Waratje schreef:Ach, iedereen stelt zijn eigen prioriteiten. Ik heb liever dat een paard dik in de dekens buiten staat, dan zonder deken 23/7 binnen. En het is nou eenmaal zo dat veel mensen hun paard hebben om te rijden en niet om andere dingen mee te doen. Kun je zelf een andere mening over hebben (heb ik ook), maar zo zit het nou eenmaal voor een flink aantal paardeneigenaren.
Nou, ik niet. Want ik ken ook paarden die het van het voorjaar toch echt te warm hadden en dat vind ik dieptriest. Haflingers met dikke dekens op in lenteweer. Eentje zat toen zelfs vast, waardoor ik het land in ben gelopen om hem los te maken. En toen voelde ik de hitte onder die dekens. Vre-se-lijk. En ik ken er eentje die verdronken is door zijn deken (een Dartmoor). Ik ben dus niet echt pro-deken en ik ben niet voor lange opsluiting. Maar ik snap wel dat sommige paarden wel een deken nodig hebben en ook dat sommige paarden het goed doen met een dagdeel op stal. Enne.... wat die paardeneigenaren betreft. Dat is idd mijn mening en gelukkig heb ik veel paardenvrienden om me heen, die er net zo in staan. Met die andere groep heb ik niet zo veel.......