pien_2010 schreef:Dit vind ik klinken als een hele ideale situatie. Wij hebben bijvoorbeeld geen dik bed in de stal. We kunnen dat hier niet afvoeren al dat stro, dus ze staan hier gewoon op de aangestampte leemgrond en droog. Ze zullen nooit plassen of poepen in hun eigen stal want daar hebben ze de hoek voor gepakt in de paddock en elke dag worden alle drollen weggebracht naar de boer met de kruiwagen. Voor de stal gooien we elk jaar paar kruiwagens houtsnippers zodat dit niet te drassig wordt.
Dus onze paarden slapen 's nachts op de grond in de paddock (ongeveer 1000 vierkante meter). Ik kan altijd zien aan het platgedrukte stukje waar ze gelegen hebben. Overdag in het zonnetje rond 13.00 uur willen ze ook nog wel eens een tukkie doen op de wei. Hercule heb ik vroeger altijd buiten zien liggen (overdag als ze uit de stal mochten), maar nog nooit in de stal zien slapen, dus ik geloof niet dat ze het bed missen, maar vind het wel mooie oplossing Duhelo. Hij staat altijd in zijn stal en Polie staat dan voor hem net met haar bibs binnen. Zelden staat ze alleen in haar stal, alleen met eten.
Overdag kunnen ze knabbelen op de wei en 's avonds als ze naar huis komen krijgen ze heel erg veel hooi voor de nacht, maar zeker niet onbeperkt voor dit sobere ras. En eerlijk is eerlijk, het is hier wel erg nat en modderig rondom de hooiruif. Wij wassen in de winter en bij modder nooit de benen. Dus we hebben moddermerens, maar wel mok vrij. Ik geloof dat al dat wassen eerder risico geeft op Mok en niet het nat staan an sich, ook al vind ik dat niet ideaal.
Ik ben ook erg tevreden met mijn situatie nu. de enige reden dat ik pot is omdat ik een kniklader ter beschikking heb om straks de boel weer leeg te trekken

In de droge periode is de stal ook gewoon kaal, dan liggen ze wel in de weide of paddock. MAar nu met al die nattigheid sopt de paddock ook (ze zakken er niet in weg, maar het is wel nat) en dan heb ik graag dat ze droog kunnen liggen. Moest de grond in de stal aarde zijn oid zou ik er ook niks opgooien, maar met betonnen ondergrond is dit een prima oplossing

Jouw situatie klinkt ook heel erg fijn, zou dat ook zeker niet afslaan