Aangezien je naast de schuilstal nu een wat rottig hoekje hebt ivm klemzetten, daar een 2e ibc vat plaatsen en regenpijp in laten afwateren. Drinkbakje er op en je hebt ook water voor de paarden.
xBostonx
Geplaatst: 11-01-13 14:34
Begint er al goed uit te zien hoor! Heerlijk hé, je paarden aan huis, ik ben er ook zo blij mee om ze thuis te hebben
fokfanaat
Geplaatst: 11-01-13 14:36
tamary schreef:
Aangezien je naast de schuilstal nu een wat rottig hoekje hebt ivm klemzetten, daar een 2e ibc vat plaatsen en regenpijp in laten afwateren. Drinkbakje er op en je hebt ook water voor de paarden.
das idd een heel goed idee
DubbelFun
Geplaatst: 11-01-13 14:36
@vcimmortal: Ik ook Totdat het hard regent en de paddock een zwembad wordt of het gaat dusdanig vriezen dat het een maanlandschap dreigt te worden en ik niet meer kan rijden.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-13 19:26
Tamary bedankt voor de tip! Ik had domweg niet gedacht aan de afwatering en jullie hebben helemaal gelijk. Ik neem het mee!
Vandaag weer verder gewerkt aan de vloer van de schuilstal. De hele morgen aan het kruien geweest met klinkers en geprobeerd om er iets van te maken. Rond 12 uur was ik helemaal op. Spieren weigerden verder dienst te doen en de stenen vielen me gewoon weer uit de handen. Dus toch maar een kennis opgebeld of hij misschien wilde helpen vanmiddag en dat wilde hij gelukkig wel. Om mijn hele meesterwerk werd even smakelijk gelachen alvorens hij het er allemaal weer uitgehaald had (snik), maar binnen no time lag de vloer er in, en nu wel superstrak haha!!
Zo ziet het eruit:
Daarna nog weer aan de gang geweest met de slowfeeder. Alle afgeflexte delen gevijld en nu is het niet meer scherp. Ook met tie-wraps de randen vastgemaakt.
Ik ben er nog niet over uit hoe ik het ga doen met een net er in. Ik had een hooinet gekocht, maar die komt nog niet tot de helft van de bak. Veel te klein dus grrr. Iemand tips voor me?? Ik heb van die ringen gekocht met een plaatje erachter zoals op de foto van de vorige blz in dit topic. Daar wil ik het net in de hoeken aan vast maken.
DubbelFun
Geplaatst: 11-01-13 20:11
Die tieraps met je even bij het sluitpunt naar beneden drukken tot onder de rand en dan het restant er af knijpen. Anders kunnen ze zich openhalen of prikt het ding in een oog ofzo...
Het net moet je in een omrandig doen die net in de bak past. IJzeren 12 mm pijp geeft het een mooie zwaarte. Daar rijg je het net in. Die ringen zet je op de bodem vast in de hoeken (of op 10 cm hoogte) en dan maak je met spanrubber en snaps het net aan de bodemringen vast. Nu kun je makkelijk één of 2 hoeken losmaken en het hooi er onder doen en weer vast maken. Door het rubber blijft het mooi strak staan en door het gewicht rond het net zakt het ook mooi naar beneden.
Gebruik voor die omranding maar 22mm of 28mm (cv buis bv). Hoeken zijn koppelstukken die in de bouwmarkt knietjes heten.
DubbelFun
Geplaatst: 11-01-13 22:54
Van cv-pijp kun je makkelijk een vierkant maken met een pijpenbuigtang http://www.badkamerklik.nl/images/produ ... 6148_1.jpg Dan kun je met een lijmkoppelingen of knelkoppelingen het ontbrekende stukje er tussen maken. Óf je maakt 4 rechte stukken en gebruikt 4x 90 graden bochten om de rechte stukken aan elkaar te maken. Als je het vierkant niet zwaar genoeg vind kun je er ook nog zand in doen.
Als de LxB genoeg is voor het oppervlakte van de bak dan kun je het óf dubbelvouwen en extra kleine mazen creëeren of je knipt het stuk er af wat je niet nodig hebt (wel ruim nemen en de afgeknipte dingetjes dichtschroeien
Nou, punt is eigenlijk dat het gewoon een standaard hooinet is, maar hij is denk ik echt te klein?
DubbelFun
Geplaatst: 11-01-13 23:20
Een gewoon hooinet heeft idd niet de goeie maten daarvoor. Dan kun je er beter eentje laten maken. PB Pmarena eens, zij heeft een kennis die maakt netten en heeft hele nette prijzen.
Je kunt dan ook een 'kussen' maken zodat je hem niet bij de paarden hoeft te vullen.
Verwarmingsbuis hebben we nog wel liggen van de verbouwing binnenshuis dus daar kan ik makkelijk aan komen. knietjes zal ik even naar kijken bij de bouwmarkt, dat moet wel goed komen. Kan ik niet zelf iets bedenken qua net? Ik las ook iets over een aanhangernet en dan dat op maat maken en de uiteinden even afwerken?
Vandaag even een dag pauze genomen van alles. Gisteravond kon ik niet meer op of neer, nooit geweten dat je echt ziek kon zijn van spierpijn. Ik had gewoon koorts ervan.
Wel heb ik voor de eerste weken een stroom-apparaat op de kop getikt (de bekende paddestoel), omdat ik nu eerst geen sleuf kan graven ivm het weer. Dan kunnen we dat rustig dit voorjaar in orde gaan maken en hoef ik daar niet voor te gaan haasten nu.
Leuk hoor, ik heb thuis al een hele hoek met spullen voor de nieuwe pony liggen. Ik hoop dat de schuilstal begin van de week komt, dan kunnen we dr volgend weekend gaan ophalen. mn veulen (oh nee, nu jaarling he) zou dan per februari ook kunnen komen. Wainonia (mn wedstrijdpaard) komt pas in het voorjaar, als de stallen er staan.
Een aanhangernet kan wel, maar d eervaring (en niet alleen die van mij) leert dat die dingen snel stuk gaan (dunner materiaal). En zeker met een constructie om een geraamte heen kun je maar beter goed/degelijk spul hebben wat lang mee gaat.
maringe
Geplaatst: 12-01-13 19:56
Ik volg je topic al even, gaaf zeg, wordt mooi.
Ik heb in mijn bak een rooster (betongaas) met mazen van 4x4,
okey en hoe heb je dat aan de omranding vastgemaakt dan? Gelast ofzo? Er zit wel een rand omheen denk ik of hoe heb je dat?
maringe
Geplaatst: 13-01-13 11:11
Ik heb de rooster op maat geslepen en de punten waar ik geslepen heb afgebraamd. Onder in mijn bak (van pallets een bak getimmerd) heb ik op iedere hoek een spiegeloog gedraaid. Hieraan heb ik gevlochten pakkentouw gemaakt van ongeveer 0.75 m met aan het einde een karbijn haakje. De haken hang ik over de rand (hoef ik niet tussen het hooi te zoeken waar ze zijn).Vul de bak dan met hooi. Leg er dan het rooster erop. Pak dan de touwe(lopen dan langs het rooster) doe deze door het eerste gat naar beneden en dan doe ik het touw onder het rooster door (zodat ze er niet in kunnen bijten) en dan maak ik de touwen zo strak mogelijk vast (met de karbijn haak elders aan het rooster vast klikken, langs de langste zijde in de eerste rij gaten, want daar eten ze het minste). Ik hoop dat het duidelijk is ik kan evt een foto maken, maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen , ben niet zo handig met computers.