Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:Overal valt er wel wat te bezuinigen.
De motoren van de landbouw werktuigen niet onnodig laten draaien, als je even stilstaat.
Beetje kritisch kijken naar het branden van de verlichting in en rondom de gebouwen.
Ik weet zeker dat iedereen wel een bezuiniging weet.
Maar het grootste risico voor elke agrarier is elk jaar weer, wat is de opbrengst van en de prijs voor mijn oogst.
En nu toevallig is dit jaar de stro en hooi oogst heel slecht geweest.
En heel paardenhoudend Nederland heeft ineens een probleem met de gestegen prijzen voor het stro en ruwvoer.
Weten jullie wie de echte armoed zaaier is ??
En nu zal er wel weer vreselijk veel getemd worden.
De penny om de hoek met een of twee paardjes die haar financiëele zaken niet voor elkaar heeft.
Ariebren schreef:Dat is ongeveer 70 kg hooi per paard per week en ook nog krachtvoer.
Je zit zeker in de topsport met je paarden ??
Of zijn het paarden die vreten en mesten ??
Ariebren schreef:Overal valt er wel wat te bezuinigen.
De motoren van de landbouw werktuigen niet onnodig laten draaien, als je even stilstaat.
Beetje kritisch kijken naar het branden van de verlichting in en rondom de gebouwen.
Ik weet zeker dat iedereen wel een bezuiniging weet.
Maar het grootste risico voor elke agrarier is elk jaar weer, wat is de opbrengst van en de prijs voor mijn oogst.
En nu toevallig is dit jaar de stro en hooi oogst heel slecht geweest.
En heel paardenhoudend Nederland heeft ineens een probleem met de gestegen prijzen voor het stro en ruwvoer.
Weten jullie wie de echte armoed zaaier is ??
En nu zal er wel weer vreselijk veel getemd worden.
De penny om de hoek met een of twee paardjes die haar financiëele zaken niet voor elkaar heeft.
joenohoe schreef:_daf_ schreef:Ik ben boer en 8euro netto heb ik de afgelopen 6 jaar nog niet verdiend. Momenteel leggen wij 2500 euro per dag bij. Dus ja er zijn echt wel arme boeren hoor.
Niet om vervelend te zijn, maar als je 2500 Euro per dag bij kunt leggen ben je stinkend rijk volgens mij ? De boeren hier in de omgeving rijden allemaal in mooie auto's en hun boerderijen staan er picobello voor, dus genoeg geld schat ik in. En ja, als mijn vorige hooiboer tegen mij zegt dat hij ook zoveel geld vraagt omdat een ander dat ook doet ??? Heb nu viavia een hooiboer gevonden die het voor de normale prijs van 3,50 verkoopt. Goed hooi en ze vinden het lekker.