eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 19:54

Kyralovertje schreef:
Áls ik het zou eten, dan eet ik liever paardenvlees dan vlees van varkens of koeien (en alle andere dieren). Paarden worden namelijk pas afgemaakt als ze iets mankeren, en worden er niet voor gefokt. Koeien worden ervoor gefokt en worden volgepropt met hormomen zodat ze sneller groeien. Dát vind ik pas zielig! Dan eet ik dus liever paard.. dan koe Knipoog

even een misverstand, maar er worden dus wel paarden gekweekt voor de slacht, denk aan boerenpaarden, percherons etc
die worden gefokt voor de slacht!
dus...daar zit je even mis kyralovertje Bloos

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 14:43

In Nederland is haast geen (zeer nihil) fokkerij voor het vlees van paarden. Ik heb een tijd op de hoge agrarische school gezeten en heb veel gezien van de bioindustrie..
Jullie willen niet dat ik het percentage slachtpaarden dat hier aan de slacht wordt aangeboden er inderdaad op transport gaat. (zoals ik het toen heb gehoord) maar je mag er vanuit gaan dat als je er niet zelf bij bent (of iemand die je vertrouwd) dat ze het land uit gaan.

Ik heb ook gezien hoe kippen en varkens worden gehouden voor vlees. koeien valt dan nog mee die lopen in de zomer meestal buiten

Voor iedereeen die nog de illusie heeft dat scharrelkippen los lopen : die zitten ook gewoon opgesloten in een schuur.
Sindsdien ben ik dus géén vegetariër meer maar probeer ik alleen scharrelvlees te kopen. Dan maar een dag minder vlees maar in mijn ogen helpt dat om de agrarische sector minder intensief te maken. Als Alle bokkers morgen alleen maar biologisch vlees eten dan stijgt de vraag naar biologisch vlees en wordt het vanzelf goedkoper. En dan kunnen ook studenten enzo het kopen.

Als je vegetarisch bent mag dat van mij maar als je denkt dat je daar dieren mee red ben je wel redelijk naïef. Nederland heeft daarvoor veel te veel agrarische bedrijven. Scharrelvlees is alleen maar zo duur omdat er nog maar weinig boerderijen zijn die biologisch zijn.

DUS: de vraag naar biologische producten moet eigenlijk omhoog, maar weinig mensen willen of kunnen er meer voor betalen. Ik los dat op door niet iedere dag vlees te eten. op de biologische boerderijen lopen de dieren zoals zij ze graag zien lekker los.

Ik eet juist wel paardenvlees en wild. Omdat die niet uit de industrie komen wild heeft vrij kunnen leven. Kip koe en varken niet. Als je hebt gezien hoe dat gaat met die varkens dan is een hertenbiefstukje ineens wel erg vriendelijk hoor. Wild is niet volgespoten met hormonen.. of ongezond snel vetgemest.

Ik denk dat het ook met leeftijd te maken heeft vroeger toen ik nog op de pony's reed wilde ik ook principieel geen paardenvlees en ook geen ander vlees.. Ik vind het voor mensen niet meer onnatuurlijk om vlees te eten.. er zijn wel meer dieren die omnivoor (alles eters) zijn zat zelfs. De een zijn dood is de ander zijn brood. Ik de oertijd werd er al door mensen op beesten gejaagd. Ieder meot het op zijn eigen manier invullen en met zijn eigen geweten overweg en dit is mijn manier.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:10

Antoinette schreef:
Wij eten het wel Vingers aflikken

Ik ben dol op vlees en ook paardenvlees. Toen we ooit een paard van ons naar de slacht is gegaan hebben we een tijd geen paardenvlees gegeten.

Maar ja, ik vind het lekker en heb er eigenlijk geen problemen mee.

Ik eet ook gewoon paardenvlees, maar ik kan me voorstellen als je eigen paard naar de slacht gaat je even geen zin hebt in paardenvlees. Je eigen paard opeten gaat wat ver.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:49

wat ik altijd een beetje raar vind is dat het opeens zo zielig is dat er paard word gegeten terwijl die zielige varkentjes een heel naar leven hebben die per vrachtwagen hier eens worden gebracht en die dan geen water en voer hebben. En een paard dat ( meestal) een fijn leven heeft gehad en dat dan naar de slacht gaat. En word opgegeten. DAn vind ik het zieliger voor die koetjes die er voor 'geboren' zijn!!

p.s. ik eet geen vlees!! Tong uitsteken Tong uitsteken

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:52

Tja, ik eet met gemak een paardenbiefstukje weg hoor..
Ik ga niet lopen zeiken dat ik het zielig vindt, dat doe ik ook niet van koeien, varkens etc. Wij eten trouwens wel alleen biologisch vlees..

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:29

Ik zag vandaag weer een pakje in de koelkast liggen, maar ik moet er niet aan denken om het op te eten!! Ik vind het ten 1e niet lekker en ten 2e vind ik het een heel raar idee dat ik een gezond paard in de wei heb ik staan waar ik elke dag met plezier op rijd en dat ik vervolgens een "ander paard" op ga zitten eten!

Zo hebben we een keer een lammetje in de diepvries laten slachten wat we zelf met de fles groot hadden gebracht! Nou me ouders aten er met smaak in, maar ik krijg dat echt niet door me strot!! Het idee gewoon!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:32

Ik eet het niet. Ik heb het vroeger wel gegeten, en vond het heerlijk. Maar nu ik paardengek ben vind ik het niet meer lekker, vooral omdat ik weet wat voor verhalen erachter zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:57

het is hier eerder al gezegt
als je als paardengek (en dan bedoel ik dus een ECHTE paardengek) paardenvlees eet, is het toch alsof je, je beste vriend opeet?
zou er niet aan mogen denken dat ik pharaon of een ander paard op moest eten Verdrietig kan het ook niet zien liggen!

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 07:21

ik eet het dus echt niet!!! (soort van paardenvegatarier)
Vind het dus onwijs zielig dat er paarden worden geslacht omdat mensen zonodig hun vlees willen hebben!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 07:56

Ik eet het sowiezo niet, omdat ik vergetariër ben.
Zou ik vlees eten, zou ik het gewoon niet eten, om de simpele reden dat ik ze liever in de wei zie dan op mijn bord Haha!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:19

Ik hou zowiso niet echt van vlees, ik eet wel eens een gehaktballetje mee of zondags een ofandere duurdere soort vlees (biefstukje, varkenshaas,cordonbleu) maar verder eigelijk bijna niks. (ohja, ook wel vis, maar dat valt niet echt onder vlees)
Paardenvlees krijgen we thuis bijna nooit, het enige paardenvlees dat we wel hebben is vleeswaren, en ik lus geen vlees op brood dus dat eet ik nooit.
Een frikandel lust ik trouwens wel, daar zit ook paardenvlees in, maar das het enige paardenvlees dat ik eet, gewoon omdat ik de rest niet lus.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:19

pharagirlke"]
[quote="Kyralovertje schreef:
Áls ik het zou eten, dan eet ik liever paardenvlees dan vlees van varkens of koeien (en alle andere dieren). Paarden worden namelijk pas afgemaakt als ze iets mankeren, en worden er niet voor gefokt. Koeien worden ervoor gefokt en worden volgepropt met hormomen zodat ze sneller groeien. Dát vind ik pas zielig! Dan eet ik dus liever paard.. dan koe Knipoog

even een misverstand, maar er worden dus wel paarden gekweekt voor de slacht, denk aan boerenpaarden, percherons etc
die worden gefokt voor de slacht!
dus...daar zit je even mis kyralovertje Bloos
[/quote]

Yeps, klopt. Kennissen van mij fokken ze voor de slacht/ het vlees. Ze doen dat overigens niet in Nederland.
Overigens eet ik geen paardenvlees, maar dat komt meer omdat ik vlees gewoon niet lekker vind. Ik lust alleen kip.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:07

Ik heb (zoals vele anderen Haha! ) op "Nee, want dat vind ik zielig" gestemd. Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om paardenvlees te eten

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:36

ooh, ik ben dan vast en zeker een echte dierenbeul... ik eet paardenvlees, heb ooit mn eigen konijn opgegeten (was ook ectht een rotbeest) en heb ook al wat konijnen geslacht (evenals kippen). Het maakt me echt geen donder uit! Vooral warme paardenworst vind ik heerlijk! Alleen als ik weet dat er een paard dat ik ken(de) recentelijk is geslacht dan laat ik het wel even... dat gaat mij toch ook te ver.
Koe, paard, kip, geit of schaap.... ze zijn allemaal al dood als ze bij de slager liggen... kun je ze beter opeten dan dat t wordt weggegooid is mijn mening!!! Haha!

gilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:45

neeeee, ik eet geen paardenvlees bahh

mariska18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:34

Ik eet ook geen paardenvlees, maar dat is alleen omdat ik het niet lekker vind. Ik heb zoiets van, hij is toch al dood. Koeien enzo eten jullie toch ook (behalve de vegetariers dan)? En net zoals Amberto zegt: je kunt ze beter opeten dan weggooien. Ze voelen er toch niets meer van!

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:31

Nee, uit principe niet, ik eet geen dieren waar ik een band mee heb,
mijn man heeft ooit voorgesteld om kippen achter in onze tuin te houden, vond ik een gaaf idee, wel ov dat ze een natuurlijke dood gingen sterven.
Er zijn dus nooit kippen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:47

vind het een vies idee....

het is niet zielig , en ik red er ook geen paarden mee, alleen ik krijg der echt een vies idee bij...

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:08

Nee! Ik eet zowiezo al bijna nooit vlees, maar wel af en toe dus ben geen echte vegetarier...
Ik eet principieel geen huisdieren. Zou dus ook nooit hond, kat of konijn eten!

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:20

Citaat:
het is niet zielig , en ik red er ook geen paarden mee, alleen ik krijg der echt een vies idee bij...

Alleen bij paarden?! hoe kan dat dan?! Ik krijg eerder een vies idee bij varkens... die liggen de hele dag in de modder en hun eigen stront...

[qoute]Nee! Ik eet zowiezo al bijna nooit vlees, maar wel af en toe dus ben geen echte vegetarier...
Ik eet principieel geen huisdieren. Zou dus ook nooit hond, kat of konijn eten!
[/quote]
hond en kat... tsja.. dat gaat mij ook te ver. Maar konijn... je kan bijna overal konijn eten (vooral in de herfst)... Misschien eet je het wel en vind je het hartstikke lekker zonder dat je weet welk dier je aan het eten bent.. kan toch?!
Ik denk dat het met paardenmensen en paardenvlees toch meer een geval is van "tussen de oren". Ik wilde ook nooit paard gaan eten (zielughh), totdat ik een heerlijk plakje worst kreeg voorgeschoteld op een verjaardag... echt genoten en bijna een hele worst opgegeten! En achteraf kreeg ik te horen dat het dus paardenvlees was... Jammer dan, kennelijk lust ik het dus eet ik het Haha!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:29

hmm ik vind het niet verkeerd ofzo, maar omdat ik zelf natuuurlijk een paard heb, en elke dag bij de paarden ben, zou ik het opzich niet kunnen. Ik ken namelijk ook genoeg paarden die naar de slacht zijn gegaan....

Ik ben er neit op tegen, maar ik ben er ook geen voorstander van, ik zou het wel onbewust kunnen eten, dus als ik niet weet wat het is... maar daar heb ik 1 geluk aan... mijn ouders eten het ook neit Haha! haha nouja voor mij een nee dus

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:31

chamayalover schreef:
ik eet het dus echt niet!!! (soort van paardenvegatarier)
Vind het dus onwijs zielig dat er paarden worden geslacht omdat mensen zonodig hun vlees willen hebben!

Klinkt een beetje naief, eet je ook geen ander vlees dan?

Ik eet zonder moeite een stukje paardenvlees, vind het heerlijk. Het is vaak wat malser. Lachen Als je geen paardenvlees eet omdat je dat zielig vind, zou je ook geen varkens/rundvlees moeten eten. Die beesten hebben vaak een veel erger leven gehad dan de paarden die geslacht zijn. Het is misschien een raar idee, maar voor mijn idee niet raarder dan een varkentje wat z'n hele leven geen daglicht gezien heeft. De paarden hebben meestal een heel wat fijner leven gehad. Ik eet wel het liefst biologisch vlees, omdat ik vind dat er ontzettend slecht met de slachtdieren (varkens koeien enz) wordt omgegaan, maar ook gewoon vlees eet ik wel. En dus ook paardenvlees. Lachen

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:52

juval schreef:
Nee, ik eet uit principe geen paardenvlees, geen kalfsvlees, geen lamsvlees en geen wild.... dat beperkt mijn eten dus tot varken rund kip en vis.

bij mij precies hetzelfde!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:56

Amberto zei:
Amberto schreef:
Citaat:

Alleen bij paarden?! hoe kan dat dan?! Ik krijg eerder een vies idee bij varkens... die liggen de hele dag in de modder en hun eigen stront...

ja b*ll sh*t, Varkens zijnde een na slimste dieren op de wereld. Ik zeg het maar even! En ze rollen in de modder en dan schuren ze zich en dan zijn ze schoon. EN DE MEESTE SLACHTVARKENS KRIJGEN NIET EENS DE KANS OM LEKKER IN DE MODDER TE ROLLEN!!!!!!! Boos!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:02

Ik eet gewoon vlees, paarden eet ik dus ook, maar t is een rare tic van mij, ik eet wel frikandellen maar dan denk ik niet meteen dat er paarden in zit. Ik heb nooit andere vleessoorten afkomstig van paarden gegeten omdat ik dan heel goed weet dat het paard is.