Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biscaya schreef:kobuss1 schreef:Moet ook wel zeggen dat een aantal om medische redenen korter buiten gaan. De paddocks zijn zonder schuilplek en dat is voor sommige oudjes niet zo fijn voor hun spieren. Anderen schijnen mok te krijgen van deze nattigheid
Mok krijg je Door een bacterie niet Door nattigheid..
bruintje123 schreef:Ik denk dat ik realistisch genoeg ben in prijzen.
Heb ze zelf aan huis staan.
Heb ook een hypotheek. Ook weide beheer. Ook mest afvoer. Ook een trekker voor hooi te laden en de bak te slepen.
Maar kan niet groot inkopen. Geen BTW aftrekken.
En weet je wat ik dan denk. Pension houders stop met zielig doen dat het te duur is om te realiseren.
bruintje123 schreef:Nee.
Maar ik kan niet fulltime werken en dat beetje wat ik bij de baas verdien is zo terug gehaald op pensionklanten.
Dat had ik voor de duidelijkheid moeten melden. Hier ook geen fulltime lonen om het te bekostigen.
Dus ja als ik hier paarden fatsoenlijk kan houden kan een pension houder het ook.
Maar waarom zouden ze investeren?
Stallen staan toch wel vol met goed gelovige pension klanten die denken dat de pensionhouder echt niet anders kan.
Of anders gigantisch moet verhogen.
bruintje123 schreef:Nee.
Maar ik kan niet fulltime werken en dat beetje wat ik bij de baas verdien is zo terug gehaald op pensionklanten.
Dat had ik voor de duidelijkheid moeten melden. Hier ook geen fulltime lonen om het te bekostigen.
Dus ja als ik hier paarden fatsoenlijk kan houden kan een pension houder het ook.
Stallen staan toch wel vol met goed gelovige pension klanten die denken dat de pensionhouder echt niet anders kan.
Rizette schreef:bruintje123 schreef:Nee.
Al die goedgelovigen kunnen toch zo ergens anders heen? Waar het veel goedkoper is ? Waarom blijven staan en dan steen en been gaan klagen. Probleem opgelost! Als het zo simpel was gingen er wel veel onder de prijs werken, maar die onder de prijs werken moeten de paarden geen eten geven of zichzelf geen loon.
Je vergeet echt nog meer , afschrijving, belasting, vakantiegeld of wat hoger loon! Vervanging als je ziek mocht worden en misschien wil je je wel verzekeren tegen ziek worden want wie doet de paarden als jij in het ziekenhuis komt. Het feit is dat jij dubbel moet verdienen als je aan het eind ruim de helft over wilt houden.Maar dat hoeft natuurlijk allemaal niet afgedragen te worden als je alles "zwart" gaat doen maar dat kan een pensionhouder met 20 paarden een beetje moeilijk natuurlijk. En als jouw klanten je straks gaan vertellen dat ze toch wel groen lint om de wei willen i.p.v. bruin en toch liever de stal andersom geplaatst zien of hun paard net anderhalf uur langer in de wei dan die van jou. Maar die andere klant wil de stal eigenlijk nog net weer anders. Ga je dan alles veranderen omdat jouw klanten koning zijn? Of denk je dan voor jou een ander die tevreden is zoals het hier gaat?
bruintje123 schreef:Dat ben ik met je eens ruitje.
De eigenaren kan het blijkbaar niets schelen.
Als ze maar een paard hebben. Punt.
Awwijk.
Daar gaat het nu net om. Drek is onnodig.
Bowen schreef:Als je wat nieuws opzet zal het elkaar niet veel maken in kosten.