geerke schreef:[***] schreef:Dus jij zet je paard op stal omdat je 'm anders niet vindt in het donker?
hij is misschien zwart en lacht dan net niet....dan vind je hem nooit
Moet zeggen dat ik hem wel origineel vind

Ik probeer mijn asociale trouwens ook niet meer in een kudde te zetten. Ik weet dat hij geen normaal gedrag vertoont maar je krijgt het er toch niet meer uit dus je moet het er maar mee doen. Ben al heel blij dat hij nu samen met de blinde kan (overdag), maar als dat niet zo was dan had ik ze net zo goed apart gezet. Hij heeft op de vorige stal een tijd apart gelopen en dat ging eigenlijk super, zijn eigen weide, zijn eigen stal, geen paarden die hij moest wegjagen .. De weides waren aangrenzend aan elkaar en hij presteerde het nog om tussen de draden door te trappen naar de buren... dus ja ..
Het is nog niet zover dat ik hem, zoals in het voorbeeld van liljebo, moet laten inslapen. Maar het is wel altijd opletten, ik kan niet zomaar zeggen "ik verhuis van stal en pleur hem in een kudde". Of ja, ik kan dat wel, maar dan krijg je van die topics "mijn paard wordt verrot geschopt door de nieuwe" en dergelijke .. en dat hoeft ook niet

En ja, om 1 of andere reden lijkt hij tegenwoordig meer rust te vinden dan eerst, toen hij 24/7 buiten stond .. (moest hij constant alles en iedereen in de gaten houden, want hij was toch de leider, zelfs als hij alleen stond