Ik ben wel nieuwsgierig naar de witte korrels. Bezorgen zij ook?
Lori
Geplaatst: 12-07-13 11:16
Dat heb ik nagevraagd nu, wacht de mail af en vraag het eventueel in de volgende mail eens van die foto. Enige is wel het is België dus de zakken zelf zijn zeer goedkoop als ik ze voor dat kan gebruiken maar als het naar NL moet kan het wel verduren in prijs door het vervoerskosten.
Nu ga snel genoeg het verschil zien er tussen dat wel wij hebben er hier voor in de kachel ook, als het het zelfde is weet ik dat dat niks is als ze echt wit zijn zonder donkere spikkels van hard hout zou het normaal moeten goed zitten voor in de stal .
Wat ik nu weet is dat 1 pallet 240euro kost ongeveer van 64 zakken en dat de transportkosten naar mij toe 40euro is. Hoe dat gaat zitten naar verder geen idee. Die zei wel dat die klanten had die deze speciaal aankochten voor in de stal bij 'm dus denk wel dat ik goed zit.
Mag ik misschien het adres? (mag ook per pb). Ik zoek ook nog houtkorrels in België.
Anoniem
Geplaatst: 05-08-13 08:13
Het stoffen van de houtkorrels valt mij tegen, heb u een shet die erg veel hoest..
Ik denk dat ik over de bodem van houtkorrelpoeder maar weer vlas strooi, maar dat vind ik nu juist zo snel nat worden en gaan stinken...maar ik moet wel van de stof af.
Iemand suggestie? Ik vind de houtkorrel erg fijn omdat het veel vocht opneemt, mooi los blijft, dus een zachte bodem geeft, maar her nadeel is de stoffigheid....
Valt mee hoor, het droogt snel weer op. Ik doe het af en toe ook en geen last van schimmel.
DubbelFun
Geplaatst: 06-08-13 08:55
Maar je houdt dan alleen de bovenlaag wat vochtig. Als een paard er in gaat rondlopen komt al het droge weer 'vrij' en hou je het probleem dus. De hele inhoud zo nat maken dat er werkelijk niets meer stoft zou ik ook niet doen.
Hè...nou ziet niemand de grap meer Overigens doe ik de houtkorrels wel eens voorzien van een bovenlaag fluffy houtkrullen (Edelspan), die is zachter/groter als de merkloze houtkrullen (bij Top).
Wat mij zorgen baart is dat er bekend is dat mensen die in de houtindustrie hebben gewerkt na 15 jaar kanker krijgen van het fijne stof dat er bij vrij komt..
De HIT is absoluut niet hard !! en rubber is ook niet koud. Qua urine-opname heb je wel gelijk natuurlijk, maar als de matten iets schuin liggen loopt het er zo af. Stinken doet het in mijn stallen niet iig.
Ah dus jij had het ook gelezen (ze heeft het snel aangepast nl ) @DP: merries plassen natuurlijk niet midden op de mat zoals ruinen eerder zullen doen. Meestal ligt het net op de achterste rand en loopt er dan af het kleine randje bedding in (houtkorrels).