Niet de duurste stalling, nee goedkoopste! Wie??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Re: Niet de duurste stalling, nee goedkoopste! Wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:13

Ik val buiten de boot helaas!
€285 all incl., ze halen elke dag wel de drollen eruit en strooien elke dag op, maar mesten 1 keer per week.
Verder maar 2x biks en 2x kuil, ik betaal €30 per maand bij om nog 2x kuil extra te voeren. Dus nu €315.

Helaas ben ik het niet met alles eens wat er gebeurd; pony (niet alleen de mijne maar ook van stalgenoten) word een beetje magertjes, mede daarom en om medische redenen dat ik kuil bij laat voeren.
Helaas heb ik bijna geen toezicht op hoeveel hij krijgt, soms kreeg hij bagger weinig, nog geen kilo!
Gelukkig is de stalmedewerkster wel meer gaan geven na aangesproken te zijn door mij en stalgenoten, maar lag aan de eigenaar want die vind dat ze te veel voert.
En nu mijn pony tijdelijk wegens revalidatie en open wond op zaagsel staat, betaal ik de volledige stallingsprijs hoewel ik nu al weken geen stro verbruik, daar bovenop natuurlijk het extra kuil en ook nog eens de balen zaagsel!
Wat mij betreft gaat het mij dus op het moment wat ver, maar denk dat het over een tijdje wel zal veranderen. Verder krijg je ook geen weidekorting als je paardje de weide op gaat en je je stal aan wilt houden, dan betaal je gewoon de volle mep zonder iets te krijgen.

Verder en voor deze tijd wel altijd met plezier op stal gestaan! Ben alleen benieuwd of er nog iets een beetje zal veranderen. :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:30

Nou, die eigenaar is niet zo klantvriendelijk, voldoende lange wachtlijst zeker...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 00:34

joyce B schreef:
Nou, die eigenaar is niet zo klantvriendelijk, voldoende lange wachtlijst zeker...

Nee het woord "korting" of iets relevants komt niet voor in haar woordenboek :+
En de stallen lopen nu zowat leeg, zo snel als ze vol staan zijn ze in korte tijd ook weer leeg.

Probleem er naast is dat ik all incl. Moet staan en het in de buurt van mijn school en mijn nichtje moet blijven en pony echt niks te kort mag komen.
Daarom is dat voor mij de enige optie, geld is daar de enige manier om je paard zijn tekorten op te lossen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:33

Janine1990 schreef:
75 pm, 2 paarden, inclusief 's ochtends voeren en buiten zetten. Met binnenbak.

Jeetje, bestaat dat? Het zal toch niet incl stro/vlas, ruwvoer, hardoer en mesten zijn?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:44

superpony schreef:
Janine1990 schreef:
75 pm, 2 paarden, inclusief 's ochtends voeren en buiten zetten. Met binnenbak.

Jeetje, bestaat dat? Het zal toch niet incl stro/vlas, ruwvoer, hardoer en mesten zijn?

Wauw inderdaad?

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:49

165 pm voor paard en pony land (hele jaar door) en stro zit daar bij. kuil en voer haal ik zelf. in de ochtend word er gevoerd.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:58

ilona1980 schreef:
Dit bied ik aan :

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller

Een unieke ligging voor mens en paard !!

Wauw! Als ik dat twee maanden eerder geweten had...

Twee maanden geleden heb ik mijn pony's verhuisd. Een staat 's winters voor 150 incl onbeperkt hooi en stro, en 's zomers voor 90.
De andere staat 's winters voor 160 en de hele zomer(mei tm nov) voor 400.

Bij de eerst genoemde stal moet er zelf worden gevoerd, gemest en binnen/buitengezet('s zomers 24/7 buiten).
De tweede is een opfok en worden ze volledig verzorgd. Mijn pony is nu een jaar, volgend jaar betaal ik 420 voor de zomer.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:15

hier 150 euro per maand, inclusief alles. Alleen een buitenbak, verder is er alles wat je nodig hebt....

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:26

woo wat goedkoop allemaal :0

shetlander

190 euro per maand

inx.
*binnen en buiten zetten (zelf op zondag doen)
*hooi (eigen heeft de eigenaresse)
*biks (eigen heeft ze)
*gebruik buitenbak eb en vloed en longeercirkel

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:35

best duur voor een shet.....

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:04

_Evanne schreef:
Twee maanden geleden heb ik mijn pony's verhuisd. Een staat 's winters voor 150 incl onbeperkt hooi en stro, en 's zomers voor 90.

Bij de eerst genoemde stal moet er zelf worden gevoerd, gemest en binnen/buitengezet('s zomers 24/7 buiten).
De tweede is een opfok en worden ze volledig verzorgd. Mijn pony is nu een jaar, volgend jaar betaal ik 420 voor de zomer.

:wow: :wow:

Waarom in de winter zo goedkoop en de zomer zo belachelijk duur? en dat voor een opfok?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:11

Vroeger stond ik met 2 paarden en 1 pony op een kleinschalige stalling waar het €150,-/m was voor 1 paard en €100,-/m voor een pony
alles inbegrepen, wel geen binnenpiste

ondertussen zijn de 2 paarden verkocht, en de pony verhuurd, en is er een andere pony in de plek gekomen waarmee ik nu op een stalling sta voor €250/m
alles inbegrepen, binnen- en buitenpiste, solarium, wasplek, mooie uitrijmogelijkheden, ..
Enkel in de winter blijven ze binnen staan :(
Na lang zoeken toch iets anders gevonden! en ga ik as. zondag naar een andere stalling waar het €150,-/m is voor pony/paard
staan dag en nacht op de wei met inloopstal, supergoed gedraineerde buitenpiste (in de winter kan je gewoon doorrijden)
in de winter gaan ze 's nachts op stal en 's morgens weer buiten en dan is het €300,- in de maand

Hier in de regio zijn dit de goedkoopste stallingen..
De eerste waar ik stond was om den duur overbevolkt waardoor de weides een drek waren in de winter en het gevaarlijk werd..
de 2e stalling waar ik momenteel nog sta is opzich ook zeer goed, maar ik kan het niet aanzien dat mijn pony niet buiten kan in de winter

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:13

max66 schreef:
best duur voor een shet.....

dat valt nog wel mee hoor haha sommige stallen kosten 280 euro nouja dan hebben ze wel binnenbak en inx. mesten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 22:56

nientje78 schreef:
_Evanne schreef:

:wow: :wow:

Waarom in de winter zo goedkoop en de zomer zo belachelijk duur? en dat voor een opfok?

400 en 420 voor de hele zomer he, niet per maand... Dus 1 bedrag voor hele weideseizoen.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:06

Klopt wat joyce B zegt, 400 voor de hele zomer. Dat is het bedrag voor 6 maanden, dus omgerekend nog geen 70 per maand.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 02:07

Mijn C-pony en shetje staan samen hele jaar door voor 100€ per maand :) Hebben ze een eigen weiland en paddock en schuilstal. Daarnaast mag ik gewoon de bak gebruiken en mag ik ze ook af en toe best in een ander weiland zetten.
Mag alles zelf regelen, pony is heel snel hoefbevangen, dus ik ben blij dat ik zelf kan kiezen wanneer ze op de wei of paddock gaan, woon er toch naast dus dat is geen probleem. Hooi krijgen ze wel gevoerd, max 3 keer per dag. Krachtvoer moet ik zelf geven, en uitmesten moet ik ook zelf doen. Maar als ik weg ben of iets vinden zij het ook geen probleem om iets te doen.
Ben er heel blij mee :) De pony stond eerst voor 225 euro op dezelfde stal, maar dan full-pension en 's nachts in een box. Maar ik ben er blij mee dat hij nu 24/7 buiten staat en dat ik zelf volledig het gras kan regelen. Enige twee nadelen zijn dat we er een pony bij hebben moeten kopen en dat ik zelf moet mesten, maar ach.. als dat alles is :+