Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:19

Maar wel heel lief dat je dat veulen helpen wil, maar het gaat er meer om dat er ook een moeder is die erbij betrokken is. Straks zie je het geld nooit terug.

Ik denk zelf dat ik het dier ook geholpen had uit eigen zak, zeker als het gaat om een veulen.

Fijn dat het toch nog goed afloopt en voor jou een hele zorg minder.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:21

Woensdag word hij opgehaald, ik krijg zojuist een mailtje :)

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:35

Fijn zo :)

Heb je het nog gehad over je onkosten vergoeding?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:52

Equi_Dor schreef:

Dat durf ik niet :+

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:54

Dat kan ik mij goed voorstellen, toch lijkt het mij wel verstandig. De brief met het verschuldigde bedrag heb je haar al gestuurd, toch? In dat geval zou ze het aan moeten zien komen. Ga er in ieder geval maar niet vanuit dat ze het uit zichzelf gaat geven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:02

Komop TS, je moet het in ieder geval uitpraten met Truus d'r moeder. Aangezien jullie vriendinnen zijn is het misschien een optie om de kosten 50/50 te delen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:10

Balou_k schreef:
Equi_Dor schreef:

Als de moeder je vriendin is, dan zeker weten vragen om je geld.
Als vriendin zou ze je gelijk terug betalen, dit blijft altijd tussen jullie staan. Als je zoiets wilt afsluiten doen het dan ook helemaal.

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:32

Balou_k schreef:
Equi_Dor schreef:

Hoezo niet?

Stel dat het andersom was. Dat het jouw diertje was, of van je dochter, en degene die er al die tijd tijd, aandacht en geld heeft ingestoken vraagt je om een vergoeding voor die gemaakte kosten. Zou je dat dan raar vinden?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 20:20

Slecht nieuws.. Het meisje kwam hem halen tot een stalgenoot een verhaal van hier tot tokio verzon dat ik niet zou hebben verteld dat Pablo rotstraal had.. Terwijl dit duidelijk in de advertentie's staat.. Dat Pablo nooit bereden zou kunnen worden hierdoor en wat ze zich wel op de hals haalde..
Het meisje heeft meerdere keren herhaald dat ze wist van de rotstraal en wist wat het inhield, haar vader had er echter geen vertrouwen meer in en dus staat Paabje nog mooi bij ons in de wei.

Hij staat dus alsnog te koop..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:29

Fijn zo'n stalgenoot...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:32

Wat een rotstreek zeg,het is dat ik geen plek meer heb.Sneu voor het veulen en voor jou natuurlijk

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:16

Nou fijn is dat! Maar meis, ik zou desnoods zelf een ander plekje zoeken met je paardje want je trekt het je (logisch) te veel aan. Het is niet jouw probleem. Draai hoe moeilijk ook je hoofd af en loop voorbij. Gaat het te lang duren schakel je de dierenbescherming in , maar ik hoop dat de stal eigenaar eerder beslag legt op het veulen. Waar was Truus dan of haar moeder?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 21:44

pipo schreef:
Nou fijn is dat! Maar meis, ik zou desnoods zelf een ander plekje zoeken met je paardje want je trekt het je (logisch) te veel aan. Het is niet jouw probleem. Draai hoe moeilijk ook je hoofd af en loop voorbij. Gaat het te lang duren schakel je de dierenbescherming in , maar ik hoop dat de stal eigenaar eerder beslag legt op het veulen. Waar was Truus dan of haar moeder?

Truus was bij een introductieweek van haar school, moeder was er ook.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 07:40

Die stalgenoot heb je toch wel even apart genomen, mag ik aannemen?

Verdorie wat sneu zeg, zal duimen dat je spoedig een nieuwe koper vind.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 08:04

Ik zal even uit leggen hoe het precies ging..

Ik had rond 14:00 uur afgesproken en had al aangegeven dat ik door school wat later kon zijn. Ik was er inderdaad vijf minuten later en toen stond het meisje met de stalgenoot te praten, deze mevrouw heeft altijd een erg rood hoofd bij mentale inspanning en ik wist alweer hoe laat het was..

Ik liep er op af en gelijk werd er mij toe geschreeuwd hoe durven jullie zoveel geld te vragen zoveel heeft Truus niet betaald voor dat veulen. Ik heb geprobeerd me rustig te houden en antwoorden dat Truus 250 heeft betaald en 50 euro voor het feit dat pablo een maand langer bij de Fokker bleef. Ondertussen is pablo geënt, ontwormd, bij de hoefsmid geweest en gechipt dus dat die prijs best gevraagd mocht worden.

Het tweede wat ze me toe schreeuwde was dat pablo vreselijk slechte benen had en dat het meisje er nooit op zou kunnen rijden, dan ik totaal gelogen heb in de advertentie.. Ik geloof niet dat ze de advertentie heeft gelezen want hierin staat duidelijk vermeld dat het dier rotstraal heeft en lichte losse knieën. De dierenarts was toevallig gisteren geweest en merkte op dat pablo er netjes bij stond en dat met een beetje groei hij er geen last meer van zal hebben. Je ziet eigenlijk ook niks meer aan hem..

Het meisje bleef maar aangegen dat ze wist van de rotstraal en dat dat geen belemerring is voor het paard, maar haar vader vertrouwd het nu helemaal niet meer wat overigens begrijpelijk is met een schreeuwende vrouw op het erf die roept dat het dier niks waard is en waar je nooit iets mee kan.
Ik heb aangegeven dat ze gerust een dierenarts mochten laten kijken omdat ik zeker weet dat het een leuke recreatieve pony word.

Toen ze weg waren bleef de stalgenoot schreeuwen over de rotstraal en heb toen maar geroepen dat als ze geen verstand van paarden heeft ze er geen moet kopen ook. Ben er in ieder geval erg van geschrokken de staleigenaar is toevallig weg tot vanavond sinds dinsdag maar heb hem gelijk gsmst.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:14

Wat een vervelende situatie, ik hoop dat het snel op gelost is, ik zou eens met haar moeder gaan praten dan...
verder moet dit me van het hart.
dat Vele mensen zo kortzichtig zijn borderline? niet te vertrouwen etc.. Wat een bullshitt! Een borderliner is net zo goed te vertrouwen als andere ALLEEn moeten ze wel hulp hebben om er mee omte gaan. hier krijgen ze gelijk een stempel met niet vertrouwen kunnen niks goed doen etc. Nou kan jullie wel vertellen het is alleen een naam net als andere "ziektes"zijn die mensen ook gelijk niet meer te vertrouwen?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:24

He jakkes, dan is Truus eindelijk zo ver dat ze Pablo wil verkopen, komt er zo'n troela tussendoor.. Ik hoop dat er alsnog snel weer een koper langs komt. Wat ik mij nu afvraag, neemt Truus nu de zorgen voor Pablo wel op zich? Aangezien ze nu wel met de verkoop bezig is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:07

Lekker dan zo´n stalgenoot die zich er tegenaan bemoeit.
Wees jij nou verstandig en laat je niet weer totaal meeslepen in de zorg voor Pablo. Zorg voor z´n hoefjes (dat kun je toch niet laten ;)) en voor de rest is het de zorg van Truus en d'r moeder.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 09:13

Truus is er deze week sowieso niet ik weet niet of ze hierna wel Pablo gaat verzorgen..
Ik verzorg de verkoop als een soort tussenpersoon, en haar moeder is hier ook mee bezig.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:52

Sorry hoor, maar laat het lekker aan de moeder over! Haar dochter, haar paardje dus. Ze heeft geen werk dus kan zij op de afgesproken tijd bij de overdracht zijn.
Je komt zo steeds verder in hun web te zitten. Jouw schuld strakjes hoor, let maar op.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:43

Trek je terug meisje.
Ze gebruiken je!

Hun paard, hun verkoop, hun zorgen.
En als ze slim zijn doen ze hem weg voor 50 euro zodat de kosten niet verder oplopen.

En de stalhouder moet maar zorgen dat het diertje eten krijgt. Staat op haar erf.

Die rotstraal zou ik niet bang voor zijn als koper.
Losse knietjes is vanuit hier niets over te zeggen.

Maar laat het los.
Mensen die jou zo gebruiken zijn geen vrienden.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:24

Ik vind het eigenlijk ook niet zo slim dat jij nu de verkoop regelt. Het probleem daarmee is namelijk dat men jou uiteindelijk zelfs kan verwijten het veulen verkocht te hebben zonder toestemming, en dan heb je problemen met zowel de kopers als Truus en/of haar moeder. Ik ga er ten minste niet van uit dat je het recht om het veulen te verkopen namens Truus zwart op wit hebt staan?
Zelf zou ik er als koper niet veel trek in hebben een veulen te kopen van een tussenpersoon, zonder de eigenlijke eigenaresse of in ieder geval een schriftelijke verklaring en telefonisch contact.
Zorg dus eerst dat je deze zaken met Truus en/of haar moeder regelt.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:09

Ben het helemaal met Sofy eens. Truus blijkt niet een persoon te zijn waar je van op aan kunt, ik denk dat je inderdaad óf de verkoop aan Truus en haar moeder over moet laten, óf alles op papier zetten omtrent de verkoop en het bedrag dat je nog te goed hebt van haar.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 21:15

Sofy schreef:
Ik vind het eigenlijk ook niet zo slim dat jij nu de verkoop regelt. Het probleem daarmee is namelijk dat men jou uiteindelijk zelfs kan verwijten het veulen verkocht te hebben zonder toestemming, en dan heb je problemen met zowel de kopers als Truus en/of haar moeder. Ik ga er ten minste niet van uit dat je het recht om het veulen te verkopen namens Truus zwart op wit hebt staan?
Zelf zou ik er als koper niet veel trek in hebben een veulen te kopen van een tussenpersoon, zonder de eigenlijke eigenaresse of in ieder geval een schriftelijke verklaring en telefonisch contact.
Zorg dus eerst dat je deze zaken met Truus en/of haar moeder regelt.

Ik heb het wel zwart op wit staan gelukkig, en iedereen op stal weet er van af :)
Telefonisch contact kan zeker, maar ik weet meer over Pablo te vertellen incl. data van entingen etc. dan Truus.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 13:40

Pablo staat nog steeds te koop? Weet hier iemand, iemand met interesse?