Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:19

ik betaal 100 euro.

Word binnen en buiten gezet, word gemest, vliegen deken of en af.

Je kan je paard wassen, er is een buitenbak met verlichting, en je staat nog geen 10 min van de bossen af!..

Alleen wat je zelf moet betalen zijn brokken.(9.90 per maand)

In de winter kost het 150 euro.
Aangezien ze dan 24/7 hooi krijgen.

Dus ben in de zomer 109.90 kwijt en in de winter: 159.90

Niet veel al zeg ik het zelf. :D :D

en ik heb er nog 1 en daar betaal ik all in, 100 euro zowel winter als zomer. *D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:27

scoxxx schreef:
Heb overigens ffkes de huur nagezocht paardencomplex met 19 paardenboxen + binnenbak en 2.5 hectare = €9.000,-- borgkosten en €9.000,-- huur PER MAAND. Per maand dus, €9.000,-- En het is een doorsnee pension-complex met woonhuis.
Geen hooi-kosten, geen stro-kosten, geen tractor, geen onderhoudkosten geen onvoorzien kosten.
Hooi + stro = €700 tot €1000 per maand voor 19 stuks paard.
Totale kosten krap reken maar op €11.000,-- tot €12.000,-- per maand. Gedeeld door 19 stuks paard = €631,58 per maand per paard en dan draai je break-even. Geen enkele winst om je eigen boterham nog te kunnen betalen.

Beetje simpel berekend zo. Voor een vrijstaand woonhuis betaal je al een paar 1000 euro aan huur/ hypotheek.
Zo kan ik ook wel op een woonboerderij gaan wonen, gewoon 600 euro per maand aan paardeneigenaren gaan berekenen :$

Westernfreak

Re: Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:33

Heel leuk al die antwoorden op de vragen in mijn enquete hier in het topic! :))

Het zal mij benieuwen of ik überhaupt tot de conclusie kan komen of het runnen van een pensionstal rendabel is (zonder neventakken).

Ik denk dat de meeste pensionstalhouders die pension tegen lagere prijzen aanbieden ook nog wel een neventak aan inkomsten hebben eigenlijk. Als ik naar de pensionstal kijk waar ik sta, is dat in elk geval wel zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:35

Nicolletje schreef:
Zo kan ik ook wel op een woonboerderij gaan wonen, gewoon 600 euro per maand aan paardeneigenaren gaan berekenen :$

Zo werkt het in principe wel gewoon. Als zo iemand het geld niet uit de paarden haalt, waar dan wel?
Als je volpension biedt kun je moeilijk nog voltijd er naast gaan werken. Dat zou betekenen dat je voor je eigen lol zonder winst andermans paarden onderhoudt.
Uit je baan moet je geld halen voor je huis. Als je pension houder bent zul je de kosten voor je huis daar dus ook uit moeten halen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:50

Westernfreak schreef:
Als ik naar de pensionstal kijk waar ik sta, is dat in elk geval wel zo.

Ja dat denk ik ook. Ik zou het denk ik ook nieteens willen, fulltime stallen uitmesten en paardendekens wisselen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:55

Het is locatie afhankelijk in combinatie met de aanwezige faciliteiten.

Hier kan je vanaf €300 rekenen. Zijn zelfs stallen zoals de Treekerhoeve en Marcroix dit vragen en geen weiland hebben. Wordt je nog extra een poot uitgetrokken als je paard in de stapmolen komt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:03

Ik zie zelfs dat pension eigenaren geld opstrijken door de paarden te korten op hun voer!! Zeggen dat ze 5x daags voer krijgen maar misschien net met 2 voerbeurten weg komen! Schandalig!

Ik betaal nu 230eur in de maand maar ik ben er dan ook 100% zeker van dat mijn paard krijgt wat ie verdiend! Ik kan hier in de buurt ook wel terug naar een stal voor 135 eur in de maand maar dan doe ik mijn paard te kort!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:15

Jammer dat de Ts niet meer reageert in dit topic!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:26

De TS heeft misschien de afgelopen dagen andere dingen te doen dan bokken?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:35

Westernfreak schreef:
Ik denk dat de meeste pensionstalhouders die pension tegen lagere prijzen aanbieden ook nog wel een neventak aan inkomsten hebben eigenlijk. Als ik naar de pensionstal kijk waar ik sta, is dat in elk geval wel zo.

Dan kun je het betaalbaar houden....bij zelf uit mesten kan het nog mooier omdat de boer dan geen arbeid bied
als de accomodatie dan zonder hypotheek gebouwd is is dit inkomen uit eigen vermogen...dit valt onder box3...en is dus niet belastbaar...vandaar dat gestopte veeboeren vaak een stuk goedkoper zijn dan nieuwe stallen..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:40

Waarom zoeken mensen eigenlijk de luxe dat er gemest wordt? Ik wil dit juist graag in eigen hand houden :o Ik mest elke dag, hij heeft iedere dag een warm bedje..het is toch een kleine moeite?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:50

PercyLeen schreef:
Waarom zoeken mensen eigenlijk de luxe dat er gemest wordt? Ik wil dit juist graag in eigen hand houden :o Ik mest elke dag, hij heeft iedere dag een warm bedje..het is toch een kleine moeite?

Ik kan er niet altijd elke dag naartoe :n
En de tijd die ik dan heb... besteed ik liever aan mijn paard zelf!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:52

PercyLeen schreef:

Omdat ik goed begrijp dat een net bedrijf dit graag sochtends wil doen zodat daarna alles aankant gemaakt kan worden.
Als je iedere pensionklant dit zelf laat doen op een wat groter bedrijf wordt het een grote puinhoop.

Maar ik doe het zelf ook niet, heb er te weinig tijd voor.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:16

Moeni11 schreef:
Elco schreef:
Ik sta in de randstad voor 230 euro onbeperkt hooi/kuil en stro..
Wel eigen voer kopen en uitmesten, s'morgens wordt er gevoerd en de andere 2x onderling..Met een buitenbak van 20x60 en een binnenbak van 20x60 met een zeer goede bodem (agterberg)..Ruime en lichte boxen met genoeg ventilatie..Er is ook nog de mogelijkheid om ze buiten in de paddock te zetten of op het land..Dus het kan wel in de randstad..

Eigen voer kopen kost mij al teveel tijd, plus geen binnenbak.

Maar het allerergste aan jouw verhaal vind ik: Onderling voeren!!! Daar heb ik echt een schijthekel aan, er lopen op pensionstallen meer dan genoeg mensen die totaal geen verstand van paarden hebben en bijv niet herkennen wanneer een paard ziek is.

Dus onderling voeren, niets voor mij!

Er is een 20x60 binnenbak met een agterberg bodem, je moet wel goed lezen als je reageert..
En iedereen zet z'n eigen emmertje voer neer met een bak hooi..En er lopen geen penny meisjes de mensen die er lopen hebben wel degelijk verstand van paarden en zien heel goed wanneer er een paard niet goed is..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:26

ik heb ook zelden problemen ervaren met onderling voeren. In elk geval niet met de kleinschaligheid van bij ons. Daarnaast is het natuurlijk wel belangrijk dat we met elkaar in de gaten houden of er inderdaad gevoerd wordt op de afgesproken momenten, maar met verantwoordelijke pensionklanten zou dat geen issue moeten/hoeven zijn.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:27

Daarom mag het wel niets voor mij zijn Elco. Ken genoeg prof stallen die ook een totaal ander beleid hebben qua schone stallen dan ik. Die stallen vind ik smerig, zij noemen het dagelijks mesten en een volledige all in verzorging.

Het is maar waar je de lat legt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:49

Moeni11 schreef:
PercyLeen schreef:

Omdat ik goed begrijp dat een net bedrijf dit graag sochtends wil doen zodat daarna alles aankant gemaakt kan worden.
Als je iedere pensionklant dit zelf laat doen op een wat groter bedrijf wordt het een grote puinhoop.

Maar ik doe het zelf ook niet, heb er te weinig tijd voor.

Niet helemaal met Moeni11 eens.
Of het een zooitje wordt of niet hangt helemaal aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de klanten af.
Wij mesten allemaal zelf bij ons op stal, het is er geen bende, iedereen leegt netjes de kruiwagen na gebruik en ruimt het gereedschap op na gebruik. Gaat prima zo.
Het heeft natuurlijk wel een nadeel als je zelf moet mesten als je eens een dag niet kunt, dan moet je het aan een ander vragen. Bij ons op stal gaat dat goed onderling.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:05

Ik ben met mijn Fries naar de stal gegaan waar mijn merrie al stond. Voornamelijk omdat ik daar 100 euro minder betaal per maand per paard. Ook mest ik zelf uit voor een klein bedrag per maand. Dat bedrag maakt me niet zoveel uit, maar ook ik vind het heel fijn dat mijn vriend en vriendin elke avond in een kraakhelder bedje kunnen staan. Verder zit er bij deze stal ook geen extra prijs voor binnen- en buitenzetten. Alleen op zondag moeten we dat helemaal zelf doen, maar daar hebben we roosters voor. Ik heb er wel een stukje luxe voor opgegeven, grote buitenbanen, een binnenbak, stapmolen en solarium, maar ik heb er wél weiland voor terug en daar staat weer een heel blij paard tegenover. En dus wordt het wat meer afzien van de winter en duurt het wat langer tot ik Z ben. Ik lig er niet wakker van :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:17

PercyLeen schreef:

Bij ons op stal mag je niet eens meer zelf uitmesten (wel drollen wippen uiteraard). Dit komt doordat sommige pensionklanten dachten dat de box elke dag tot op de laatste schone strohalm leegehaald moest worden. En nee, daar is een stalhouder meestal niet blij mee! ;)

Ik durf nu ook rustig een dag over te slaan als ik het te druk heb met andere dingen en hoef niet bang te zijn dat m'n paarden in een vieze box staan.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:26

Ja ik ben het er zeker ook mee eens
vooral in de regio hier. Mijn verzorgpaard is weg gegaan bij een stal vlakbij mijn huis omdat de prijzen absurt hoog zijn (€325 per maand er word dan alleen gevoerd, dan moet je nog 30 euro per maand betalen als je wil laten mesten en 2,50 per dag voor buiten zetten, ook voor de wasplaats moet je 50cent per keer betalen en voor het solarium 1 euro voore en kwartier)
nou reken maar uit wat je kwijt bent per maand, niet normaal.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:20

Moeni11 schreef:
Daarom mag het wel niets voor mij zijn Elco. Ken genoeg prof stallen die ook een totaal ander beleid hebben qua schone stallen dan ik. Die stallen vind ik smerig, zij noemen het dagelijks mesten en een volledige all in verzorging.

Het is maar waar je de lat legt.

Wij mesten ook zelf
Maar omdat het niets voor jou is, mag je nog wel een beetje normaal reageren..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:40

Voor mijn merrie betaal ik 140euro

Ze word gevoerd,buiten gezet,savonds weer binnengezet.En er word gemest!Hebben een buitenbak met verlichting!

Voor mijn veulen betaal ik 50 euro per maand zolang we genoeg gras hebben,als er bijgevoerd moet worden 70euro.Hiervoor loopt ze 24/7 in een kudde op de wei.

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:36

jeetje wat hoor ik een prijzen. ik ben op zoek na een stalling ik wil toch graag in de toekomst een eigen paardje weer. maar zou het niet weten wat mensen hier betalen.

ik zou het graag willen weten dus zijn er ook mensen die in emmen wonen en paarden ergens hebben staan zouden jullie willen vertellen wat jullie betalen in de maand aan stalling??

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:25

Karin schreef:
De TS heeft misschien de afgelopen dagen andere dingen te doen dan bokken?

De TS had idd andere dingen te doen en las alleen bij via mobiel. ;)

Heb gisteren en vandaag 100 balen stro opgehaald, de zolder opgebracht .
Ben nu aan het bijkomen op stal.

Daar ben ik nu ivm zieke pony.
Net de veearts hier gehad.
Pony had 40.7 koort, maar na een injectie knapt íe al een heel stuk op.
Heeft zelfs gegeten, wat die eerder niet deed.

Blijf vanacht hier slapen, dan ben ik geruster.
Heb mn laptop en mobiel internet mee, dus ben nu het topic aan het doorlezen.

Ik ga zeer zeker wel reageren, maar heb dus ook een (paarden)leven wat gewoon iedere dag door gaat. :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:33

ikke blij dat ik in drenthe woon :P

ik betaalde o de pensionstal 135 euro, alles behalve brok en mesten zat er bij in.

ik betaal nu niks, omdat ze bij mijn ouders staat.

We hebben begin sept. 60 pak hooi gekocht á 150 euro, en de verwachting is dat we daar dit jaar mee gaan redden. Dus in 4 maanden verbuik ik qua hooi 150 euro voor 2 d pony´s.

Stro betalen we 1.75 per pakje, en daar doen we 5 dagen mee, op 2 stallen.