Kan binnenkort gaan kijken naar wat hooi die pakjes (20 kg) zijn ook 5,- per pak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sientje schreef:_Bitje_ schreef:wij hebben dit jaar echt super goed kuil
Hoop dat je ook een paar koeien hebt om dat aan te voeren..?
Sientje schreef:Echte kuil is zowel qua moment van maaien, als qua zuurgraad en dus in totaal qua voedingswaarde niet echt geschikt als paardenvoer, met bijvoorbeeld maagzweren, bevangenheid etc als gevolg. Ik zei het misschien een beetje flauw, maar meende het ook wel serieus. Op het vogeltjeshooi dat wij onze ponnies geven, halveert de melkproductie van de koeien die onze boeren hebben. Van een vroeggemaaide eerste snede kuil, die nat is ingepakt en flink is verzuurd, geven diezelfde koeien meer melk. Bedenk zelf maar wat je het liefst aan je paard geeft...
Tat_jana schreef:Sientje schreef:Echte kuil is zowel qua moment van maaien, als qua zuurgraad en dus in totaal qua voedingswaarde niet echt geschikt als paardenvoer, met bijvoorbeeld maagzweren, bevangenheid etc als gevolg. Ik zei het misschien een beetje flauw, maar meende het ook wel serieus. Op het vogeltjeshooi dat wij onze ponnies geven, halveert de melkproductie van de koeien die onze boeren hebben. Van een vroeggemaaide eerste snede kuil, die nat is ingepakt en flink is verzuurd, geven diezelfde koeien meer melk. Bedenk zelf maar wat je het liefst aan je paard geeft...
dan is het kuil van mij dus wel degelijk anders geweest gok ik.
dit gaven ze dan ook niet aan koeien.
die hadden apparte balen.
dit kuil was gewoon droog ingerold. en rook eigenlijk ook gewoon als hooi ( niet dat smerige zure warme rommel )
misschien dat dat het verschil maakte..
weet ook niet of je dit kuil moet noemen.
of hooi opgerold als kuil baal
unamie schreef:Ik laat nog wel eerst even een monster nemen zodat ik de voedingswaarde weet
Zijn er trouwens meer mensen die dat doen ?
russel schreef:Wat vinden jullie nou van 2e snee?
Daar is toch de kunstmest en de drijfmest over heen gegaan? Dat zit er nog in. In de 1e sneel is dat er al uit, daar zit de winter nog tussen.