Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:55

Nee nooit, wel met hakken en soms hakken met een open teen, dat maakt me dan niet zoveel uit. Maar dat heb ik meer aan als ik ze binnen of buiten zet of even snel voer. Als ik echt ga poetsen of rijden ofzo dan doe ik wel gewoon mijn laarzen aan.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:30

Ik deed het nooit, en toen één keer op voltige wedstrijd even stukje met
pony wandelen, zodat ie niet steeds op trailer stond. Het resultaat zwaar
gekneusde enkel.
Dus ik heb nooit meer slippers aan bij paarden in de buurt!

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:38

Nee, nooit (meer) Ik heb het helaas op de harde manier moeten leren. Ik haalde mijn paard op uit de wei met mijn ballerina's (wat eigenlijk niet zo gek veel meer is dan teenslippers) en toen hij ergens van schrok zette hij zich af met zijn voorbenen. Of eigenlijk hij zette zich schrap...op mijn teen ;(
Gevolg, hevig bloedende tenen en nu een lelijk litteken. Ik ben nu dus voor goede schoenen en ik hoop dat deze verhalen mensen afschrikt om teenslippers te dragen!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:13

Ik trek noooooooooit slippers aan in de buurt van mijn paard. Mijn friese muts is nogal een kolos en vaker lomp dan niet ;) ze kan heel onbenullig haar been eventjes een pasje opzij zetten en met haar volle gewicht op je voetjes belanden. Dan heb ik liever wat aan!

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:22

alleen bij me eigen pony. ik weet het is gevaarlijk maar is 30 graden ga ik niet me stalschoenen aan doen om even ponylief uit het land te halen. moet ik andere paarden binnen halen doe ik wel stalschoenen aan. ik moet ook bekenen als het echt warm is ga ik ook buiten rijden zonder zadel en hoofdstel met me slippertjes maar me cap gaat altijd op.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:24

ik toevallig van de week even , toen ik uit het zwembad kwam , toen heb ik hem even geborsteld maar
verder nooit hoor , warm ? jammer dan , dan maar gympen aan , geen slippers .

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:33

Jups, ik doe het wel. En er is ook wel eens op mn teen gestaan, flink blauwe teen.
Tja.. Ik vind het eigenlijk niet zo'n probleem, rijd soms ook wel zonder schoenen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:39

Ik doe het nooit. Heb altijd dichte, stevige schoenen aan. Ik vind het ook niet prettig om met korte broek bij de paarden te zijn. Zeker in de wei (teken, dazen en andere ellende) zul je me nooit met korte broek zien. Maar ook niet bij poetsen of iets.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:45

Voeren doe ik wel eens op slippers en wandel wel eens zo door de wei, maar verder nooit.
Maar ik bedenk me dat ik wel eens poets met ballerina's aan, lijkt me even 'gevaarlijk' dan slippers.
Gelukkig is Prins nog nooit op m'n voet gaan staan. Mijn vorige paard is eens op m'n voet geknald
en dat was flink gekneusd, en toen had ik gelukkig wel laarzen aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:50

Ik had dichte schoenen aan en wandelede met mijn paard, een vrachtwagen kwam langs en paard draaide en zette hoef op mijn schoen. Het bloed kwam door mijn leren schoen heen, en op stal schoen uit gedaan, nou het zag er niet uit. Thuis meteen naar de H.A, heb heel lang problemen er mee gehad. En het gebeurde me vaker, is gewoon een rare zwakke nagel. Dus nee als het zo al kan gebeuren dan zeker geen teenslippers aan bij de paarden.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:53

Blote voeten bij de paarden vind ik doodeng... Ik heb gelukkig gewoon mn schoenen op stal staan dus ik heb altijd gebschikking over mn geliefde veiligheidschoentjes :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:57

warm weer of niet, ik heb schoenen aan.
of ik nou toevallig in een rokje rond loop boeit me niet.
teenslippers is een no go.
okee met water geven heb ik dan wel eens teenslippers aan maar dan hoef ik niet de weide in

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:09

Ja hoor, in de zomer loop k gewoon op mn slippertjes, en schrikt ie, heb k pech! Rij ook zonder schoenen als t mooi weer is, heerlijk!!bij al mn pony's trouwens

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:17

Leuk topic!

Ik draag nooit slippers of sandalen bij paarden. Het is gevaarlijk en ik wordt er onzeker van en dat merken de paarden, dus dubbele kans dat het misgaat.
Mijn dochter mag het ook niet van mij, dus altijd stalschoenen, zomers met korte broek, staat heel charmant :D

Ik zag een paar dagen geleden een tweet van Anky met een foto van haar kids, op sandalen bij hun pony's. Ik mag hopen dat ze nu geen blauwe teentjes hebben.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:19

Ik durf het hier ook bijna niet neer te zetten maar ik heb dus vorige week maandag,2e pinksterdag, op slippers gelopen bij mijn paard en daarna de hele dag in het ziekenhuis gezetten |(
Ik was klaar met rijden en wilde mijn paardje naar het weiland brengen, omdat het zo warm was deed ik mijn laarzen uit en mijn slippers aan. Ik liep met haar naar het weiland en toen gebeurde het, ik was te laat met mijn voet wegtrekken toen ze zich omdraaide en ze schampte mijn voet.
Resultaat: een grote teen die gebroken is en de nagel van mijn grote teen eruit tot het nagelbed, deze hebben ze vast moeten hechten anders zou er nooit meer een nagel terug groeien! Ik zit nu nog thuis en donderdag naar het ziekenhuis om de hechtingen eruit te laten halen!

Allemaal mijn eigen schuld, absoluut! Loop dus NOOIT op slippers op stal ook al denk je dat het maar even snel is! Voor de mense die willen weten hoe het eruit zag kan ik nog foto's plaatse :D
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 04-06-12 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:20

ik heb met teenslippers op mijn paard gereden voor nood maar voor de rest doe ik het nooit :n

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:03

cinn87 schreef:
Ik durf het hier ook bijna niet neer te zetten maar ik heb dus vorige week maandag,2e pinksterdag, op slippers gelopen bij mijn paard en daarna de hele dag in het ziekenhuis gezetten |(
Ik was klaar met rijden en wilde mijn paardje naar het weiland brengen, omdat het zo warm was deed ik mijn laarzen uit en mijn slippers aan. Ik liep met haar naar het weiland en toen gebeurde het, ik was te laat met mijn voet wegtrekken toen ze zich omdraaide en ze schampte mijn voet.
Resultaat: een grote teen die gebroken is en de nagel van mijn grote teen eruit tot het nagelbed, deze hebben ze vast moeten hechten anders zou er nooit meer een nagel terug groeien! Ik zit nu nog thuis en donderdag naar het ziekenhuis om de hechtingen eruit te laten halen!

Allemaal mijn eigen schuld, absoluut! Loop dus NOOIT op slippers op stal ook al denk je dat het maar even snel is! Voor de mense die willen weten hoe het eruit zag kan ik nog foto's plaatse :D

Oooohh jakkes toch!! Dat lijkt me een hele goede reden voor iedereen die het wel doet, om er maar héél snel mee te stoppen..
Heel veel beterschap en hopelijk herstelt je nagel ook goed!! :(:)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:31

Ik heb altijd mijn jodphurs aan of gympen. Teenslippers moet ik niet aan denken. Ik heb vorig jaar een teen open en gekneusd gehad omdat mijn pony op mijn voet was gesprongen. Ik had toen mijn jodhpurs aan en wil er niet aan denken hoe mijn voet eruit had kunnen zien als ik teenslippers aan had gehad.....

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:02

ashley1 schreef:
cinn87 schreef:

Oooohh jakkes toch!! Dat lijkt me een hele goede reden voor iedereen die het wel doet, om er maar héél snel mee te stoppen..
Heel veel beterschap en hopelijk herstelt je nagel ook goed!! :(:)

Thanx, gaat goed komen ;)

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:46

ik moet eerlijk bekennen dat ik heel vaak crocs of slippers met mooi weer draag bij de paarden
mn paarden staan aan huis dus voeren en binnen zetten doe ik eigenlijk 90% van de tijd met crocs
tot nu toe altijd goed gegaan

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:53

nicoleboogie schreef:
ik moet eerlijk bekennen dat ik heel vaak crocs of slippers met mooi weer draag bij de paarden
mn paarden staan aan huis dus voeren en binnen zetten doe ik eigenlijk 90% van de tijd met crocs
tot nu toe altijd goed gegaan

Het is ook heerlijk hoor om even op je slippers of crocs de paarden te doen, helemaal als ze aan huis staan natuurlijk.
Of als je de paarden gaat wassen liep ik altijd op blote voeten, lkkr samen kliederen met het water.
Maar ongeluk zit in een klein hoekje heb ik nu meegemaakt, en denk dat ik dus nooit meer op slippers loop bij mijn paard ;)

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:58

kan me heel goed voorstellen dat je nu niet meer op slippers loopt!
alleen ik ken mezelf, ik ga niet elke keer schoenen aan doen als ik even naar de paarden ga in de tuin :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:29

daar pas ik voor..
het doet al pijn als mn pony op mn teen gaat staan als ik een schoen aan heb, laat staan met een slippertje aan

mij niet gezien

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:27

Ook ik kom net uit het ziekenhuis... Mijn nagel is compleet vermeubeld samen met mijn dikke teen. ;( Niet door een van de paarden, maar door 't hek van de paarden. :')

Iemand die de walgelijke foto wilt zien :')

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:43

Ja hoor ik wel! :)) Het is hier in Zuid Tunesie van Mei tot en met Oktober heet en vaak rond de 40°C en nog hoger, geen haar op mijn hoofd die me overtuigd om dichte schoenen te dragen, ik heb wel geleerd heel alert te zijn, ik heb 1 keer een hoef op mijn teen gekregen, blauwe nagel als gevolg, en het overkwam me door dat we met 2 man aan een pony stonden te duwen.
Rijden doe ik wel met dichte schoentjes maar na het rijden gaan die direct uit. Veels te heet! :o