Hmm is er dan geen enkel paard (bij de stal hooi dingen) die er van bovenuit uit gaat eten? Dat zou die van mij namelijk doen, je gaat toch niet door een gaatje pulken als er boven in een veel grotere toegang zit?
@talida: je moet dus ook zorgen dat er aan de bovenkant geen grote opening meer is ; óf door hem dicht te knopen aan een bovenstok óf door een netflapje er overheen te doen.
Puchje
Geplaatst: 31-08-10 13:51
Zo, ik heb mijn stal helemaal leeggehaald, alle vlas eruit, mooie schoongespoten en rubberen matten onder de toekomstige hooinetplaats gelegd Voor de winter wil ik dat de paarden meer dan 1 plek hebben om hooi te kunnen eten. Nu kan dat nog prima uit de kliko-met-het-gat-onderin, maar als er in de stal nog een gelegenheid is, dan lijkt me dat toch beter, ook omdat paardlief echt weer naar onbeperkt moet. Ga vanmiddag of morgen maar eens naar de Praxis/Gamma/tenniszaak
Nou ik heb vanmiddag mijn aanhanger hooinet in elkaar geknutselt! en woooooow wat kan er een hoop hooi in paardlief vond het iets lastiger eten, omdat de mazen wat kleiner zijn die van zijn normale hooinet, maar hij had al gauw door hoe het moest! Nu nog wat tegels oid er onder doen, zodat het gemorste hooi niet de grond in wordt getrapt, en dan ben ik weer helemaal blij!
Hier gaat het ook nog steeds goed met het afdek-net in de hooibak. Ik was bang dat ze het zouden slopen ivm de kleinere mazen, maar dat valt tot nu toe reuze mee. Zal morgen even een fotootje maken als ik het niet vergeet.
Heb je dan nog elastiek aan de bodem oid, of heb je een vrij platte bak?
Paard houd het net heel, ook het aan elkaar geknoopte stuk ziet er goed uit. Stalgenootje dacht dat ze er niet goed uit kon eten, maar waarschijnlijk was ze gewoon even ongelukkig nadat haar maatje was verhuist vanmorgen was hij helemaal leeg, had er vier flinke plakken ingedaan met beginplukjes. Vanavond toch maar weer wat strakker vullen dan, ze kan er prima uit eten blijkt wel weer
blue_kim
Geplaatst: 01-09-10 14:00
hmm die van mij lag vanmorgen om paard van stalgenoot was vanuit zijn eigen land, mijne in gegaan (hoe dat gebeurt is weet ik nog niet, waarschijnlijk onder het draad door, want staat bijna geen gras in zn eigen land) maar dat paard heeft zomer exceem, en heeft dus met dr volle gewicht tegen het paaltje staan schuren, wat dus knak zei Dus net weer nieuw paaltje gedraaid, en alles weer netje opgehangen. Mijn paardjes waren meteen weer blij en begonnen enthousiast weer te eten!
Fijn he, die lompe beesten . Dat tennis/voetbalnet klinkt ook wel goed, als je daarvan de dikte zelf kun uitkiezen . @tal, doordat je dus boven die isolatoren hebt zitten, kun je het net dus strak trekken, anders gaan ze inderdaad van bovenaf staan vreten .
Ik heb er vanavond ook 1 gemaakt. Mijn net was ook langer dan mijn balk ,dus heb ik hem om de paalheen gevouwen en vast "genaaid"aan de achterkant van het net. Voor het "naaien"heb ik het elastiek gebruikt wat door het net zat, dat heb ik er uit gehaald omdat dat volgens mij toch geen nut heeft,en zo kon ik dat elastiek mooi gebruiken om het vast te maken. Ik heb bij Ecotools nog een net besteld zodat ik aan de andere kant van de bak nog zo'n net kan maken.(pony's staan in de bak) Ik heb nu zo'n palletkrat in de bak staan voor het hooi maar dan moet je dan steeds omheen rijden,zo'n hooinet kan je evenwijdig aan de heining zetten zodat je er makkelijker langs kan rijden. Als het net bevalt dat kan de palletkrat de bak uit.
Ik ben er echt heel blij mee! Ik kan hem ,s morgens zo vullen van achter de omheinig,hoef ik niet meer in mijn werkkleren tussen de pony's te lopen(ik voer altijd voor ik naar mijn werk ga). De pallet krat heb ik al uit de bak verwijderd. Ik zal morgen eens foto's maken.
Mijn hooi net was vanmorgen vakkundig gesloopt. De balk was van de palen af en half opgegeten. Dus even langs de "doe het zelf zaak gereden voor ijzeren plaatjes om alles steviger vast te zetten en toen langs de ruitersportzaak voor anti bijt spul. Stelletje slopers!!! Ik heb nu het onderste net over de balk heen aan de achterkant van de balk met krammen vast geslagen,zo kunnen ze de balk ook niet zo goed opeten.
Is het integreren in de omheining dan niet praktischer? Stroom boven die balk voorkomt ook knagen. Alleen draad zo erachter langs laten lopen dat als net losligt ze toch opgesloten blijven.
Morrie
Geplaatst: 07-09-10 18:47
twee compleet verscheurde hooinetten vanmiddag.... gelukkig had ik nog badkuipen, dus weer over op het oude systeem..... tot ik de goede netten weer ergens gevonden heb.
Mijn ezel is de eerste verdacht: hij sloopt ALLES
xyvonnex
Geplaatst: 11-09-10 00:33
Ik ben vandaag begonnen met het maken van een net van hooibaal touwtjes.Ik vindt het er nou al super uitzien.Deze kunnen ze volgens mij niet zomaar stuk bijten, kan niet wachten tot tie klaar is.( over een week of acht )Okee het is wel wat werk,maar het kost me dan geen geld en ik vindt het leuk om te doen .Als mijn mooie hooinet klaar is,en staat laat ik een foto zien.