Jantine_ schreef:Maar mijn vraag is dan aan degene die verzorgsters hebben die betalen: WAAROM?
Waarom doe je zelf je paard niet? Kan je het niet betalen? Heb je geen tijd? Waarom niet?
Als je het een verzorgster zo gunt, dan laat je d'r toch gewoon ook rijden?
Ik wil hier wel antwoord op geven

2,5 jaar geleden zocht ik een bijrijdster, omdat ik zwanger was en omdat we net een huis hadden gekocht, ik had dus geen tijd meer om 7 dagen per week naar stal te gaan. De stallen moesten we zelf mesten, dus met dat meisje afgesproken dat zij beide stallen mest (en m'n pony ook z'n benen liet strekken) 'in ruil voor' het rijden met mijn paard.
Vorig jaar werd ik ziek en moesten de paarden OF verkocht worden OF in volpension.
Op mijn huidige stal hoeft mijn bijrijdster enkel af en toe wat drollen uit de paddock te scheppen (ik doe het zelf 3 dagen) en ze heeft geen omkijken meer naar stallen mesten/mijn pony voeren of buiten zetten/etc.
Per eind december gaan de paarden verhuizen naar een andere stal (nog voller dan volpension, daar hangt ook een prijskaartje aan), omdat ik mijn huidige stal niet de juiste plek vind voor mijn paarden.
Mijn bijrijdster hoeft dus enkel nog maar te rijden en ik vind dat ik daar best een vergoeding voor mag vragen.
Ze wast geen dekjes, ze vet geen zadels in, neemt geen net wortels mee en omdat alles zo vrijblijvend is (en volpension), komt ze enkel met mooi weer om te rijden. Ik heb daar normaal geen probleem mee gehad (zoals ik eerder zei: ik heb geen last van haar, maar ik heb er ook geen plezier aan), maar ik vind dat ze bést wat mee mag gaan betalen, dat het wat minder vrijblijvend wordt