Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:01

Merk trouwens niet veel aan mijn paard als ze buiten of binnen staat
Ben 3 weken op vakantie geweest daar stond ze van 8 tot 5 ofzo buiten
Had t idee dat ze juist veeeel frisser was (wat ook nog wel eens nadelig kon zijn met het rijden...)
Tis nog steeds een vrolijk paard

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:03

Maartje1990 schreef:
laetitia schreef:
Wat denk je zelf Maartje? 3/4 uur is 45 minuten...

Staat er niet duidelijk bij, er staat staan 3/4 in de stapmolen. Bedoelt ze daarmee 3/4e van een uur (dus inderdaad 45, ik hoop het!) of 3 tót 4 uur.

Serieus. Wat denk je zelf :') ? Je denkt toch niet dat een paard 4 uur in de stapmolen gezet wordt _O- ???

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:04

Mijn verzorgpony's staan alleen s'nachts binnen en hebben nu al een redelijk vachtje :o

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:05

Als je paard eens een keer een dag niet of minder naar buiten komt, is er IMO geen man overboord. Al dan niet noodgedwongen 'kiezen' voor een stal waar dit altijd zo is... :n mijn keuze zal het nooit worden. Maar ik heb onlangs ook met mensen gesproken die duidelijk maakten hoe moeilijk het in sommige regio's is om een betaalbare stal met buitengang te vinden. Ik ben in die zin verwend want hier is an sich genoeg keuze. Maar dan nóg zou ik morele bezwaren hebben als mijn paard een (over)groot deel van het jaar niet of nauwelijks buiten komt.

Ik heb het geluk dat ik in Gelderland woon en er in mijn omgeving eigenlijk geen stallen zijn waar de paarden niet het hele jaar rond naar buiten kunnen.
Laatst bijgewerkt door Sees op 17-10-12 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:06

Ja, Die van mij gaan ook niet bij de eerste spetter naar binnen, en als ik ze naar buiten doe en vervolgens de hele dag regend blijven ze ook buiten.
Maar als ik uit mijn bed kom en het regend, laat ik de paarden staan, tot het droog word die dag, blijf het de heledag regenen krijgen ze extra hooi in stal en blijven ze binnen..
Dan heb ik liever dat ze lekker droog staan.
Maar dat is voor iedereen anders.

Ze komen hier zo vaak mogelijk naar buiten, eigenlijk elke dag, tenzij het giga regend!..Vond het zelf onzin, om de paarden uit een droge warme stal te halen en vervolgend in de regen te zetten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:07

Ik zou dan geen stal meer over hebben, dan gaan ze aan de deuren knagen en tegen de wand schoppen. En ze zijn helemaal hyper als ze er dan uit mogen. Daarom bevalt het me super dat ze zelf mogen kiezen. Ze zijn best blij met hun stalletje en ze maken er ook veel gebruik van. Zo heb ik het altijd gedaan, ook toen ik nog wedstrijden met haar reed en iedere week dressuur- en springles had op de club. In de winter was het wel afzien, maar mijn pony was volgens mij wel gelukkig.

Ik heb ook de mazzel dat ze in een weiland bij mij in de straat staat. Ik zou het heel moeilijk krijgen als we opeens naar een pensionstal zouden moeten, aangezien ik gewend ben om het allemaal op mijn eigen manier te doen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:08

Hier staan de paarden van 7 tot 17/18u buiten. Als het straks nog vroeger donker wordt gelijk uit het werk; zo rond half 5.
Als het paar dagen regent en slecht is wil ik ze nog wel eens een dagje binnen houden. Is uitzondering.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:08

Bij ons staan ze allemaal nog 24/7 gelukkig buiten. :)
Ze blijven ook zo lang mogelijk buiten staan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:09

Ik doe mijn best om m'n paard zoveel mogelijk buiten te hebben, maar het is niet elke dag zo lang als ik zou willen. We staan op veen, dus het land is al snel nat en glad. M'n paard is net weer hersteld van een peesblessure, dus uitglijden heb ik eigenlijk liever niet. En daar komt nog bij dat veel andere paardeneigenaren bij mij op stal hun paard al binnenhouden, en mijn paard dan in z'n eentje op het land achterblijft. Het gras begint ook wel een beetje op te raken, dus voor paard is de lol er dan snel vanaf. En dan gaat ze voor het hek heen en weer rennen, en dat wil ik weer niet op een glad land.

Ze gaat in ieder geval iedere ochtend eruit, en dan kijk ik hoe lang ze het zelf nog leuk vind op het land. Soms gaat ze aanvullend nog even in de stapmolen. En 's avonds wordt ze gereden.

Ik ben niet 100% tevreden, maar we moeten het ermee doen. Want voor de rest sta ik op een ideale plek.

Lowara

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:12

Mijn 4 dieren ( waarvan 2 sportdieren) staan elke dag buiten, in weer en wind. S'nachts wel op stal ivm kleigrond op de weide, en dat ze lekker droog kunnen staan.
Paarden zijn bewegingsdieren, die horen vrij te kunnen eten en lopen, en niet 22/23 uur per dag op stal te staan :n

eekhoornerik

Hier op de Veluwe staan de paarden over het algemeen lekker buiten. Al dan niet 's nachts op stal, maar i.i.g. hele dagen buiten. We hebben hier heuvelachtig land met zandgrond dus ideaal.

Echter zit er een luxe 'equestrian centre' bij mij om de hoek met álles er op en er aan, ook veel land. Die paarden zie ik helaas amper buiten staan (kom er bijna elke dag langs), zelfs niet in de zomer. Dat verbaasd mij altijd weer...
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 17-10-12 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Veulen84, voor mijn situatie gaat je onderzoek niet op dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:14

Die van mij komen er niet veel uit op het moment. Het land is verreweg te nat. En mn bak is ook erg nat maar daar heb ik ze wel in. Maar ze vinden er niks aan op het moment. Ze komen wel iedere dag er minimaal een uur uit naast dat ze getraind worden.

Roweentje89

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:17

Die van mij staat nog steeds 24/7 buiten. Gaat ook zo blijven heel de winter. Hij staat in een groep met zo een 25 a 30 andere paarden en ze hebben de mogelijkheid om te schuilen in grote schuilstallen.

s0173957

Hier lopen zowel de jonkies als de Z-paarden elke dag buiten, van 6u15 tot 16u zoiets, als ik thuiskom van m'n werk en ga rijden.
Als ze niet gereden worden tot 19u.

Het is hier vroeger wel anders geweest, maar als het kan, waarom zou je ze dan niet buiten zetten?
Soms merk je bij sommige paarden wel echt dat ze binnen willen en dan doen we dat ook wel in de mate van het mogelijke...

xxxmeertjex

Paarden kunnen met dit weer in principe toch gewoon 24 uur buiten staan?
Krijgen ze ook een beetje weerstand van, kunnen ze prima hebben, plus ze vinden het zelf ook fijner.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:18

Stallen zijn hier in Den Haag naar mijn mening sowieso niet te betalen. Hier betaal je nog meer voor de stalling dan ik voor mijn huurhuis betaal (en daar betaal ik al veel te veel voor).
Alle stallen waar de paarden naar buiten gaan overdag hebben geen binnenbak. (shoot me als ik er 1 over het hoofd zie). En zowel de stallen waar de paarden op stal staan als waar ze buiten komen zijn simpelweg veel te duur. En dan heb ik het over meer dan 400 euro per maand.
En als het dan regent kun je niet eens fatsoenlijk rijden omdat er alleen buitenbanen zijn waar je in verdrinkt.
Als ze hier een stal zouden bouwen met binnenbak en weidegang/paddocks dan wil ik niet weten wat dat gaat kosten >;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:18

Die van mij staan ook 24 uur per dag buiten. Gaat ze prima af.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:19

De mijne staat altijd buiten, ook in de winter en gewoon zonder deken.
Dan krijgen ze extra hooi bijgevoerd.
2 uurtjes buiten vind ik wel kort, maar als het open stallen zijn wat goed doorlucht en
paardje daarnaast veel aandacht krijgt is het niet zo extreem erg. Maar ik vind eigenlijk dat
je paard een halve dag buiten moet staan.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:20

Nog een weekje 24/7 buiten, vanaf volgende week gaat de "stalgroep" waar mijn oude merrie in staat 's nachts weer op stal. Mijn jonge merrie staat in de "buitengroep" dus jaarrond 24/7 buiten met schuilstal. Als het gras op is (ze lopen nu lekker nog op de wei) gaan ze per groep op een ruime zandpaddock met een flinke portie eten erbij. Dus altijd voldoende frisse lucht, sociale contacten, beweging en ruwvoer.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:21

Hier op stal gaan ze 's morgens het land op en rond etenstijd er weer af, tenzij het echt de hele dag blijft regenen, dan blijven ze binnen. :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:21

Sees schreef:
Veulen84, voor mijn situatie gaat je onderzoek niet op dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Jammer, het zou zo nuttig zijn als we eens daadwerkelijk feiten hebben. Maar er zit blijkbaar een groot stukje schroom in om het in te vullen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:23

De mijne staat nu bijna niet meer buiten..

Het land is nat, het regent steeds een beetje, dus hij wilt gewoon niet :n

Hij staat in een buitenstal trouwens. En hij kán wel de hele dag los, maar hij wilt het niet.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:27

Sinds het weekend is het hier toch ook wel nat..... :o En wil mijn land sparen, dus de winter procedure is weer gestart:

Dus gaan de sportpony's weer of geen weer om 7 uur voor het werk in de zand paddox's met slowfeeder en rond 18 uur weer op stal.

De shetlanders hebben sinds de zomer een paddox met 2 grote schuilstallen van 3x6 en een track van 275 meter, dus die vermaken zich 24/7 prima.

Perfect, ik moet er niet denken dat ze een hele dag op stal moeten staan......vind het ook zo lekker om 's morgens de stallen uit de mesten en 's avonds zijn ze heerlijk fris opgedroogd *D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:37

Mensen hoeven hier toch niet met naam en toenaam iets te vermelden? De poll in vullen lijkt me het minimale om een helder beeld te krijgen. En ze kunnen en hoop vertellen, maar dit klopt niet.

En zeker niet van mensen met sportpaarden...