JoviBan schreef:@Emerald: dat was naar aanleiding van het "er is nu eenmaal niet genoeg ruimte om alle paarden buiten te laten lopen" (oftwel "ik heb een goed excuus om mijn paard op te sluiten in een hokkie").
Zo te lezen, heeft jouw paard het zo slecht nog niet met het hele jaar door dagelijks hele dagen buiten. Je hoeft het dus niet persoonlijk op te vatten als het niet over jou gaat.
Echt persoonlijk vat ik het ook niet op, ik weet dat mijn paard het goed heeft. Maar ik denk dat er wel meer mensen hetzelfde doen. Overdag buiten en s nachts binnen. Het is iets heel anders dan paarden die een uurtje of 2 per dag buiten komen. Dat is het andere uiterste en ben ik ook helemaal geen voorstander van. Er zijn helaas nog te veel paarden die zo gehouden worden en die mensen hoor je hier ook bijna niet. Als alle paarden alleen al half/half hadden, zouden ze al een veel meer paardwaardig leven hebben. Ik vind dus niet dat een paard 's nachts binnen houden onder dezelfde noemer valt als een uurtje of 2 naar buiten per dag.