Shanna schreef:Verveling kan je ook zonder dwang (dus zonder touwtje/ halstertje) spelenderwijs tegengaan. Gooi maar eens een skippybal bij zulke dieren in, wedden dat ze ook dan hun beweging wel krijgen en toch te nieuwschierig zijn?
Ik zeg ook nergens dat TE vet goed is, alleen dat je dat ook op andere manieren kan tegen gaan ZONDER je veulen aan het werk te zetten. Een UUR met het diertje wandelen is veel te lang, dan dwing je de pony zich minstens een uur zich te gedragen, onnodig bij zo'n jong dier..
Ben ik het mee eens. Ze heeft zich maar te gedragen als ik met haar bezig ben. En dat doet ze dus ook. Mede omdat ze het geweldig vindt om mee te gaan wandelen. Exclusieve aandacht en veel te zien.
Ook als ze aangebonden staat moet ze zich gedragen. Ondanks dat ze snel verveeld is, is ze wel goed opgevoed en gedraagt zich ook goed als je met haar bezig bent. Ik vind dat je daar niet snel genoeg mee kunt beginnen.
En idd, wat ik met haar doe is geestelijk niet belastend en lichamelijk ook niet. Bewegen is altijd goed. Ik jaag haar niet in het zweet ofzo. Gewoon wat stappen en draven en luisteren. Ik merkte gewoon dat ze het heel leuk vond. Helaas is dat momenteel maar heel beperkt mogelijk. Alleen als we haar meenemen naar het binnenbakje even verderop in de straat.