Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:50

Oh, haha sorry! ik las het verkeerd.. Ik keek bij de tijdelijke info verzamel site :p Ik zal eens gaan kijken! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 17:56

Dat dacht ik wel :P

Ik zie een dergelijke reactie al een paar keer van mensen...ik zet er elke keer bij dat het een tijdelijk-info-verzamel-website is, op die website zelf staat het ook op de eerste 3 regels van de openingspagina vrij duidelijk dat dit uiterlijk niks te maken heeft met hoe de website moet worden.... maar toch lijken mensen te denken dat het zoiets moet worden :P

Dat is nu precies waarom ik de "echte" website gruwelijk simpel wil maken: mensen LEZEN niet :P

Heb ik zelf overigens ook hoor, ik ben net zo erg, maar dit bevestigt het maar weer :P

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:04

Haha ik heb gewoon niet de concentratie om alles te lezen.. Waar precies kan ik die punten vinden waar je nog mensen voor zoekt? Ik heb moeite met mijn aandacht erbij houden met het lezen van lange teksten, ben na de 1e pagina al gestopt met lezen :$ sorry.. (nou voel ik me een lastig persoon.) Over de layout: ik zou het niet te simpel houden.. Dan word het al snel saai.. de site moet ook de aandacht trekken waardoor mensen het gaan lezen. Alleen moet het niet te druk worden, want dat leid weer veel te veel af. :p

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:36

Dat heb ik zelf ook, geen zin in lange teksten lezen vanwege toch al te weinig tijd voor alles :P

Ik heb echt nèt een post geplaatst, zie een stukje hier boven, en Telpeva ook, eerder vandaag :)

En alle knopjes op de website moeten pagina's worden :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:17

Idee! Takenlijstje, als er een taak bij komt, kan hij erbij in de quote! wanneer er een taak wijzigt of voltooit is, kan dit ook aangegeven worden in de quote. Simpelweg dit bericht quoten, aanpassen en posten dan is iedereen weer up to date van de meest recente open taken.

Citaat:
Huidige takenlijst:

Foto's en afbeeldingen:
Als mensen foto's beschikbaar willen stellen dan kunnen ze mij een PB sturen (Bokker Pmarena, TS)
We hebben al behoorlijk wat foto's, maar wat we nog zoeken:
- leuke foto's van paarden op stal: nette, ruime, lichte stallen en tevreden, mooie paarden
- slowfeeders, liefst met paarden die er aan eten: bakken, kliko's, tonnen en dergelijke. De rechthoekige netten daarvan hebben we al genoeg foto's
- foto's van paarden in een nette paddock
- foto's van (paarden in) een actief-stal
- foto's van (paarden in) een Paddock Paradise

Informatie:
En natuurlijk mensen die de info willen schrijven en goede links willen verzamelen voor de pagina's behorende onder de knopjes van deze tijdelijk verzamel-site:
http://zorggoed.webklik.nl/page/homepage

Grafisch Gebied:
- Grafisch iemand die goed en netjes foto's vrijstaan kan maken, met transparante achtergrond.
- Grafisch iemand die foto's kan bewerken, denk hierbij bijvoorbeeld aan rommel, hekwerk, en drollen weg photoshoppen.
- Grafisch iemand die icoontjes kan ontwerpen (zie een eerdere post van Pmarena)
- Grafisch iemand die zich met het uiterlijk van de homepage kan bezighouden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:43

Ik ben begonnen met tekst over basisbehoeften van het paard (moet alleen misschien nog aangepast worden aan de op de site gewenste benamingen) en de verschillende vormen van huisvesting.
Als ik alle mij bekende vormen van huisvesting beschreven heb en ze ingevuld heb in soort van schema met basisbehoeften, stuur ik het in/plaats ik het en kan het eventueel aangepast worden.
Dan is er in elk geval een soort van basistekst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 08:49

Telpeva: daar zat ik vannacht ook aan te denken inderdaad, maar gelukkig ben je me voor, scheelt me weer een taakje op mijn lijstje voor vandaag +:)+

Ik denk dat het ook handig is als mensen hun naam kunnen zetten achter een meer-info-stukje, zodat we zien wie-waar mee bezig is, ik zal zo nog even de quote aanpassen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 08:51

Joyce: klinkt prima +:)+

Als we gewoon alle meer-info-pagina's ingevuld hebben, kunnen we er voor het online gaan van de echte website nog even overheen gaan zodat we overal de zelfde opmaak krijgen qua teksten en eventuele spellingsfoutjes ofzo er uit halen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 09:52

Citaat:
Huidige takenlijst:

Foto's en afbeeldingen:
Als mensen foto's beschikbaar willen stellen dan kunnen ze mij een PB sturen (Bokker Pmarena, TS)
We hebben al behoorlijk wat foto's, maar wat we nog zoeken:

- leuke foto's van paarden op stal: nette, ruime, lichte stallen en tevreden, mooie paarden
- slowfeeders, liefst met paarden die er aan eten: bakken, kliko's, tonnen en dergelijke. De rechthoekige netten daarvan hebben we al genoeg foto's
- foto's van paarden in een nette paddock
- foto's van (paarden in) een actief-stal
- foto's van (paarden in) een Paddock Paradise

Let op: voor op de website hebben we natuurlijk wel MOOIE foto's nodig met blije / energieke paarden er op.
Scherp, duidelijk, goede belichting, niet al te klein en gewoon een mooi plaatje voor publicatie op een website :)

Informatie:
En natuurlijk mensen die de info willen schrijven en goede links willen verzamelen voor de meer-info-pagina's.
Hier onder vind je links naar opzetjes voor die pagina's. ***LET OP: deze links gaan PUUR om de tekst, de website waar ze op staan heeft qua uiterlijk verder NIETS te maken met de echte website zoals we die gaan plaatsen. De links zijn PUUR voor het verstrekken van info tijdens de ontwikkeling, zodat we dat niet allemaal steeds op Bokt uit hoeven te schrijven***

De volgende pagina's moeten nog gevuld worden met een stukje basis-uitleg over dat onderwerp, en een verzameling interessante links die overal wat dieper op in gaan / nog wat extra info geven. Uiteraard zoeken we hier ook passende foto's bij voordat de echte site online gaat :)

Wil je een stukje schrijven, kopieër dan even deze hele quote en zet dan even je naam erachter zodat iedereen kan zien dat jij al aan dat stukje werkt :)

Opletten stalling: aanvulling van dit lijstje gezocht
Welzijns-piramide: invulling van de lagen: aanvulling / verbetering van dit lijstje gezocht
FAQ : plus antwoorden!: aanvulling van dit lijstje gezocht

Hooinet: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden, hoe maken - pmarena maakt deze
Hooikist: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden, hoe maken
Hooitas: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden, hoe maken
Hooi-kliko/ton/enz.: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden, hoe maken

Voederautomaten: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Goede stal (basis): korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Stal met halve wand: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Schuilstal: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
(Stal) Speeltjes: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Sociaal contact: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.

Kudde: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Vrije beweging: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Uitloopje: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Schuilmogelijkheden: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Rolplek maken: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.

Track / looppad: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Paddock Paradise: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Actiefstal: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Schuilmogelijkheden: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.
Rolplek maken: korte uitleg, voor- / nadelen, mogelijkheden enz.

Grafisch Gebied:
- Grafisch iemand die goed en netjes foto's vrijstaand kan maken, met transparante achtergrond.
- Grafisch iemand die foto's kan bewerken, denk hierbij bijvoorbeeld aan rommel, hekwerk, en drollen weg photoshoppen.
- Grafisch iemand die icoontjes kan ontwerpen: http://zorggoed.webklik.nl/page/icoontjes
- Grafisch iemand die zich met het uiterlijk van de homepage kan bezighouden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:27

In mijn beschrijving komen de volgende huisvestingsvormen kort aan bod:

Individueel:
stand (ongewenst, alleen geschikt voor kort vastbinden voor verzorgingsdoeleinden)
binnenbox met of zonder luik
Buitenbox
Buitenbox met uitloop (een kleine uitloop aan de stal vast ter vergroting van het bewegingsoppervlak ten opzichte van alleen de stal en mogelijkheid voor het paard om in de zon en frisse lucht te staan met meer uitzicht. Verbetering mogelijk door bijvoorbeeld buiten te voeren/binnen de waterbak zodat meer heen en weer gelopen wordt en de paarden in de frisse lucht eten)
Inloopstal/Schuilstal in paddock of weide (stal waar de paarden zelf heen en weer kunnen lopen tussen paddock of weide en de stal.

voorgaande al dan niet gecombineerd met weidegang of paddock.

Groepshuisvesting

groepsstal/loopstal (grotere stal waar meerdere paarden in staan als groepje, vaak gebruikt bij opfok van jonge paarden)

Loopstal met uitloop (groepsstal waarbij de paarden en eigen uitloop hebben verbonden aan de stal zodat de paarden zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten staan en meer bewegingsruimte hebben. Al dan niet met voer en/of water buiten de stal)

Weidegang (24/7)
Weidegang met Inloopstal

Bewegingsstal (o.a. Hit Actief)

Paddock Paradise

Waarbij de kwaliteit van huisvesting in een weide, Paddock Paradise of bewegingsstal, sterk kan verschillen naar gelang de kwaliteit van de bodem, de indeling van het terrein en het aan of afwezig zijn van geschikte schuilgelegenheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 12:40

Dat zou echt helemaal top zijn Joyce als je op die gebieden wat info neer wilt zetten, dan hebben we al een heel groot deel van de informatie voor op de website +:)+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:15

Ik wil wel de icoontjes ontwerpen? weet niet hoe groot je ze wilt hebben en hoe je wilt dat ze eruit zien? :P en waar voor je de icoontjes wilt hebben.

EDIT: ik zie nu pas op de site waarvoor je ze wilt haha.

Nog een edit: Hoe groot wil je ze hebben? ik weet niet of iedereen duidelijk zal zien wat met de icoontjes bedoeld word, dus ik vraag me af of het handig is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:35

Zou top zijn mirthheee +:)+

Hoe groot, dat is afhankelijk van hoe groot de piramide wordt, het zou fijn zijn als we icoontjes tot onze beschikking zouden hebben, in een bestandsformaat dat gewoon mooi blijft bij verkleinen of vergroten :)

Denk aan dit soort icoontjes, maar dan dus een paardenversie die al aangeeft dat de stal dicht of open is of een uitloopje heeft, de paarden apart in een stal met hoge wand staan of met een half hoge tussenwand, of zonder tussenwand maar met een draadje er tussen, of in een groep....zie omschrijving op de website :)

Afbeelding

Daarmee kun je heel simpel, zonder woorden, en toch heel duidelijk weergeven wat je bedoelt en kunnen mensen doorklikken als ze meer willen weten :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:38

"- Grafisch iemand die foto's kan bewerken, denk hierbij bijvoorbeeld aan rommel, hekwerk, en drollen weg photoshoppen."

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar ik wil opzich de foto's wel bewerken, troepjes/drollen/hekwerk wegwerken enzo, als daar nog iemand voor wordt gezocht :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:33

Hee, ik heb een icon alvast gemaakt, moet je even kijken of je het zo goed vind dan maak ik ook de rest :P

Het is natuurlijk niet de originele grootte maar dan kan je dus naar mening aanpassen (:.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 19:47

Dat kan best een goed begin zijn, leuk gedaan +:)+

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:28

Dus kan ik de rest maken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:30

Wat mij betreft: GRAAG :j

Ik ben erg benieuwd :#

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:34

Als de iconen echt in de knoppen/verdiepingen van de piramide moeten komen te staan, zullen de icoontjes wel een stuk kleiner moeten (zal meteen even opmeten voor je wat de afmetingen van de piramides zijn)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:39

Ja, heb je al wat gemaakt voor de piramide...? Spannend :)

Die afmetingen zijn uiteraard wel zo handig om te weten inderdaad, dan is het makkelijker om te bepalen hoe groot de icoontjes moeten worden en hoe gedetailleerd ze kunnen worden.

Ik neem aan dat het qua grootte aardig ophoudt zo rond de maat van de verzameling icoontjes hier boven...?

Dan zullen details zoals de scharnieren van de staldeur niet meer zichtbaar zijn :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:41

Voor de icoontjes, wegwerken van objecten en evt. het vrijstaand maken van foto's kan ik ook mijn hulp aan bieden. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:45

Als je ook wat icoontjes wilt maken: graag! Twee kunnen meer dan 1 :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:47

Even voor de icoontjes, kun je die van huisvesting maken van de onderdelen die ik heb benoemd?
Op de site van http://www.lag-online.de/
Artgerechte haltung; Haltungssysteme krijg je ook tekeningetjes als je de verschillende soorten huisvesting aan klikt. Daar zal wel copyright op zitten, maar als we ook zoiets van "onszelf" zouden hebben, dan zou dat super zijn!

Hun schema met + jes ga ik ook proberen aan te passen aan de soorten huisvesting die wij bespreken en de basisbehoeften die wij benoemd hebben.

Moeten de korte beschrijvingen van de soorten huisvesting helemaal neutraal beschrijvend zijn of mag ik wel verwijzen naar al dan niet tegemoet komen aan bepaalde behoeften?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:03

pmarena schreef:
Ja, heb je al wat gemaakt voor de piramide...? Spannend :)

Die afmetingen zijn uiteraard wel zo handig om te weten inderdaad, dan is het makkelijker om te bepalen hoe groot de icoontjes moeten worden en hoe gedetailleerd ze kunnen worden.

Ik neem aan dat het qua grootte aardig ophoudt zo rond de maat van de verzameling icoontjes hier boven...?

Dan zullen details zoals de scharnieren van de staldeur niet meer zichtbaar zijn :)

Ik heb er nog niet aan kunnen werken, heb helaas afgelopen dagen vrijwel geen vrije tijd gehad ;( weekend was weer eens veel te vol gepland...

Heel eerlijk gezegd denk ik dat de icoontjes nog vele malen kleiner moeten/kunnen, meer de grootte ongeveer van bijvoorbeeldde icoontjes en knoppen onder de youtube filmpjes (play, pause, volume, etc.)

Hier 2 maal de bovenste verdieping balk van de piramide, één versie voor 'gewoon' en een versie voor de mouseover.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naborah schreef:
Voor de icoontjes, wegwerken van objecten en evt. het vrijstaand maken van foto's kan ik ook mijn hulp aan bieden. :)

Heb je misschien al toegang tot de afbeeldingen database? anders kan ik je wel alvast wat foto's mailen die eigenlijk nog wat gephotoshopped moeten worden :)

Echt super dat iedereen zo fijn samen wil werken! dikke pluim aan iedereen +:)+
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 25-06-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:06

@pmarena Ik ga m'n best doen. Belangrijk is dat ze wel hetzelfde blijven qua stijl en dat ze in het goede formaat gemaakt kunnen worden.
@Telpeva, heb jij de maten voor de icoontjes al bekend? En voor zover ik weet kan ik (nog) niet in de afbeeldingen database. Zou ook niet weten waar ik dat moet vinden en aan wie ik daar toestemming voor moet vragen. Ik PB mijn emailadres wel even voor de foto's. :)