Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:51

Leuk dat je de hengsten gezellig bijelkaar hebt Anke!

Leuke actiefoto!

Vandaag afrastering van de track en weides afmaken en dan kan ik eindelijk weer longeren en een beginnetje maken met hangen *\o/*

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:57

Hopelijk beetje mooi weer daarvoor!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:59

Ja die actiegroep bij Apassionata was ook tegen hengsten. Want die konden volgens hen nooit samen met soortgenoten op wei. Behalve in volledige vrijheid.
Kan prima. Je moet er alleen geen merrie bij of naast zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:21

Het wassen schijnt kleine toch veel goed te hebben gedaan: ze vond het zowaar ook totaal geen probleem (voor de zuipschuit dat ze is heeft ze een gruwelijke hekel aan water ;) ).

Dat word alleen nog wat in de zomer, als ze met toch nog redelijke vacht al zo heftig reageert op zelfs verdunde butox...
Ik snap er niks van: geef dat spul al jaren en maar 1x eerder soortgelijke reactie gehad, maar toen had ik het met mijn stomme kop onverdund op haar pas geschoren vacht gegoten...
De rest van de zomer was er niets aan de hand, als ik butox verdund gebruikte.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:24

Hilay bedankt voor de foto dan heb je toch een beetje een beeld. Lijkt me ideaal.

Anke, ik ben één keer gecontroleerd toen ik de heuveltjes opreed (ih bos bij am nordhang) één keer bij het bos bij mij achter en één keer in het dorp zelf, alle keren in schalbruch. Er zijn nu veel bomen omgedaan en volgens mij is er extra controle dat maar niemand het hout meeneemt. Ik woon hier ook 10 jaar nu trouwens

Ik zag net vogeltjes id stal, hopelijk weer een koppeltje zwaluwen dit jaar.....(ideale dazenvangers)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:32

Ohjajoh waar gebruik je butox voor eigenlijk?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:41

Anke schreef:
Ja die actiegroep bij Apassionata was ook tegen hengsten. Want die konden volgens hen nooit samen met soortgenoten op wei. Behalve in volledige vrijheid.

Ook raar! In het wild heb je toch ook gewoon hengstengroepen!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:44

Sinds deze week zijn 'onze' zwaluwen ook weer druk in en om de stal. Leuke vogels!

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:46

Selka schreef:
Dat is echt super schattig hypos! Dat zou mijn droom zijn geweest als klein meisje. Mijn pony in de tuin :D haha

Ik weet niet beter, mijn eerste pony stond al in de tuin, alle anderen mochten dat ook.
Wel heb ik het een poosje moetten missen toen we in het dorp woonden, maar dat halen we nu weer in. Vindt Tris helemaal niet erg, zijn dikke vriendinnetje moet het doen met de kale wei (ook vanwege haar karakter), hij mag lekker eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:47

Tegen de vliegen/muggen/teken zoefie. Helpt helaas niet tegen de dazen, maar die 2 zwarte van mij kunnen alle hulp gebruiken.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:50

Fabster schreef:
Anke schreef:

Ook raar! In het wild heb je toch ook gewoon hengstengroepen!

In het wild gaan hengsten groepen op een gegeven moment ook vechten.Ik heb een vriendin die in het buitenland woont en wilde paarden gered heeft die nu in groepen op haar domein leven .Twee hengsten en een merrie groep. de merrie groep staat ok buiten zicht /hoor/reuk afstand van de hengsten anders is het gedaan.De hengsten groep was oorsprongelijk één groep maar dat begon met ouder worden toch te vechten.
De paarden leefde er oorsprongelijk in het wild ,tot de regering besloot ze af te schieten .Zij heeft ze toen haar eigen domein opgedreven en daar gevestigd in verschillende groepen.ze heeft eenheel groot domein dus ze leven nog altijd semi wild.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:52

Zijn er bij julie ook al zoveel van die mini muggen ,die exceem vliegjes ?Ik zag mijn paard er vanmorgen al geiiriteerd op reageren.Ik had eigenlijk nog geen zin een exceemdeken op te gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:53

Ja bij mij dus van de week al beatje, vandaar dus de butox ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:54

Ik heb ze met warme dagen wel gezien, maar het valt hier nog mee. Met de koude dagen die er aan komen zal het wel weer minder worden.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:00

beatje schreef:
Zijn er bij julie ook al zoveel van die mini muggen ,die exceem vliegjes ?Ik zag mijn paard er vanmorgen al geiiriteerd op reageren.Ik had eigenlijk nog geen zin een exceemdeken op te gooien.

Ja echt opeens! Zag de paarden al zwiepen en schudden en dacht echt; huh, nu al vliegen? Die van mij hoeven geen deken maar t viel me wel op!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:03

Jeetje wat gaan jullie snel! Zal straks even bij lezen, zag wel prachtige foto's voorbij komen! Solleke, die snorkelfoto, haha, geweldig!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:08

Goedemorgen,

Hier geen exzeemvliegjes of dazen.... Voordeel van NH. Wel s'avonds veel muggen die in zwermen om je heen komen....Mijnes heeft wel altijd last van vliegen... Dus zodra het nodig is vliegenkap om.

Leuke actiefoto's....ik ben altijd te laat. Mijn merrie wilde vanmorgen wel even met mij spelen... Toen dacht de hond, dan doe ik ook mee. Dat werd zowaar een penibele situatie... Ik stond in de hoek van de paddock poep te ruimen... En kon geen kant op.... Maar even weggejaagd met de hark.

Zo alles is weer gedaan, ik ga zo op les.... Ik heb zelf het idee dat mijn tolt en tempo verbeterd is, nu maar hopen dat juffie dat ook vindt.

Tis hier nog droog en zonnig ik hoop dat dit zo blijft tot 12:00. Liefst de hele dag natuurlijk... Maar dat zal er niet inzitten, denk.

Zijn er geen alternatieven voor Butox, ik weet niet beter dan dat het een heel sterk middel is....

Fijne dag allemaal.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:32

Het is idd een behoorlijk sterk middel, je moet het ook goed verdunnen en ik kan me indenken dat sommige paarden er niet tegen kunnen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:37

Ja rotmuggen!

Woensdagavond reed ik om de plas heen en we waren in een stevige draf. Het regende gewoon beestjes op mijn cap, niet normaal! Ik moest ogen dichtknijpen en neus naar beneden houden. Bah!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:06

Ik hoef geen vogels in stal. .
Vorig jaar eerste nest overleden. Nest net onder het golfplaten dak. Bloedje heet. Jonkies die er uit springen omdat ze anders gefrituurd worden. Op de grond gevallen, ga je er op staan omdat het donker is en je ze niet ziet..bah naar.

2e nest,nadat de eerste mislukt was, is wel gelukt. Maar dan scheren die ouders vlak langs je omdat de stal deur vrij laag is. Mijn nest roepen ze, wegwezen jij.

Nee vogel, mijn nest, pas je aan! Overal stront, paarden zenuwachtig want er ritselt vanillesuiker onder het dak..zucht...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:07

Ik heb nooit een nest in de stal gehad, er komen wel eens zwaluwen die naar binnen vliegen, maar die vliegen er net zo hard weer uit; bekeken en niet goed genoeg bevonden denk ik :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:08

Onze merrie wil geen vliegenkap om, heeft liever last van de vliegen denk ik. Onze ruin komt het me wel vertellen als hij van mening is dat dat ding weer om mag. Hetzelfde met de vliegendeken, merrie wil het niet en de ruin meldt het me wel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:10

Hier is mijn eczemer ook alweer aan het jeuken. Ze lag al open in haar manenkam. Had er even niet op gelet. Ik had haar wel al ingespoten, maar het is mss alweer tijd. Even wachten tot het slechte weer voorbij is. Nu maar even insmeren met anti jeuk.

Ik heb de zwaluwen hier nog niet gezien.
Schuurdeur dan weer dicht houden.

Hier mijn gatenkaas-hond. Die moet nog een week rustig aan doen. Helaas heeft ze die cursus niet gehad :+ Ze sond vanmorgen alweer klasr om te spelen. Maar dat mag niet. Jammer voor haar. Ze gedraagd zich nog niet echt naar haar leeftijd (12).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fabster op 23-04-16 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:10

Hier wel veel dazen. Maar geen enkel paard met deken, enkel vliegennetje. Ze kunnen wel schuilen als ze willen.

Hierbij mijn paradijs :

Afbeelding
Zicht vanuit de tuin. Hondenren, pruimenboom en stro-opslag links. Rechts de stallen.

Afbeelding
Achter mijn stuk, weiland met in het midden de piste. Rondom vier percelen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:32

Ah gos Fabster, hopelijk houd hij zich rustig. Wat voor hond is het?

Hier valt het nu nog wel mee met dazen etc, maar straks zet ik ze wel onder de vliegendekens. Staan ze toch een stuk rustiger.