Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vancky2005 schreef:Staan jullie paarden ook zo in de regen en de modder en wat doe je als ze staan te rillen?
Hanneke84 schreef:Het gaat niet om de moeite, het is namelijk niet mijn land.
En daarnaast denk ik dat ze het super hebben dus ik zie niet in waarom je over mijn berichtje valt?
Cambiar, Fouganza ken ik niet maar zo te lezen is het dus niet normaal dat een deken doorlekt ookal regent het zo lang achterelkaar. Voer je ook in de schuilstal? Misschien hooi in netten doen en verdelen in de stal of laten ze hem dan ook niet binnen?
Hanneke84 schreef:Het gaat niet om de moeite, het is namelijk niet mijn land.
En daarnaast denk ik dat ze het super hebben dus ik zie niet in waarom je over mijn berichtje valt?
Cambiar, Fouganza ken ik niet maar zo te lezen is het dus niet normaal dat een deken doorlekt ookal regent het zo lang achterelkaar. Voer je ook in de schuilstal? Misschien hooi in netten doen en verdelen in de stal of laten ze hem dan ook niet binnen?
Gypsy schreef:Dat snap ik nou niet hé, dat buitenstaan blijkbaar gelijk is aan in de blub, en dat dat maar normaal is. En als paardlief het koud krijgt moet ie maar weer z'n hok in.
Er zit nog zoveel tussen blub en de stal.... Bv als je bak goed gedraineert is, ze daar zetten. Paddock draineren met zand erop, wij hebben ook nog een hele bestrate paddock....
Rider01 schreef:Die van mij staat ook nog buiten, als het aan mij ligt blijft ze daar.
Moet wel zeggen dat ze een berenvacht heeft en dat ik haar niet te vaak poets (helemaal niet bij een periode van veel regen)
Cambiar schreef:Gypsy schreef:Dat snap ik nou niet hé, dat buitenstaan blijkbaar gelijk is aan in de blub, en dat dat maar normaal is. En als paardlief het koud krijgt moet ie maar weer z'n hok in.
Er zit nog zoveel tussen blub en de stal.... Bv als je bak goed gedraineert is, ze daar zetten. Paddock draineren met zand erop, wij hebben ook nog een hele bestrate paddock....
Daar moet je al veel geld voor hebben, voor een paddock, niet iedereen kan zich dat permitteren (draineren en zand dat mooi hard blijft liggen, reken maar minimum op een 5/6000 euro.... Ik heb dat ook niet. Een prima schuilstal en een goeie weide is voldoende, het is maar al te gek dat je geen paard mag aanschaffen als je geen paddock hebt...
Britt schreef:Idem hier, paard en pony 24/7/365 op het land (geen dekens, schuilstal zijn drie gewone stallen waar de deur altijd open staat). Ze kunnen zelf wel kiezen wanneer ze het niet meer leuk vinden. In de winter krijgen ze de droogste weide. Tot nu toe is die nog nooit in blubber gelopen, vroeger stonden er 4 paarden halve dagen op, nu 2 paarden hele dagen, dus ik vermoed dat het ook nu geen blubber wordt... En anders kunnen ze zelf beslissen lekker in de schuilstal te gaan staan, maar dat doen ze eigenlijk alleen bij felle zon.Mijn pony staat altijd buiten, zelfs met -20 en een fikse sneeuw-/hagelbui gaat ze lekker buiten staan. Kont in de wind en slapenSchuilstal stond 3 meter verderop.
Gypsy schreef:Oké ik snap het.![]()
Tja ik vind het zo'n stom iets als ik naar de paarden ga. Dan kom ik langs de overbuurman. Hij heeft een prachtige grote bak met eb en vloed bodem. Daar rijden bijna alleen s'avonds mensen in. En dan gaan die paarden overdag 4 uur op een weitje waar nergens een droog plekje te vinden is. Wat is daar de logica achter....