Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Dat is denk ik ook een van de punten die elke keer weer omhoog komt in de discussie van optimale stalling: vind de juiste samenstelling. Bij veel stallen heb je weinig keus.
Al gaat het dan bij een rustige groep helaas nog wel eens fout, maar dat risico loop je nu eenmaal met paarden.
Huertecilla schreef:Chaos schreef:Ik heb ze niet hoog in sport lopen maar die van mij wil ik 's nachts niet buiten. Ook de jonge paarden staan 's nachts lekker op stal.
Je weet niet dat paarden meer náchtdieren zijn?
Huertecilla schreef:Chaos schreef:Ik heb ze niet hoog in sport lopen maar die van mij wil ik 's nachts niet buiten. Ook de jonge paarden staan 's nachts lekker op stal.
Je weet niet dat paarden meer náchtdieren zijn?
lailapri schreef:maar wordt wel dominant gekocht. Het was volgens de verkopers een zeer dominant paard die niet bij andere kon.
Jammer dat je de spanning in de redelijk ontspannen houding niet ziet, dan heeft het denk ik ook geen zin om er verder over te discuseren.
Mindfields schreef:Gypsy schreef:Dat vage onderzoek waarbij niet duidelijk was om wat voor soort huisvesting het ging?
Als je je paard de hele winter ophokt, en dan in de lente ze plots de wei opgooit, kun je imo blessures verwachten. Dat staat er bij veel mensen om bekend dat de paarden helemaal uit hun dak gaan.
Hoe korter ze buiten zijn, hoe groter de kans op blessures.
Paarden die altijd buiten zijn, weten prima hoe de ondergrond is, en wanneer ze wel en niet een sprintje kunnen trekken. Er word hier ook wel eens gek gedaan, maar bij sneeuw en vorst bijvoorbeeld houden ze zich kalm.
En ik denk nog steeds dat de pezen door scheef rijden/eenzijdige belasting/te zwaar trainen tijdens de training zwakker gemaakt worden/beschadigen, en als er dan in de wei indd een misstap gemaakt wordt dat dat dat druppel is voor die pezen en dat er dan iets kapot gaat. Ja het is in de wei gebeurt maar de oorsprong van de blessure ligt dan toch bij de training.
russel schreef:Ik zie wel spanning en ook een gespannen blik in de ogen , geen rustige zachte ogen......heel gezicht spanning.....