allebei gekocht. Afgelopen oktober de haflinger gekocht voor mijn oudste zoon en een beetje voor mijzelf. Nu zit ik eigenlijk al een hele tijd te denken: ' wat moet ik eigenlijk met die mini's ' Ik ben degene die hier de beesten verzorgd en verder kijkt er hier niemand naar ze om. Als die kleintjes weg zijn scheelt me best wat werk. Maar aan de andere kant vind ik verkopen ook weer 'eng'. Het zijn allebei schatjes en de merrie heeft leuk papier. Zo'n Shet ruin heeft geen waarde. Ik ben dan weer bang voor de handel en wil graag dat ze samen blijven...lastig hoor.
Anke
Geplaatst: 23-02-17 23:10
Heb zelf wel voorkeur. Gevoel en verstand spreken elkaar natuurlijk weer tegen. Mijn jongste dochtertje is net 3 geworden. Valt best zwaar zo alles bij elkaar. Als ik fit ben, doe ik het fluitend. Helaas in de winterperiode vaak minder fit dan ik wil. Ook stukje frustratie daarbij.
Die kleintjes vind ik zelf niet storend. Zijn zo verzorgd. Die thuis op stal staan, dat is heeeel anders.
ClaudiaHS
Geplaatst: 23-02-17 23:15
Ik heb de kleintjes swinters thuis op stal. Ben met hun stal het langst bezig met die mini drolletjes. Je stopt er wat in en aan de achterkant komt er wat uit. Ze kosten wat hooi, hoefsmid, da en verder staan ze alleen maar te vreten En de ruin sloopt nog wel eens lint omdat hij er doorheen rent. Ze zijn te klein voor mijn kids om op te rijden en ik heb vrij weinig tijd om andere dingen met ze te doen. Maar ik ben wel gek met die ukkies Ze hebben hier een super luizeleventje, maakt het wegdoen zo moeilijk omdat je nooit weet wat een ander er mee uit spookt.
Ja op stal is het minder leuk. Hier lopen ze buiten met inloopstal. Maar 1 kruiwagen mest per 24 uur. Onbeperkt hooi. Ideaal en makkelijk. In het weideseizoen worden de weides gesleept. Thuis is het nonstop 365 dagen per jaar hetzelfde. Dat ben ik weleens moe...
Ja ik heb ze destijds puur gekocht als gezelschap voor Melle. Nu Amel er is zijn ze 'overbodig' inderdaad. Mijn dochter vind pony's leuk om naar te kijken en af en toe (2 x per half jaar ofzo) te borstelen. Mijn jongste is allergisch dus die moet uit de buurt blijven.
Ja klopt. Maar ik kan moeilijk afstand doen van mijn beestjes Kijk het gewoon nog even aan denk ik. Misschien komt er nog iets of iemand op m'n pad waar ik ze aan toe vertrouw.
Ik heb vaak alleen in de winter een dip van de 365 dgn werk! Hier dagelijks 15 stallen doen, alles buiten en binnenzetten+ voeren. Flinke klus en 7 dgn per wk. Sinds aantal maanden wat stalhulpen aangenomen + schoonmaakster die elke wk komt..Wat een verademing
Anke, had jij vorig jaar ook geen paarden verkocht door je winterdip? Weer nieuwe gekocht dan?
Die winterdip heb ik ook wel. Alles duurt 3x zonlang, ben constant moe en heb spierpijn van het werk en de leuke dingen schieten er bij in. Paarden verkopen schiet ook wel eens door mijn hoofd. Maar dat gaat echt niey gebeuren. Dus gewoon uitzitten en wachten op mooi weer. Heb je er meteen weer zin in.
Hier is de trampoline aan gort gewaaid. Morgen de schade maar eens opnemen....
Hier heeft de trampoline het ook niet overleefd helaas Ding was nog vrij nieuw. Maarja waar laatje zon ding 123 voor de storm. Kan er nergens mee heen. Ben ook benieuwd morgen met daglicht wat er nog meer gebeurd is. Paarden net laaste voerbeurt gehad. Stonden er nog rustig.
Ohjee ik hoop dat onze trampoline er morgen nog staat. Is een half jaar oud. Ga het zien morgen. Kon net bij de kippen wel een vrij kleine dennenboom zien die behoorlijk scheef staat. Die mag wel om gaan. Gebeurt niks.
KittyDylan
Geplaatst: 24-02-17 00:32
Wij kwamen een uur geleden ook ineens op het idee dat de trampoline wel weggewaaid kon zijn. Dan ligt hij óf in de geitenwei, óf bij de buren in de schapenwei
Ben ook benieuwd morgen, wat er stuk is.
Lori
Geplaatst: 24-02-17 01:17
@ClaudiaHS, Puck is mooi .
Hier zal het vooral dingen oprapen zijn en terug op de juiste plek zetten zijn. Ik heb ze zelf dus ook bij huis staan, woon nog thuis en hoop dit later ook te hebben als ik alleen woon of toch tenminste op een weide dichtbij
Ik ben gek op alles dat mini is, kort gezegd . Reed vroeger paard maar ben ermee gestopt omdat ik vroeger een verkeersongeval heb gehad en steeds meer pijn kreeg bij het rijden, het plezier was weg. Nu doe ik aan mennen en mijn hart lag altijd al bij de kleintjes, men voornamelijk met Finn mijn nmprs hengst van 93cm. Mijn andere zijn nog niet beleerd, daar mee bezig. Je kan zo veel met hun doen behalve er op gaan zitten dan.
Ik ga niet veel reageren waarschijnlijk, lees wel mee omdat ik uit dit topic veel tips haal. Was vorig topic ook voornamelijk een trouwe meelezer.
Hier staat de trampoline nog Paarden stonden allemaal buiten de stal.. mss juist ivm de wind? Ze hadden het nog wel lekker warm onder de deken dus ik maak me er niet zo druk om verder.. ze hebben genoeg hooi tot morgen eind vd middag dus die redden zich wel.. Hoop wel dat de wind snel gaat liggen want in huis tocht het toch ook wel iets met dit weer
Caily
Geplaatst: 24-02-17 04:57
Het tempo mag wel iets omlaag hier hoor Ik heb echt een rottig slaapprobleem, net uit m'n werk samen met een collega de paarden een goede nacht gewenst (voeren bleek niet nodig), kan ik nu thuis echt de slaap niet vatten. En morgen gaat om 07:15 de wekker
Ik heb ook gezien waar Miesjex woont, heel grappig. Ik zal morgen even zwaaien als ik naar Pauline ga (ik wist niet eens dat bij die woning ruimte voor paarden zat joh, grappig)
Mijn twee Tinkers van rond de 1.50m eten 25 - 30kg hooi per 24 uur. Dit is dan onbeperkt hooi, nagenoeg geen verspil doordat ik uit een bak op de verharding voer. Soms doe ik ook nog een net (4x4 mazen) erom.
Welkom nieuwelingen! Er staan mooie Tinkers bij jou in het dorp Daantjuh! Anita Deborah
Chasey Gelukkig kwam de brandweer ze snel weg halen.
Gingerale, ik heb ook een merrie gehad waar ik het eerste seizoen bij mij niet van wist wat ik ermee moest, zoveel hormonen, dit jaar was het al stukken minder extreem, ze had haar draai wat meer gevonden. Regumate zou je best altijd kunnen geven, een kennis heeft haar hengst en merrie altijd samen en omdat ze niet elk jaar een veulen wil, is die merrie geregeld voor langere periode aan de regumate. Maar wie weet is ze wel drachtig, ze zou niet de eerste zijn die creatief om gaat met een kleine hengst, tot ervoor gaan liggen aan toe heb ik ze al wel gezien...
Engel, die voorpluk van jouw Tinkertje, die valt nu dus uit? Jemig, ik zou echt heel hard huilen
Lastig Anke. Kunnen de groten niet gewoon 24/7 buiten (eventueel met deken)? Ik ben echt blij dat ik er nog maar twee heb. De ene is 17 en bij vlagen slecht ter been dus hoef/kan ik niet rijden, de ander moet nog 2 worden en liep tot 2 weken terug nog bij dr moeder en had nog niet eens een volledig veulen a-b-c, dus die kost me ook niet zoveel trainingstijd. Vind het heerlijk! De meiden kunnen erg goed samen en zijn ook vrij makkelijk in onderhoud; ze mesten niet in het geknoeide hooi, dus dat kan zo terug de voerbak in, ze mesten voornamelijk op de hoek van de verharding bij de aanhanger, dus heb vaak niet eens een kruiwagen nodig om te mesten, qua brok krijgen ze hetzelfde, heerlijk. Heb je geen paarden nodig voor je lessen dan? Of doe je alleen met 1 of 2 ruiters tegelijk?
Hier vanmiddag even guur weer geweest, maar het viel me eigenlijk reuze mee. De paarden kunnen dan wel niet onder dak gaan staan, ze staan wel goed beschut en zijn dus ook gewoon buiten gebleven. Ben heel erg blij met Caily haar deken, ze voelde nog steeds mooi droog en warm onder haar fleecegevoerde deken. Beetje jammer alleen dat het voorste stuk zonder fleece wel ingeregend was, maar dat heb ik met alle dekens als het echt tekeer gaat buiten.
Nou zo maar eens kijken of de storm een hoop werk heeft achtergelaten! Het is hier nu totaal windstil!
Zitten hier nog meer mensen met een pension aan huis? Alles weer lekker naar buiten vandaag..gisteren toch besloten een x paarden binnen te houden..t ging hier zo tekeer! Doe ik echt alleen bij hoge uitzondering.
Zo ik was jullie even kwijt, maar gelukkig toch weer gevonden! En jullie gaan als vanouds weer superhard. Hier geen schade door de storm gelukkig. Verder heet ik alle nieuwe aanmelders van harte welkom.
Compliment voor de gave OP!
Iedereen een mooie dag gewenst.
Anke
Geplaatst: 24-02-17 08:05
Fabster schreef:
Die winterdip heb ik ook wel. Alles duurt 3x zonlang, ben constant moe en heb spierpijn van het werk en de leuke dingen schieten er bij in.