Staan jullie paarden nog op het land?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Staan ze bij jullie nog op het land?

Ja, dag en nacht
275 (40%)
Ja, overdag
264 (39%)
Ja, enkele uren
74 (10%)
Nee
60 (8%)

Totaal aantal stemmen: 673

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:55

PercyLeen schreef:
Haha Sjolvir jouw 2e foto :') 'ons vrouwtje denkt dat wij graag dag en nacht buiten staan want dat zegt immers iedereen, nou doe ons maar een stal met dit weer' _O-

Die stal heeft ze daar, ook, alleen het eten lag buiten.
Dan is het kiezen, nat worden met eten, of droog staan binnen.
Later die dag stonden ze gezellig saampjes in 1 container, waarom ieders 1 als er 2 staan, saampjes is veel gezelliger.

dancer_ schreef:
Paard krijgt van alle modder, wel mooie zwart geverfde manen (en de rest) <<)

Hier waren ze dan ook egaal zwart, maar van de modder hier krijg je wel meer dan vieze paarden,
de wei is namelijk niet beetje glad, maar spekglad, je kan er nu zelf nauwelijks doorheen lopen zonder onderuit te gaan.
(blijf dan ook nog even uit de buurt, totdat het droger is om draden en palen te verwijderen)
En tja, ze moeten wel ergens droog kunnen liggen en dat kon bij ons echt niet meer.
(buiten dat zijn we nu door de boer het land uitgezet, tot volgend jaar, helaas...)

SteffiiY

Re: Staan jullie paarden nog op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 14:59

Zelfs mijn stenen paddock is verzopen! normaal kan hij heel veel regen hebben en loop het netjes weg!
Maar nu had zelfs de stenen paddock plassen!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:43

Ik huur een stuk dat tegen een helling op loopt en daar zit zand onder, is altijd wel een mooi droog plekje om te liggen o.i.d. Wordt dan ook niet stuk gelopen, dus daar mogen ze lekker 24/7 blijven staan.
Als het echt hondenweer is, heel lang en veel regen, dan hebben we wel stallen daar komen ze dan in, maar dat is maar minimaal. Meestal kan ik het wel merken als ze naar binnen willen, dan staan ze bij het hek i.p.v. op de voerplek..
Heb trouwens fjorden en het zijn geen mietjes.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:29

Bij ons zijn de meeste paarden gisteren en vandaag naar binnen gegaan. Het land (polder) trok het niet meer en de boer kon haast niet meer met de trekker in het land komen om bij te voeren. Ik heb mijn paard ook gisteren meteen naar binnen gehaald, want ze was het ook wel zat en begon wat in te vallen.

Haar lijf moet nog wel even wennen, ze had behoorlijk dikke benen toen ik vanmorgen kwam na het eerste nachtje op stal. Het zonnetje scheen, dus heb ik haar beentjes, manen en staart lekker gewassen. Kan ze weer netjes en zonder modder het winterseizoen in...

Ze staat overigens in een ruime uitloopstal waar ze overdag's lekker kan scharrelen en ze gaat regelmatig de paddock in met haar grote vriend, dus ze heeft niets te klagen over haar pensioen. Ik vind het een heerlijke situatie zo.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:24

Nah hier nu sinds gister niet meer :n
Rot regen de hele tijd, tis 1 zwembad -O-

Dus nu op de paddock (wel hele dagen maar goed, wei is toch fijner)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:32

Hier nog op de weide, de hele winter door ook. Sinds deze week is het wel een behoorlijke modderzooi (polderklei) en komt hij steeds van top tot teen en onder de drek uit het weiland, zijn mooie witte benen en zelfs bles zijn steeds niet meer zichtbaar.. Maar hij ziet er verder goed uit en heeft het naar zijn zin dus ik ben ook gelukkig, dan maar wat meer schoonmaakwerk. Nu hij weer met deken staat scheelt het al een hoop schoonmaakwerk :)

Oukjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:42

Bij mij op stal staan ze nog de hele dag buiten, dus ook s'nachts. Vorig jaar stonden ze tot december nog buiten. Denk dat ze dit jaar weer iets eerder naar binnen gaan. Maar word van week tot week bekeken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 07:22

Vorig jaar was een jaar apart. Inderdaad tot en met 30 november stonden ook die van ons overdag nog buiten. Wij haalden een tevreden stel paarden van het land iedere dag dat het prachtige en droge herfstweer voortduurde. Dit jaar is een gewone herfst. Onze jongens kunnen nu weer naar buiten, afgelopen weekend dachten we al dat het afgelopen is, maar het weiland is alleen bij de ingang een prutboel, maar verderop heel redelijk te belopen. Aan het eind zelfs droog te noemen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:16

Hier staan ze (3 Shetten en 1 Fjord) 24/7 buiten.
Ze staan in de uiterwaarden, op kleigrond. Gaat nog heel goed, door de droogte aan het eind van de zomer kan er nog genoeg vocht de bodem in trekken. Echt nat is het daarom nog niet te noemen. Wel hebben we de strookbegrazing iets opgevoerd, zodat ze elke dag een stuk droge grond erbij krijgen. Dat stuk is een dag later nog steeds droog, tenzij het een hele dag achter elkaar regent.
Als dit land op is (het gras), dan gaan ze naar een ander stuk wat ze compleet kapot mogen lopen van de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:54

Hier staan ze jammer genoeg al met regelmaat ook overdag op stal. Vanaf maart tot begin oktober 24/7 (hangt af van het weer en natheid van mijn stukje land) en daarna waar mogelijk overdag op de paddock. Alleen begint die ook al te verzuipen omdat drainage niet werkt en er is geen schuiloptie. Niet hoe ik het wil maar ze zakken zo weg dat blessures wel mogelijk zijn... Heb wel regendekens maar bon, ben ik niks mee als ze tot de kogel wegzakken en vastgezogen raken.

In plaats daarvan maak ik veel km's onder het zadel of aan de hand en hebben ze constant ruwvoer ter beschikking op stal. Alternatieven zijn we aan het bekijken met de stalbaas.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:56

Ik heb mijn pony samen met de Fjord van een vriendin samen 24/7 buiten op het land staan het hele jaar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:57

Bij mij staan ze ook lekker het hele jaar buiten. 1 wei doen we dicht, en dan wisselen we af.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:17

Hier staat het paard juist op de wei want waar we hem normaal laten lopen is niet te doen. En het weiland is nog prima (en anders zetten we het volgende stukje af. Officieel is het namelijk bouwgrond, al jaren zonder dat er meer gebeurd dan dat er een bord is neergezet, dus het gras/onkruid staat heuphoog).

Reusje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:18

Mijn verzorgpony staat ook 24 uur buiten en nog niet eens met een deken om. Ze red het prima daar. Ze heeft natuurlijk wel een schuilhok en daar leg ik wel genoeg stro neer. Wordt het 's winters echt veel te koud, haal ik ze 's nachts wel binnen.
Let ook goed op blessures als ze altijd buiten staat, als het koud is!!

Groetjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:21

Bij ons staan ze hele jaar rond op het weiland, echt heel fijn :j

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:23

Bij ons ook 24/7 het hele jaar! Ze hebben een dikke vacht, vooral mijn welshje :j

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:26

Jazeker, 24/7 tenzij het extreem koud wordt s'nachts (zoals vorig jaar -20) dan mogen ze lekker in een warm stalletje.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:37

Die van mij komt wel iedere dag buiten in een grote paddock, ze krijgt ook genoeg hooi enzo maar ze staat niet op een weiland.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:32

Hier staat alles sinds zaterdag binnen! wat een werk! :P maar het land ging nu toch echt kapot..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:33

Ze hebben hier zaterdag 1 dagje binnen gestaan. Nu weer lekker hele dag buiten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:36

Ook hier sinds zaterdag de groten weer binnen. Shetters blijven wel buiten. Het land was 1 groot zwembad geworden met hoef afdrukken zo diep dat m'n voet er in past, genoeg is genoeg.
Heb het een maand langer volgehouden dan volgend jaar, dus wie weet ooit, lopen ze gewoon het hele jaar door 24/7 buiten.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:47

Ik heb ze vorige week woensdag terug gehaald, vanwege de enorm slechte voorspellingen. Nu heb ik spijt, want het viel uiteindelijk reuze mee. Maar goed, nu staan ze nog 24/7 in de paddock, dus ze hoeven niet helemaal te klagen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:31

Hier is het nu echt afgelopen. Zaterdag stonden ze nog op het land.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:19

Ik was gisteren bij de opfok waar onze 2 jarige staat. Is 25 minuutjes rijden en de weides waren daar zoveel natter als bij ons. Wat een verschillen. Bij ons nog geen plasje water te bekennen op de weides..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:28

Het paard heeft bij ons op zondag een extra stuk weiland gekregen. Het stuk waar hij stond was heel nat en nu heeft hij aan weerszijden daarvan weer een droog stuk, met aan één kant gras (de andere kant had hij al kaal gegeten.)