Sensitive Stable, ons project

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:53

Nikass schreef:
Dat vind ik ook terecht. Als je bepaalde hulpteugels niet op je stal wil zien bijvoorbeeld dan kun je je klanten daar op selecteren. Het is prima wanneer een stal eigenaar visie heeft.

Maar dan vraag ik me af wat er dan op stal 'verboden' is. Dat je niet wil dat mensen zonder cap opstappen snap ik, maar als je bijvoorbeeld niet wil dat iemand zo nu en dan met een slofje rijdt verlies je mij al als potentiële klant...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:10

Mij trekt dat juist aan

friendly

Re: Sensitive Stable, ons project

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:14

Zolang de hulpteugel in kwestie niet wordt misbruikt zou het mij ook afschrikken om op deze stal te gaan staan. Als eigenaar van een paard vind ik dat je zelf kundig genoeg moet en mag zijn om zelf te bepalen welke hulpteugel je (indien nodig) gebruikt. En als je er geen verstand van hebt icm met iemand die wel het verstand ervoor heeft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:22

Het is op zich wel een lastige dat ben ik met jullie eens want waar leg je precies de grens? Maar het getuigt mi van visie en er wordt denk ik dus niet getolereerd dat paarden op een niet vriendelijke manier gereden worden. Ik zeg het even zo gechargeerd omdat het denk ik niet de bedoeling is om hier een discussie over hulpteugels te starten.
Ik heb op een manege gestaan waar het ook voor de pensionklanten verboden was om met slof of elastiek ed te rijden. Zweepje mocht en sporen bij uitzondering, liever niet. Daar werd iemand op aangesproken zo van waarom rij je met sporen? En er werd dan begeleiding aangeboden om het op een andere manier op te lossen. Moet erbij zeggen dat er niet hoger werd gereden dan Z.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:26

Ik geef ze groot gelijk dat ze dat niet willen. Wij tolereren het hier ook niet

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:48

friendly schreef:
Zolang de hulpteugel in kwestie niet wordt misbruikt zou het mij ook afschrikken om op deze stal te gaan staan. Als eigenaar van een paard vind ik dat je zelf kundig genoeg moet en mag zijn om zelf te bepalen welke hulpteugel je (indien nodig) gebruikt. En als je er geen verstand van hebt icm met iemand die wel het verstand ervoor heeft.

Een staleigenaar kan toch gewoon duidelijk van te voren zeggen, zelfs in het contract zetten: dit en dit hulpstuk is hier niet toegestaan. Klaar. Ik ken zoveel stallen die bepaalde richtlijnen hebben die duidelijk worden uitgelegd aan toekomstige pensionklanten, niks mis mee vind ik zelf! En als het je het daar niet mee eens bent ben je niet de juiste persoon om je paard daar te stallen.

Mensen maken in dit topic wel van heel veel dingen een mug een olifant zeg. Het is een volgtopic, dat betekent dat de TS beslist zodra ze een update geeft en wanneer niet. Het is niet de bedoeling dat ze constant op het matje geroepen worden door mensen die perse het kleinste detail willen weten.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:44

Nikass schreef:
Het is op zich wel een lastige dat ben ik met jullie eens want waar leg je precies de grens? Maar het getuigt mi van visie en er wordt denk ik dus niet getolereerd dat paarden op een niet vriendelijke manier gereden worden. Ik zeg het even zo gechargeerd omdat het denk ik niet de bedoeling is om hier een discussie over hulpteugels te starten.
Ik heb op een manege gestaan waar het ook voor de pensionklanten verboden was om met slof of elastiek ed te rijden. Zweepje mocht en sporen bij uitzondering, liever niet. Daar werd iemand op aangesproken zo van waarom rij je met sporen? En er werd dan begeleiding aangeboden om het op een andere manier op te lossen. Moet erbij zeggen dat er niet hoger werd gereden dan Z.

Dan maak je dus wel de doelgroep kleiner zou ik dan denken. :)
Als je kijkt naar ruiters vanaf het L2 rijdt minimaal 80% met spoortjes. (hier in de omgeving in ieder geval)
Een springruiter heeft al snel een martingaal om.
Het gaat mij hier niet om de discussie over hulpteugel oid, maar waar trek je de grens 'vriendelijk'? Veel mensen die graag de paarden zo natuurlijk mogelijk houden vinden 'wedstrijdruiters' over het algemeen vreselijk. :P
Zou ik persoonlijk erg jammer vinden, want ik rijd dan wel wedstrijden, met spoortje (lang niet altijd) en zo nu en dan met slof, maar dat wil niet zeggen dat ik hem niet op een natuurlijke manier wil stallen. Hij staat nu ook namelijk 24/7 buiten, ondanks 'dat het een M/Z paard is'. En dat maakt het ook zo moeilijk om een stal in de omgeving van Amsterdam te vinden, waar je paard én lekker buiten kan staan én waar je ook nog een beetje fatsoenlijk kan rijden (dus niet in een drassig weiland bij een boer, haha).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 00:37

Het probleem is dat serieus rijden en je paard goed houden vaak niet samen gaat. Ik wil mijn paarden het liefst op een pp, maar wel met de mogelijkheid om te trainen.
Wij rijden western, hebben sporen om, gebruik snaffle of shank afhankelijk van paard en training. We hebben geen cap, momenteel bij 2 paarden ijzers voor en wel dekens op. OOk voeren wij geen biks en hebben eigen hardvoer.
Je bent dan haast verplicht om je paard of op een zogenaamd luxe stal te zetten met alle voorzieningen, maar weinig buiten, weinig hooi en veel brok( die we niet willen) Of je komt ergens waar ze geen ijzers, sporen en dekens willen, maar vaak alleen een slechte buitenbak aanwezig is. Waar een goede bodem altijd belangrijk is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 06:43

Nikass schreef:

waarschijnlijk geen stal met wedstrijdruiters. vroeger waren sporen vanaf M dressuur al verplicht en de zweep is dan juist verboden in de proef. Dan zul je daar vanaf de L2 toch al mee moeten trainen.
En ik snap dat dit hulpmiddelen zijn die misbruikt kunnen worden maar zonder kan je ook heel gemeen zijn... Voor rukken en schoppen heb je weinig nodig...
Maar voor de onderling mentaliteit maken zulke regels wel uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 07:13

Zeker wel wedstrijd ruiters alleen het hoogdte nivo was op dat moment Z

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 07:45

Twist1991 schreef:
Mensen maken in dit topic wel van heel veel dingen een mug een olifant zeg. Het is een volgtopic, dat betekent dat de TS beslist zodra ze een update geeft en wanneer niet. Het is niet de bedoeling dat ze constant op het matje geroepen worden door mensen die perse het kleinste detail willen weten.

Doe niet zo moeilijk. Er wordt hier een hele normale discussie gevoerd. Er wordt helemaal niemand op het matje geroepen. Wat doe je op een discussie forum als je er niet tegen kan dat er meningen geuit worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:07

ts is op vakantie :) :) :)

Even bijkomen voor het nog hardere werk begint.

En de hulpteugel discussie is interessant, maar ik heb haar er niet over gehoord hoor.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:21

MariekeB schreef:
En de hulpteugel discussie is interessant, maar ik heb haar er niet over gehoord hoor.

Ben benieuwd naar wat voor mensen ze op zoek is op stal. Is iedereen welkom, of alleen de 'echte' naturals? :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:41

Nou woon ik niet meer in Amsterdam en omstreken (zelfs niet meer in Nederland), maar het blijft toch interessant om ontwikkelingen te volgen.

Ik zou dus van te voren heel goed gaan navragen wat er onder vriendelijk valt en wat niet. Ik ben een die-hard natural als het op stalling aankomt. Ook krijgen mijn paarden nooit hoefijzers, maar ik ben weer niet tegen correct gebruik van hulpteugels, bitten, sporen en zweepjes.
En zo zijn er ook instructeurs in elke discipline of het nou dressuur of NH is die ik zelf ook liever niet op mij terrein zou zien.
Maar hoe gaat dit in de praktijk uitpakken?

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 12:49

Nikass schreef:
Twist1991 schreef:

Doe niet zo moeilijk. Er wordt hier een hele normale discussie gevoerd. Er wordt helemaal niemand op het matje geroepen. Wat doe je op een discussie forum als je er niet tegen kan dat er meningen geuit worden?

Dit is geen discussie topic, het is een volgtopoc. En dus niet de juiste plek om een discussie over hulpteugel gebruik ed te volgen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 13:35

Er is op dit moment niks te volgen en de opmerkingen die gemaakt worden zijn gerelateerd aan Sensitive Stable. Wat is daar nou erg aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:56

Ik ben geen natural maar ga er wel staan. Want ik vind wel een paard zoveel mogelijk buiten in een groep hoort te zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:27

Mee eens! Maar vind het wel dapper van je dat je ergens gaat staan waarvan je nog niet precies weet hoe het wordt. Of heb je een heel makkelijk paard dat zich overal happy voelt?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:25

MariekeB schreef:
Ik ben geen natural maar ga er wel staan. Want ik vind wel een paard zoveel mogelijk buiten in een groep hoort te zijn.

Ik heb niet alles gelezen, maar jij gaat je paard stallen bij deze stal?

Zijn er al meer mensen die naar Sensitive stables gaan? Ik volg dit topic ook, hoewel ik net van stal ben verhuisd en ik niet van plan ben weer te verhuizen :) Als ik het wat eerder had geweten had ik deze optie zeker open gehouden.

Vanaf wanneer gaat de stal daadwerkelijk pensionklanten aan nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:25

Ja ik ga daar staan.
Ik verhuis volgende week van het Oosten van het land naar Amsterdam en moest dus sowieso een nieuwe plek hebben. Dit lijkt me de meest geschikte in de omgeving.
Ze starten met tien paarden over twee weken en hun maximale capaciteit wordt 20.
Ik weet dat ze nog extra land bij kunnen pachten mocht dat nodig zijn.

Ze is gewend om in de zomer 24/7 buiten te staan en bij ons kunnen ze in de winter ook gewoon de hele dag op de wei ( hoog gelegen, nooit modder .... paarden paradijs waar wij nu wonen)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:38

Spannend MariekeB! Ik ben benieuwd :)
Als ik het niet te druk heb wil ik wel bij de opening kijken, als dat openlijk toegankelijk is voor iedereen.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:28

Ben benieuwt of ze nog wel wat kunnen doen als ze terug zijn van vakantie..... Het weer is zo waardeloos slecht hier in de regio...volgensmij kan je echt NIKS doen zo....
Hopelijk gaat de opening nog wel gewoon door.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 10:38

Wij zijn terug van een heerlijke vakantie. Zaterdag en zondag alweer flink aan de bak geweest. We reden vrijdag terug en schrokken ons dood wat er allemaal aan water op de weilanden lag, we wisten dat het nat was.. maar zo nat! Voor ons dus ook een grote opluchting toen we zaterdag dit aantroffen:

Afbeelding
Afbeelding

Binnensloten staan erg hoog op dit moment, maar het land watert nog steeds af. De greppels hebben al het water keurig opgevangen. Ik heb op ons gehele perceel 5 plassen gevonden. De droge sloot tussen twee percelen in zag er zo uit:

Afbeelding

Arme koeien langs het fietspad stonden in een groot waterballet. Wij zijn heel blij met deze vuurdoop. :)

Ik zal straks foto's maken van het werk wat het afgelopen weekend verricht is. Palen in het zomerverblijf staan, container voor de tijdelijke opslag staat. Volgende week worden de panelen voor de bak en paddocks geleverd. Schuilstallen komen dan ook.

Opening gaat gewoon door :)

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 10:40

Afbeelding

Deze wilde ik jullie niet onthouden.. ook van zaterdag.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:49

Oh nou, het land lag er dan wel erg goed bij!
Wat super zeg!

Bij mij in het land was het echt een drama met dit noodweer!!