Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:08

Valt me mee! Gewoon doorgaan met je behandeling dan wordt het steeds witter!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:44

Ik vind dat ze verder wel prachtig zilverwit is hoor!

Dit is de staart bij ons vandaag. Afbeelding
Gewassen met gewone shampoo, twee keer met bleek, twee keer met zilvershampoo en dit is het teleurstellende resultaat. Gelukkig alleen lessen, maar twee uur staan wassen voor dit resultaat is niet leuk. (hier op de foto lijkt de onderkant nog iets witter dan in het echt, het is knalgeel)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 21:29

Wat ik nog vragen wilde Was je de staart wel met warm water? Met koud water sluiten de haarschubben Waardoor de shampoo niet genoeg door kan dringen dit kan alleen als de haarschubben open staan door middel van warm water!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:30

Ik gebruik alleen de zilvershampoo van kruidvat voor mijn haf en was de staart altijd met koud water. Spray 'm na het wassen altijd flink in met zo'n glansspray/antiklitspray.

Was m zomers een keer of 4 en in de winter 1 of hooguit 2 keer.
Afbeelding

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 16:40

dresjoepie schreef:
Wat ik nog vragen wilde Was je de staart wel met warm water? Met koud water sluiten de haarschubben Waardoor de shampoo niet genoeg door kan dringen dit kan alleen als de haarschubben open staan door middel van warm water!

Staart had ik geweekt in warm water, dan de shampoo erin en dan uitspoelen met koud. Wij hebben geen lopend warm water uit de slang dus dat met emmer gedaan.

Morgen weer wedstrijd en had zn staart mooi bijgehouden zonder te moeten wassen, toch maar gewassen vandaag dus gaan t morgen zien als ie droog is ! :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 17:16

Wat ik doe na wassen een helboel cremespolimg er door heen, de haren worden zacht en sluiten zich met een laagje er over heen.

Verder met opzadelen altijde even de staart door een emmer schoon water slaan, soms even 3 x herhalen...

Het probleem met dikke staarten zoals bv tinkers en ook nog een lage staartinplant is dat ze altijd tegen hun staart aan poepen en als je dekens gebruikt zal de staartflap altijd de staart tegen houden..ik doe een punt terugslaan en met veiligheidsspelt vastzetten, aan de kant waar ze hun staart gewend zijn op te tillen zodat er ruimte ontstaat.

Als natte staart vol zand zit, er shampoo in wrijven onverdund en tussen je handen schuren, na spoelen met goede mensenshapoo..wat ook helpt is af en toe met Robijn vloeibare waspoeder voor witte was en soms pak ik ook voor tere kleding...waspoeder is juist om eiwitten af te breken, maar onverdund natuurlijk erg sterk..dus niet te lang inweken en erg goed na spoelen en conditioner er in.

Cowboy magic is dure shampoo wat niet helpt..

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 18:44

@Tmc62
verbazend genoeg werkte cowboy magic nog als een van de beste met zilvershampoo. dat natte staart met zand en dan shampoo erin zou kunnen helpen maar wij hebben hier geelachtig zand dus helaas is dat geen optie.
Ik zou even moeten teruglezen maar ik las dat zeezout ook kon helpen met het schuren? of ben ik nou gek

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:15

VivaByoux schreef:
@Tmc62
verbazend genoeg werkte cowboy magic nog als een van de beste met zilvershampoo. dat natte staart met zand en dan shampoo erin zou kunnen helpen maar wij hebben hier geelachtig zand dus helaas is dat geen optie.
Ik zou even moeten teruglezen maar ik las dat zeezout ook kon helpen met het schuren? of ben ik nou gek

Het is een kruidvat zilvershampoo maar deze zal ook prima werken denk ik :j

Dat laagje aangekoekt vuil zou best wel kunnen, binnenkort weer verder schrapen
[/quote]

Sokken zijn stoer. Tenminste, als je ze schoon hebt :) Je kan ze bijwerken met een handscheerder.

Die staart... Heb je al geprobeerd hem te scrubben met zeezout? Gebruiken ze ook voor mensen. Kan geen kwaad. Staart nat maken. Dan gewoon paar handen zout er in en wrijven, wrijven en nog is wrijven.
Daarna keertje wassen met shampoo. En als finishing touch een dikke laag talkpoeder. Worden ze witter van en de staart krijgt er ook meer fluf van. Het is maar een sneu staartje zo.
Zou hem trouwens wel afknippen op kogel hoogte. Langer is de kans groot dat ze er op gaan staan.[/quote]

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 21:52

Wazige foto van de eerste wedstrijd maar wel de staart goed zichtbaar hoe de kleur was in het daglicht (alhoewel het bewolkt was)

Afbeelding
ook grappig om te zien hoe ik het contact totaal kwijt was :')

YvonneV schreef:
Sokken zijn stoer. Tenminste, als je ze schoon hebt :) Je kan ze bijwerken met een handscheerder.

Die staart... Heb je al geprobeerd hem te scrubben met zeezout? Gebruiken ze ook voor mensen. Kan geen kwaad. Staart nat maken. Dan gewoon paar handen zout er in en wrijven, wrijven en nog is wrijven.
Daarna keertje wassen met shampoo. En als finishing touch een dikke laag talkpoeder. Worden ze witter van en de staart krijgt er ook meer fluf van. Het is maar een sneu staartje zo.
Zou hem trouwens wel afknippen op kogel hoogte. Langer is de kans groot dat ze er op gaan staan.
[/quote]

Zout wil ik nog gaan proberen :j
Sokjes zijn wanneer nodig gewoon schoon hoor, maar omdat de dag van te voren te doen heeft geen nut haha. Dan zijn ze volgende dag gewoon weer vies.

Zijn staart afknippen is niet nodig, is al kort genoeg en hij kan er zeker niet op staan. Sneuheid van het staartje valt best mee als ie eenmaal al droog is en uitgekamt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:40

het was een quote die ik ergens uit het topic gehaald heb maar die ik verquote heb ;)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 06:59

Prachtig beestje hoor!!!