Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:19

welke randstad sta jij dan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:25

Ik woon 17 km onder Amsterdam.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:34

erg mooie prijs dan aangezien de meeste stallen hier en dan bedoel ik volpension stallen ruim boven de 300/maand zitten!
Bij de gemiddelde ,doehetzelfstal, kom je in deze omgeving ook al vaak boven de 200/maand uit.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:37

doe het zelf stal voor 200 p.m.? waar is dat dan? dat is hier in de bollenstreek niet eens..

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:42

mijn vorige stal was 3,5 x 4 denk ik... misschien wel groter. grootste van stal.
Uitmesten hoef je niet zelf te doen, paard staat in de zomer op de weide en in de winter op de paddock. Biks en hooi en stro inbegrepen. 2 rijbakken, 1 grote en 1 normale. 2 longeerbakken. En het ligt aan de duinen, binnen *als je het snel doet* 1,5 uur op het strand. Maar ik doe er 3 uur over denk ik..
kost 430 euro

nu kleinere stal zelfde plek 355 :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:45

Bollenstreek is wel wat goedkoper dan regio Rotterdam volgens mij. :)

Duurste stal hier in de buurt betaal je 395 voor een binnenbox, buitenbox komt er 25 euro bij.
Eerlijk is eerlijk, is een mooi spul en een hoop land erbij. Maar voor ieder dingetje moet je bij betalen.

Ik sta nu nog voor 300 maar er gaat een hoop veranderen en als het stalgeld veel omhoog zou gaan vind ik het deze stal niet meer waard.. Dan ga ik plussen en minnen :)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:52

Ik hen 2 paarden gestald voor minder dan 200eurie's per maand incl hooi,stro en water. 's ochtends wordt er door de eigenaar gevoerd, 's middags voert mijn stalgenoot (dochter eigenaar) en als het weer het toelaat dan zet zij ze op de weide. En 's avonds voer ik en zet ze eventueel weer op stal. Ik moet zelf uitmesten maar mag onbeperkt stro gebruiken, wij hebben alleen een buitenbak.
Wij mogen in de zomer 24/7 op de weide, 's winters doen we ze vaak los in de bak. En bijkomend voordeel ik sta er alleen, de dochter van de eigenaar kom ik bijna nooit tegen gezien onze voerschema's, wanneer het mij 's avonds niet past om te voeren dan kan ik rustig de eigenaar bellen en dan voert hij.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:56

smurffie schreef:
doe het zelf stal voor 200 p.m.? waar is dat dan? dat is hier in de bollenstreek niet eens..

Ik vind het ook wonderlijk dat die bestaan ja!
Een baaltje hooi kost hier al bijna 10 euro en bodembedekking is ook niet voor niks.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:03

mensen er is een ander topic waar je kan vermelden hoeveel je per maand betaald en wat je er voor krijgt..
dit topic gaat over de DUURSTE stalling :+

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:50

Pff wat een prijzen!
Bij ons in Drenthe kost het 160 euro voor een paard.
buitenbak (20x60) met eb en vloed bodem.
ruime boxen van 3x4 meter allemaal voorzien van een buitenluik.
hier is de link:
Klik hier
Voor een pony is het overigen 150 euro.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:27

Lous schreef:
LEKKERGEK schreef:
Nou idd van dat bedrag kan je een huis huren! Echt bizar zeg, en dat er dan ook nog mensen zijn die dat er aan uit geven!

Alleen als jij of je papa genoeg verdient mag je daar ook staan. Er schijnt zelfs een soort van ballotagecommissie te zijn die beslist of jij er mag staan met je paard.

Wat een onzin....alsof ze met zo'n overleg weten wie ze op stal halen. En vanaf de andere kant bekeken; als het op zo'n manier zou moeten, dan mochten ze het van mij houden. Lijkt me nl echt niet gezellig als ze al keuren voor je er bent, laat staan áls je er bent. Er zijn zat personen die zich voornamer voordoen als dat ze zijn. :j En...er zijn zat voorname personen die zich wat normaler durven op te stellen, gelukkig zijn die mensen er ook. :j
B-) Wat een hoogmoed.... Bij prijzen vanaf de 500 euro mogen ze wel gouden kranen hebben, ivoren voerbakken en zilveren drinkbakken.....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:26

Op de Kralingse Manege in Rotterdam moet je inderdaad door een Ballotagecommissie om daar uberhaupt te mogen staan, daar betaal je dacht ik ook richting de 500euro (als het niet meer is).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:33

tja hier is 400 euro eerder regel dan uitzondering.
Vind de bedragen die andere hier noemen echt om van te dromen haha
gelukkig sta ik zelf op een particulier prive stukje wat goedkoper is :D

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:01

Ik betaal €370,00

Ik sta op een kleinschallige stal met een binnenbak, buitenbak, stapmolen, weide en 8 paddocks.De boxen zijn ruim 3,5 bij 3,5 m. Paarden worden drie keer per week in de molen gezet. Verder is het vrij gebruik van de molen. Zomers gaan de paarden als het weer het toelaat de wei op en anders in de paddock In de winter gaan ze ook de paddock in overdag. Paarden worden buiten gezet en binnen gehaald. De stallen worden gedaan.

Andere stallen hier in de buurt zitten rond de €300/€350, maar dan heb je alleen stalhuur gebruik accomondatie en komen er voor het gebruik wei, buiten zetten etc. nog kosten bij.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:18

Op en rondom het eiland van Dordrecht betaal je algauw voor een stal met binnen baan en alles 395.
Bij een stal komt daarbij nog een je bak kosten :+ die zitten er niet bij ingebrepen
En vaak komt je trailer stalling er ook bij.
Bij veel van deze stallen worden ze niet binnen en buiten gezet.

Je zit als je de kosten bij op telt al gauw boven de 400 euro uit.
Als je dan ook nog je benzine kosten en lesgeld bij op telt..

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:00

Dit is de prijslijst van een stalling in de buurt:

Standaard Paard (2x/week buiten) € 375
Standaard Pony (2x/week buiten) € 325
Comfort Paard (4x/week buiten) € 400
Comfort Pony (4x/week buiten) € 350
Professional Paard (6x/week buiten) € 425
Professional Pony (6x/week buiten) € 375
Optie luik + € 25
Optie houtkrullen + € 75
Longeren € 15
Rijden en verzorgen (1u) € 30
Extra beurt stapmolen/paddock € 5
Ontwormen € 25
Scheren pony € 75
Scheren paard € 100
Wassen deken € 10

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:02

wow, scheren is duur, hier kun je voor 45 euro scheren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:41

Alexandra__ schreef:
Pff wat een prijzen!
Bij ons in Drenthe kost het 160 euro voor een paard.
buitenbak (20x60) met eb en vloed bodem.
ruime boxen van 3x4 meter allemaal voorzien van een buitenluik.
hier is de link:
Klik hier
Voor een pony is het overigen 150 euro.

Haha, wat een aparte advertentie := Ziet er wel ontzettend mooi uit :j

thebjank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:31

JannaS schreef:
Mijn god wat een prijzen allemaal. Ik schrik er echt van.

Ik betaal 215 per maand. En wat krijg ik ervoor:

- Een grote box
- Binnenbak 20x40
- Buitenbak 20x40
- Stallen worden iedere dag gemest
- Ze krijgen 2 keer per dag kwaliteit voer van PAVO
- Onbeperkt hooi (ook op de wei)
- Ze gaan iedere dag naar buiten gemiddeld 8 uur per dag.
- Longeercircel
- Wasplaats
- Solarium
en we staan midden in de bossen waar we uren kunnen rijden zonder een weg tegen te komen.

We staan ongeveer 30 paarden waar de meeste recreatie in de bossen rijden.
Ik als wedstrijdruiter heb vaak de bak voor mezelf hooguit met 3 man rijden.
De sfeer is helemaal top. Geen uit de hoogte ruiters die alles beter denken te doen.

We hoeven helemaal niks zelf te doen als alleen je paard poetsen en rijden
De stal staat in de buurt van Eindhoven.

Wow, ik zie groen van jaloezie :# (
Als ik in de buurt had gewoond was de keuze gauw gemaakt :D

thebjank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:33

nicky_rilana schreef:
wow, scheren is duur, hier kun je voor 45 euro scheren

100euro??? In de randstad huur je een scheermachine voor 22 euro ;-)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:34

_Jessie schreef:
tja hier is 400 euro eerder regel dan uitzondering.
Vind de bedragen die andere hier noemen echt om van te dromen haha
gelukkig sta ik zelf op een particulier prive stukje wat goedkoper is :D

Wat grappig dat dat 3 km verderop zo anders is ;) alleen bij de manege's heb je die prijzen maar gewone pensioenstalling toch echt niet hoor.

sophia69

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:03

Beste mensen,

In dit en andere topics valt het mij op dat mensen veel klagen over dure stalling, ze willen eigenlijk wel vijf sterren maar hier niet voor betalen. Wij hebben een kleinschalige pensionstalling (10 boxen) in de buurt van Rotterdam en in plaats van de opbrengsten zal ik hieronder eens een berekening geven van uiteindelijke netto winst. Wij hebben een binnenbak,buitenbak,stapmolen,solarium,weidegang, poetsplaats met warm water, trailerstalling en een kantine met toiletvoorziening. Verder zadelkamer en kluisjes.

Als ik alle kosten meeneem in de berekening en wel: stro,hooi,brok,mestafvoer,energie,water,onderhoud,afschrijving,rente,verzekeringen dan kost een paard per maand zo'n € 150,00 (veel van deze kosten nemen jullie niet mee in de berekeningen maar veelal betaalt een pensioneigenaar rente over een hypotheek voor de stalling en grond). Wij vragen voor full-pension ong. 300,00. Hierin zit dan opgenomen 19% BTW dus uiteindelijk hou je 250,00 over. Trek hiervan af die 150 euro kosten en resteert € 100,00. Als je deze € 100,00 opgeeft als inkomsten hou je nog zo'n € 67,00 over. Voor die € 67,00 zetten wij dus dagelijks de paarden buiten en weer binnen of draaien de stapmolen, tevens 3 x per dag voeren. Mesten doen mensen zelf of tegen € 50,00 per maand doen wij dit.

Dus mensen wie vind dat wij hiervan rijk worden mag het zeggen, totale opbrengst per maand € 670,00 waarvoor we dus ook arbeid moeten verrichten. Dat de prijzen omgeving rotterdam hoger liggen is puur te wijten aan de grondprijzen, dit geld overigens voor de gehele randstad. Kortom een kleinschalige pensionstalling is meer een hobby dan dat het een inkomen oplevert. Misschien goed eens te weten voordat men roept hoe duur stalling is.

Die 500 euro voor de rotterdamse vind ik wel weer extreem, echter dit is toch wel elite. Het ergste is nog dat je tijdens evenementen vaak met je paard wegmoet, bv het CHIO.

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:07

Cath_16 schreef:
Bij mij in de buurt is er een stal die 400, 450 euro per maand vraagt. Vind dat ook erg veel! Paarden staan veel binnen en bakken moet je delen met de manege lessen daar.

Edit: zie zelfs dat het nu 485 is per maand!!

Kun je een huis voor kopen......netto dan

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:23

Ik heb zelf geen paard in pensioen staan maar heb de luxe dat ik mijn paardje bij mijn ouders mag stallen. (bijna) alle werkzaamheden komen op mij en mijn zusje neer, maar dat heb ik er graag voor over.
Het zou voor mij niet te betalen zijn als ik mijn paardje in een pensionstal zou moeten stallen en ook nog wil blijven lessen en wedstrijd rijden.

Ik schrik enorm van deze prijzen, het zijn idd halve hypotheekbedragen! Als je dan nagaat welke kosten er allemaal nog bij kunnen komen behalve stalling: dierenarts, hoefsmid, wormenkur, lesgeld, knhslidmaatschap, wedstrijdgelden, tuig, pfffff, this echt een dure hobby als je alles op gaat tellen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:12

Ik heb op een stal gestaan waar ik 340 euro betaalde en dan werd er dagelijks de drollen eruit gehaald en opgestrooid. 2 keer per dag hooi en 2 keer per dag krachtvoer. Ze ging dan 3 uur per dag de paddock in. Ik had een kleine binnenbak, buitenbak, losgooibak, longeerbak, drafbaan en veel weide tot mijn beschikking. Er stonden ongeveer 80 paarden, mij echt te veel!!

Ik sta nu op een kleine pensionstal met 7 boxen. Ik heb daar een buitenbak, losgooibak ter grootte van een rijbak, veel weide, ruime stal, onbeperkt hooi, 2 keer per dag krachtvoer. Er word iedere dag uitgemest en mijn paard word buiten en binnen gezet. Inprinciepe hoef ik niet elke dag te komen dus. Ik betaal 210 euro per maand. Mijn paard komt helemaal tot rust op deze stal en ik zou ook echt niet anders meer willen.