pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:18

Wat staan de meeste goedkoop zeg. :oo

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:20

Wij betalen €285 per maand op basis van vol pension voor 1 paard in Voorthuizen.

Hierbij zit het: binnen en buitenzetten, dagelijks mesten en voeren inbegrepen. Daarnaast een mooie binnenbaan met spiegelwand van 20x60 en een buitenbak van 20x40 en een longeerbak alle voorzien van eb en vloed bodem. In de zomer weidegang en in de wintermaanden in de paddock en diverse poetsplaatsen met koud en warm water, ruime zadelkast en een ruime zadelkamer waar je gerust je dekje kan laten drogen. Voor een klein bedrag per keer kan je gebruik maken van het solarium en tegen bijbetaling voeren ze extra muesli en kan je trailer er staan. Ik voer zelf extra bij en dat mag je gerust op stal neerzetten in een aparte ruimte. Paarden staan in ruime en lichte boxen met veel sociaal contact en alle voorzien van een Luik. Naast alle facaliteiten is de zorg voor de paarden buitengewoon goed en hangt er een fijne en gezellige sfeer.
Eigen instructeur, dierenarts en hoefsmid mag je gewoon meebrengen vind ik zelf erg fijn.

Sta hier nu al 8 jaar met veel plezier!
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 04-01-16 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:25

Amanda schreef:
Maar dat is dan ook een keuze die je maakt. Ik hoef ook geen Agterbergbodem. Een goed gedraineerde buitenbak is voor mij goed genoeg (en een keer een plasje geen ramp). Dan kun je bijna jaar rond trainen. Voor de dagen dat dat niet kan, rij ik buiten. Daarom zoek ik wel een stal met ook goede uitrij mogelijkheden.
Er zit nogal een verschil tussen Agterberg en blubberzooi :+
Iets met zwart wit en een hele grote marge grijs.

Kantine heb ik ook niks mee, sterker nog, ik heb niet eens een toilet op stal :+
Ik wil luxe voor mijn paard, niet voor mij. Wat in geval van mijn paard betekent: 24/7 buiten met een maatje, winter is paddock prima, zomer land en onbeperkt ruwvoer.
En dat ik 'm dan een keer vies van de paddock vis en niet schoonkrijg omdat meneer in het natte zand heeft liggen slapen met zijn winterhaar, en ik door de plassen moet ploegen om hem te pakken omdat hij zelf niet komt, dat is dan maar zo :D
Daar heb ik waterdichte schoenen voor gekocht :))

Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Net of dat als je een heerlijke luxe kantine hebt je paard het slecht heeft :')
Mijn paard staat er heerlijk. 'S zomers bij hitte van 5.00 tot 12.00 naar buiten, na de ergste hitte pas weer naar buiten. 'S winters niet tot aan de knieën in de blubber maar op fijne paddocks in groepen.
Onbeperkt ruwvoer lijkt me niet iets wat een optie is maar gewoon een heel normaal iets toch? Imo is dat een pre voor een stal waar ik wil staan.

Eigenlijk mag ik niks klagen, mijn paard heeft het super voor paarden begrippen (dus niet luxe in onze ogen) en voor mezelf is het ook super in orde. Tja het kan wel, je moet alleen wat geluk hebben.

Een wc vind ik trouwens altijd wel prettig, al had in die op de vorige stal ook niet en dat was geen probleem verder. Maar het is wel fijn als het er is :+

Daihyo

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:33

Haha nee zo bedoel ik het niet.
Luxe voor mijn paard staat op 1. En alles wat er dan extra voor mij bij zit is mooi meegenomen, maar hoeft van mij niet. Ik ben geen kantinemens, dus mis het ook niet. Een toilet daarentegen.... Je went er aan, maar het is inderdaad toch wel fijn als het er is :+

Onbeperkt ruwvoer is hier echt in de regio echt niet standaard. Ben het helemaal met je eens, zou het wel moeten zijn. Maar meestal is het 3 of 4 voerbeurten als je mazzel hebt. En dan vaak kuil, geen keuze. Er ligt daar dan wel bijna altijd stro in stal, dat zou je dan ook onder ruwvoer kunnen rekenen...

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:02

Wow wat een verschil allemaal.
Ik sta volpension op een privé stalling (regio Rotterdam) voor 405 EUR per maand.
Binnenbak, 3 buitenbanen, grote longeerkraal en meerdere paddocks met perfecte bodems en ook een wei. Paardje wordt iedere dag lekker buiten gezet.

Hiervoor stond ik op een manege voor 395 EUR, maar als je daar wilde dat je paard buiten werd gezet (in een paddock zonder plassen en kuilen) moest je steeds een 10rittenkaart kopen van 17,50 EUR.
Daarbij had mijn paard van de zomer last van allergie en moest op zaagsel.
Betaalde toen 30 EUR extra voor 8 baaltjes zaagsel en moest ook ineens mijn eigen stal uitmesten.. :(
Kwam ook vaak niet uit met 8 baaltjes en kocht dan zelf bij.

Als ik er nu eens over nadenk dat ik toen rond de 500 EUR per maand kwijt was, en wat ik daarvoor terug kreeg, vind ik het bizar dat ik niet eerder verhuisd ben... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:28

Zelfs een gedraineerde buitenbak kan zooi geven hoor.Waar ik nu sta is de grond zo nat dat zelfs met drainage niet al het water weg kan. De bak heeft scheldezand, en dat zorgt nu voor wakke plekken. Vanaf het oppervlak zie je het niet, maar je paard zakt wel plots tot halfweg de hoef of zelfs bijna hele hoef/kogel weg. Erg leuk als je aan het rijden bent of ze een keertje losgooit, blijft ie plots "haperen" met 1 voet omdat die wat dieper wegzakt. Ik weet de meeste plaatsen intussen wel zitten dus rij er ietwat omheen/tussendoor maar handig is het niet.

Ik betaal nu dus €730/maand aan 3 stallen doe-het-zelf (mijn eigen onkosten meegeteld). Ik dacht altijd dat we een best fijne buitenbak hadden, tot ik begin december springles op locatie ging volgen. Man, die bak ligt gewoon piekfijn en 100% top erbij. OK, hier mag je geen paarden in losgooien wat nu wel kan, maar aangezien onze bak véél minder gebruikt wordt en die springbak dagelijks meerdere uren komt dat gelijk op denk ik. En ja, nu ik de vergelijking hier wat eerder heb gemaakt ben ik er wel uit dat ik liever volpension sta met 2 paarden voor €700/maand (beide paarden samen) dan doe-het-zelf met 3 stallen en waar ik vanalles bij moet huren voor opslag etc. en de accommodatie eigenlijk een aardig stuk minder leuk is. Mijn 2 shetjes zou ik dan weer voltijds 24/7 op mijn stukje weiland zetten en het extra plekje verhuren dat vrijkomt omdat de mijne er niet meer staan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:41

Hier ook maar 150 per maand.
Nu kopen wij zelf krachtvoer in, maar hij doet t gewoon goed en simpel.

All in.
Staan 13 paarden.
Elke dag weidegang van 9:30 tot 17:00
Voordroog voer en anders koop je zelf maar hooi.

Voor de stal kun je poetsen.
Zelf een zadelkast neer zetten.
Mooie ruime buitenbak ter beschikking.

Maar, hij doet het simpel en daardoor goedkoop.
Mest mag hij gratis kwijt. En stro perst hij zelf, zo ook het meeste voordroog doordat hij dit zelf maait en doet.
Hij is met pensioen en HOEFT niets meer te doen. :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:46

Ik heb mijn 4 paarden in pension staan in ter aar

Ik betaal 250 stalling (voor alle 4 samen) en wat ik aan hooi/stro gebruik is cariabel, maar hierin zit ik meestal rond de 300.-

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:08

Yvank_ schreef:
En mijn opmerking dat de staleigenaar zelf moet weten of hij er aan wil verdienen of niet toch ook :) ?

Volgens mij was dat niet de insteek van de discussie.. t is denk ik niet een kwestie van willen..eerder een kwestie van vraag en aanbod..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:10

LS_fotos schreef:

Ssssst! :D pas op wat je zegt want de meeste hier vinden t doodnormaal om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten..Onder t mom maak de pensionhouder niet wijzer dan dat ie is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:19

Ik wordt wel een beetje moet van die opmerkingen steeds biscaya :o . Ik krijg een beetje de indruk dat je vind dat ´wij´ afpersers zijn en pensioneigenaren dom houden.

We zijn allemaal paarden liefhebbers die veelal om de faciliteiten voor paard en ruiter gekozen hebben voor een bepaalde stal die niet allemaal aan agterbergbodem en stapmolen als eis hebben maar gewoon een bak die te rijden is. Maar kennelijk als je zegt voor een bedrag onder de 300 te staan dan wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en hou je je pensionhouder maar dom :?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:24

Ik betaal 200 euro per maand inclusief voeren (biks), maar haal soms wel eigen voer (vitaminekorrel).
24/7 buiten in kleine kudde, als het kan 24/7 op de wei.
's Winters flink stuk zand (blubber) en stuk verhard met (schuil)stal.
In de tussen periodes overdag op t land, 's avonds op het winterstuk.
Wordt dagelijks meerdere malen gevoerd. Als ze niet 24/7 op een plek staan worden ze naar het land gebracht en weer terug naar voren gehaald.
Goede buitenbak aanwezig (met verlichting, maar die doet het regelmatig niet)en een fijne longeercirkel.
Minpunt vind ik dat er alleen koud slootwater beschikbaar is.

Met een hengst is het best moeilijk stalling te vinden waarin je paard veel sociaal contact kan hebben en niet meer uren binnen dan buiten doorbrengt. Daarom ook best lang moeten zoeken voor ik hier uitkwam.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:57

een natte bak is daarbij nieteens altijd een drama. Zo zag onze bak er enkele weken teurg uit:
Afbeelding
toch uitstekend te berijden. Totaal niet glad. Ik rijd zo zelfs liever in de bak dan als ie droog is in de zomer na weken droogte, dan zin de bakken eerder zwaar.

Maar Biscaya je opmerkingen kunnen wat minder hoor. Iedreen vraagt voor een stalling wat hij wil en heeft hiervoor zijn redenen. Ik ga echt geen 500 euro betalen als mijn staleigenaar maar 120 vraagt hoor....

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:07

Dat zegt toch ook niemand..De opmerking die ik maakte dat sommige mensen echt vrijwel voor niks staan valt schijnbaar bij vele verkeerd. Ik sta ook aan de andere kant nl die van pensionhouder.. logisch dat ik het allemaal wat anders zie en miss veel beter een reële inschatting kan maken van de daadwerkelijke kosten.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:21

Ik sta bij mensen thuis in Noord-Holland Noord, plek voor 6 paarden waar van 2 van hun zelf zijn.
Betaal 185 euro per maand:
-binnen & buiten zetten
-uitmesten, er wordt verwacht dat je dit 2 keer per week zelf doet, maar wanneer mag je zelf weten.
-hele goede buitenbak
-weide in de zomer
-paddock met looppaden in de winter
-hooi & stro, zoveel als nodig.
Omdat het zo kleinschalig is kan en mag eigenlijk alles en alles kan altijd besproken worden. Echt heel fijn.

Biscaya, op mijn stal hoeven ze er dus bijvoorbeeld geen fatsoenlijk uurloon aan over te houden. Het levert ze geld op waardoor hun eigen paarden uit de kosten zijn en faciliteiten waren toch al aangelegd voor hun eigen paarden. Daarnaast vinden zij wat reuring op het erf gewoon gezellig. Zo kan het dus ook.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:30

Biscaya welke stal is van jou? Ik kom uit het midden van het land.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:15

biscaya schreef:
LS_fotos schreef:

Ssssst! :D pas op wat je zegt want de meeste hier vinden t doodnormaal om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten..Onder t mom maak de pensionhouder niet wijzer dan dat ie is..

Jeetje, wat maak jij je druk zeg. Je hoeft geen pensionstal te hebben hoor.
Daarbij, andere mensen maken anderen keuzes. Misschien hebben andere pensionhouders het gewoon beter voor elkaar dan jij waardoor ze minder geld kunnen vragen.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:31

Zijn ook stalhouders die al generatie op dezelfde plek zitten. Hierdoor hebben ze geen hypotheekkosten meer en kunnen ze dus die prijs bieden. En dan vergeet je nog niet degene die sowieso een lage hypotheek hebben.
Die lage hypotheek vind je niet rond de randstad maar wel in de uithoeken, het is dus niet zo gek dat dat verschil er is. De kosten van het huis kunnen zo 3 dubbel dan niet meer oplopen afhankelijk aan de locatie.
In Zweden bijvoorbeeld is de grond echt "goedkoop". Met uitzondering van omgeving Stockholm betaal je zo 60 euro aan de maand aan stalling, enige wat hier nog bij komt is hooi stro en in sommige gevallen ook stroom en water. Betaal je 200 euro dan sta je op een super deluxe stal met alles er op en er aan, alles geregeld, uitrijmogelijkheden en noem maar op.
Hetzelfde zie je ook in bepaalde regio's in Duitsland gebeuren.

Het is Nederland die zo gek veel betaald voor alles (dan heb ik het niet alleen over stalling) dat sommige daar niet in mee gaan wil niet zeggen dat ze gek zijn. Kom op wat denk je zelf nou.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:35

biscaya schreef:
LS_fotos schreef:

Alsof al deze pensionhouders dom zijn... Wij staan bij een boer, plek voor tien paarden/pony's. Weinig voorzieningen, wel een goede buitenbak en weidegang/paddock voor 150 euro inclusief onbeperkt hooi. De boer bemoeit zich nergens mee, we doen alles zelf. Maar het is wel een echte boer, als hij erbij in zou schieten, ging de prijs rap omhoog! Hij is echt niet gek hoor. Maar hij hoeft niet te leven van de paardjes, dat doet hij van zijn akkerbouw. Mooie prijs, zeker voor de randstad.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:55

Majabeestje schreef:
biscaya schreef:

Daarbij, andere mensen maken anderen keuzes. Misschien hebben andere pensionhouders het gewoon beter voor elkaar dan jij waardoor ze minder geld kunnen vragen.

Dat denk ik ook _O-

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:52

biscaya schreef:
Majabeestje schreef:

Dat denk ik ook _O-

Je vind het vooral heel leuk om te vertellen hoe goed jij het voor elkaar hebt, niet?
Wát een arrogantie van jou in dit topic zeg..
Helaas gaat het topic niet over jouw pensionstal of wat andere stalhouders doen en hoe zij kunnen rondkomen. Als ze dat niet konden waren de prijzen wel omhoog gegaan niet ;)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:15

ilaan schreef:
biscaya schreef:

Je vind het vooral heel leuk om te vertellen hoe goed jij het voor elkaar hebt, niet?
Wát een arrogantie van jou in dit topic zeg..
Helaas gaat het topic niet over jouw pensionstal of wat andere stalhouders doen en hoe zij kunnen rondkomen. Als ze dat niet konden waren de prijzen wel omhoog gegaan niet ;)

Pardon??
Ik heb t inderdaad wel aardig voor elkaar...Maar dat heeft niets met arrogantie te maken hoor! Hard werken, veel durfen investeren. En 7 dgn in de week werken..das alles.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:30

Je klinkt alleen zo vreselijk zielig en zuur steeds. Wat het allemaal wel niet kost en hoeveel werk het is.. Man o man. En dan wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.. Tss, belachelijk.
En dan heb jij het zó goed voor elkaar want als de paarden en klanten maar tevreden zijn! Nou, poeh poeh.. Schouderklopje hoor.. :(:)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:35

Tijd voor een tem!

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:46

Ik betaal 150 allin

Ze staat in een mooie stal.
ze gaan iedere dag naar buiten als het weer toelaat.
we hebben buitenbak, en 3 hectare land.

ik sta op prive stal met 4 paarden.
ik heb 18 jaar lang hun pony verzorgt.
toen ik mn eigen paardje kreeg mocht ze daar ook staan.

Regio venhuizen