Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Twiggy2008 schreef:boshuisje schreef:Nee, ik hoef geen paard alleen voor het rijden... als ik moet kiezen zou ik liever geheel voor het paard zorgen zonder te rijden, alhoewel ik het wel ga missen, dan dat ik alleen rijd zonder de zorgen voor het paard.
boshuisje schreef:Ik hoor het wel eens vaker als ik tegen mensen vertel wat er in mijn vorige bericht staat, waarop
mensen zeggen "je heb mensen met paarden en paarden mensen".
Kan iemand mij vertellen waar ik onder val en wat het verschil is tussen die 2 spreuken?
Ben er eigenlijk nooit op doorgegaan om dat te vragen.
Citaat:en kan bepalen hoeveel ruwvoer ik mijn paard geef!
superwoman schreef:boshuisje schreef:Ik hoor het wel eens vaker als ik tegen mensen vertel wat er in mijn vorige bericht staat, waarop
mensen zeggen "je heb mensen met paarden en paarden mensen".
Kan iemand mij vertellen waar ik onder val en wat het verschil is tussen die 2 spreuken?
Ben er eigenlijk nooit op doorgegaan om dat te vragen.
Verschil is dat paardenmensen de paarden(taal en behoeftes) begrijpen (zover mogelijk)
en dat mensen mét paarden niet zo veel begrijpen van paardentaal (wil overgens niet zeggen dat ze niet van hun paard houden)
Zeker met "problemen" zien paardenmensen snel wat het échte probleem is en hoe ze daarop moeten reageren, terwijl iemand mét een paard soms onbedoeld problemen kan ceeeren. (denk aan probleempaarden door het onbedoeld niet correct beleren/begeleiden van het paard)
boshuisje schreef:Het komt er op neer dat mensen met paarden beginners zijn... want anders begrijp je de paardentaal wel