Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:00

Ziet er al goed uit!

Als het goed is, is de auto morgenavond gemaakt. Ik heb (behalve dinsdag) vakantie en het is mooi droog dus we gaan gauw wat plekken bestraten, vooral bij de slowfeeders.

Mijn paard heb ik een extra deken opgelegd. Hij kan zo slecht tegen de kou en ziet er nu eindelijk goed uit. Overdag halen ze de deken eraf en dan s avonds er weer op. Echt heel fijn!

KimD

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 02:24

Wij hebben vandaag alles voor de winter schoongemaakt en de kleine watertonnen weer uitgegraven. Ik zag dat in de hooiopslag een kleine rotte plek is in de bodem. Dus van het werk breng ik een kleine pallet mee en gooi die erin voordat het hooi erop gaat.

Ook direct de nieuwe hooinetten die ik vorig jaar al gekocht had uitgepakt en opgehangen met een oude autoband erin, dan rekt die tenminste uit en krijg ik er weer een baal hooi in. :j

Overigens heb ik in de zomer niks in de stal liggen van vloerbedekking, in de winter meestal een laag stro. Alhoewel ik dit jaar twijfel of ik er niet een pak vlas in zou gooien, ik weet alleen niet of dat goed vergaat op het land? Iemand een idee?

Blacky maakt het nooit zoveel uit of er wel of geen stro in ligt. In de zomer vind hij het koele van de tegels juist lekker.

Afbeelding

Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 04:47

Nouja gekke pony :') . Paar weken terug schrok ik omdat er eentje op de bestrating lag... bleek ze precies op een hoop zand te liggen :P . Dus die hoopjes zand hou ik erin, ze vinden het blijkbaar fijner dan in de schuilstal te liggen.

Oja, ik had begrepen dat vlas juist heel snel vergaat. Maar ik heb er geen ervaring mee, dus eigenlijk heb je aan mij niks :') .

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:24

Ik ben geen fan van vlas. Ik ga dit jaar voor het eerst stro gebruiken in de stal op de rubber matten. Normaal werk ik altijd met houtkrullen en daar ben ik zeer tevreden van maar de matten zijn doorlaatbaar en houtkrul neemt ook veel vocht op dus dan ben ik in mijn ogen die functie van de mat kwijt en blijft de onderste laag houtkrullen nog steeds een bende.. En ben bang dat het verschrikkelijk vervelend aan de matten gaat blijven plakken...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:55

Hier een rubber vloer in de stal...kon mooie dikke tegels op de kop tikken :)
Ze zijn 7cm dik,50x50cm,vochtdoorlaatbaar en hebben een pen/gat verbinding...

De betontegels eruit...

Afbeelding

"Werk-overleg" :D

Afbeelding

Klaar!! :)

Afbeelding

Even een tipje voor de tegels...struin MP af,vaak genoeg wat te vinden :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:59

Worden rubber tegels niet heel glad?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:21

Nee...deze hebben een ruw oppervlak,je moet gewoon bekijken welke tegels/matten geschikt zijn.

Vaak gebruiken ze in speeltuinen dit type zodat kinderen ook niet uitglijden :) (Deze komen ook uit een speeltuin)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:33

Nice !! Wat heb jij uiteindelijk per tegel betaald ?

Ik ben voor inkoop/nieuwprijs bijna net zoveel kwijt als 2e hands.
Ik ga over 14 dagen er verder achteraan. Dan krijgt mijn huisje nog een nieuwe grotere overkapping.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:57

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs....

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:02

Ik heb de rubberen staltegels van Bosrubber gekocht in Augustus. 4 cm dik 1mx1m en doorlaatbaar. Ik was geloof ik +- 35 euro excl BTW kwijt per tegel. Als je je dan bedenkt dat ik ze hier in België op 3 adressen in de buurt enkel kon krijgen aan 59,95 euro excl BTW per tegel.. Voor krak dezelfde tegels!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:11

Er staan nu gratis tegels op marktplaats. In Utrecht. Ong 60 tegels. Wel op beton, dus niet doorlaatbaar, neem ik aan.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:09

Die gratis tegels lijken me niet echt ideaal voor in een stal...

Yontheke, heb jij ze op beton liggen of? Kan het zo snel niet vinden in het topic.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:13

Bij mij komen ze ook op beton te liggen. Voordeel is vaak van tegels dat ze er niet op plassen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:53

Haha wat een leuke stippel pony!

Ik heb er hier een die gek is op zand. In mijn vorige wei lag er een enorme bult, ging meneer lekker in liggen rollen, je had hem moeten zien, hilarisch!

Hier weer een stukje verder met de stal. De grote schuur links en voor geschilderd en begonnen met de aanbouw voor de shetlanders. Heb ook een stukje met rubber tegels liggen. Deze zijn niet vochtdoorlatend, maar mijn pony's mesten en plassen gelukkig buiten de stal. Ik ben ook niet van plan om er bodembedekking in te leggen, heb ik 1 jaar gedaan (op 10 jaar) en dat was geen succes. Met die wintervachtjes van hun ook niet nodig! :)

Tevens een strokengordijn besteld voor de ingang straks, houdt mooi de wind tegen. Hopelijk durven ze er doorheen ;)

Afbeelding

En nog even ter vergelijking, zo was het:

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:14

Kirrr schreef:
Die gratis tegels lijken me niet echt ideaal voor in een stal...

Yontheke, heb jij ze op beton liggen of? Kan het zo snel niet vinden in het topic.

Ik heb treinbilzen als ondergrond maar die lagen niet helemaal pas. We hebben er een klein laagje stabilisé op gedaan om de ondergrond gelijk te maken en te laten afwateren.

Het was ons door Bos Rubber afgeraden van de tegels op zand te leggen of op een ongelijk oppervlak.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:15

Marjo89 schreef:
Bij mij komen ze ook op beton te liggen. Voordeel is vaak van tegels dat ze er niet op plassen.

Die van mij plassen overal }:0

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:16

Yontheke schreef:
Marjo89 schreef:

Die van mij plassen overal }:0

haha echt, hier niet. Ze plassen vooral op vers zand of gras..
Want anders spettert het :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:19

Moet ook wel zeggen dat ik echt een piskous van een ruin heb. Die plast overal. Op de trailer, midden op straat, gaat vanuit de galop ook vrolijk stilstaan en in spreidstand om te plassen :)
Het eerste wat hij doet als hij de weide op mag is een grop gras in zijn mond en dan gaat ie plassen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:53

Heb er een hoop doorgestuurd naar mijn vriend, dan kunnen we eventueel deze week er nog op halen.
Voor 1 stal ga ik sowieso met rubber moeten werken.
Ik zou het graag op zand proberen, indien dat niet lukt zullen er eventueel steenschotten onder komen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:56

Ik zou geen zand doen, enige wat ze er hier mee doen, is versmeren.
Echt zo vies en ranzig. 2 weken terug was mijn merrie hengstig ze heeft geplast in de stal.
Die gore lucht hangt er nu nog.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:07

Kirrr schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs....

E5,- p/st :o

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:12

Paarden staan nu op zand. Er is maar eentje die er een smeerboel van maakt, vandaar dat daar dus een andere oplossing voor moet.
Ik bedoel zand onder de tegels proberen ipv verharding.

Mooie prijs Tinky!
Zoekertjes die ik opgeslagen heb variëren tussen de €11 en €16 per m².

Degene met zo van die pin/pen verbindingen zijn beter/sterker dan die zonder mag ik aannemen wrs?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:19

Ik denk dat die met pen-verbinding stabieler liggen...ik heb ook een zand ondergrond.

Ja..mooie prijs,vond ik ook.Voor die paar x dat ze er misschien gebruik van maken.Ik doe nooit wat op de grond,alleen extreem vriesweer.Ik haal mijn geld er bij langena niet uit maar dat vind ik niet erg.Meer voor mijn gemoedstoestand zeg maar :o

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:07

Ik ben vooral bang dat ze toch nog zand binnen krijgen zoals het nu is. En 1 paard gebruikt de stal echt als toilet, dus dat is niet houdbaar in de winter.

€5 per stuk is nog altijd €20/m² toch? Degene die ik nu op het oog heb zijn 8cm dik en kosten 3euro per stuk.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:13

Das niet verkeerd...zou niet te lang mee wachten...voor je het weet is het te koud om ze te leggen ;)